Mistyen Skrevet 19. august 2002 #1 Skrevet 19. august 2002 Mulig det ble feil tema, men her kommer hjertesukket : Når jeg leser Wacos innlegg om Powerful burka, blir jeg rett og slett provosert. Og det fordi innlegget liksom påpeker at hvis vi skal få ned voldtektstallene her i landet, må VI (KVINNER) gjøre noe. VI skal liksom kle oss i sekker (hvor fargefulle de enn er) for at MANNEN ikke skal bli fristet til å voldta! Hva for slags mentalitet er dette da??? Er det ikke mannen som må endre på holdingene sine??? Er det ikke vår rett å gå kledt slik vi vil, slik som menn kan velge hva de vil ha på seg uten å frykte for voldtekter og det som verre er? Skal det være slik at vi må "gjemme oss" for at vi ikke skal "oppfordre" til angrep på vår egen kropp???? Hvis dette er mentaliteten til menn i vår verden, blir jeg skremt!!!!
waco Skrevet 19. august 2002 #2 Skrevet 19. august 2002 Du må forstå det at det handler om et samspill mellom to kjønn. Hvis kvinner "vet" at de frister med kroppene deres bør det være i kvinners egen interesse og få voldektstallene så lave som mulig. Men dere vil jo ikke samarbeide overhodet, nå har menn tatt sin del av ansvaret (dvs svært strenge fengselsstraffer), og da må dere jobbe med det forebyggende arbeidet... (les kleskode).... Waco Man skulle nesten mistenke dere for å fremprovosere voldtekter....
Gjest Musling Skrevet 19. august 2002 #3 Skrevet 19. august 2002 Hei Misty! Jeg er så enig så enig. Det er vi menn (ja, jeg er mann) som må gjøre noe med våre holdninger. Det hjelper ikke med burka hvis mannen har bestemt seg for å voldta, eller mener at han bare kan ta for seg.
Mistyen Skrevet 19. august 2002 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2002 "Man skulle nesten mistenke dere for å fremprovosere voldtekter...." Det var akkurat en slik setning jeg ventet fra deg Waco. Menn med dine holdninger, kan vi likevel aldri tilfredsstille..... Ditt kvinnesyn er jo over stokk og stein
Kid-a Skrevet 19. august 2002 #5 Skrevet 19. august 2002 Hallo??! Det er vel både kvinner og menn som må ta ansvar her?! Mange kvinner kler seg til de grader utfordrende og oppfører seg dertil kun for å erte på seg menn... fristerinner, kaller vi dem. Vi vet alle at de finnes, og det er ikke til å skyve under en skuff at de mange ganger fremprovoserer voldtekter. Det er den ene siden av saken, slik jeg ser den. Hvis kvinner vil slippe å bli voldtatt bør de kanskje gjøre en liten vurdering av sin egen oppførsel og påkledning (eller mangel på det), hvorpå de kan sette seg ned og lete etter sammenhenger. Den annen side av saken sier seg selv. Menn bør klare å holde seg unna hvor stor fristelsen enn måtte være- I et ideelt samfunn hadde ikke voldtekter forekommet selv når de deiligste fristerinner vandret omkring nakne. Men det er nu engang ikke slik overhodet, og da er det vel greit at vi kvinner også tar våre forhåndsregler... Eller?? Kid-a
Gjest veruca salt Skrevet 19. august 2002 #6 Skrevet 19. august 2002 etter at jeg begynte med rottweiler kan jeg sannelig kle meg hvordan jeg vil har jeg oppdaget... -også bærer den varene hjem fra butikken også
Gjest Musling Skrevet 19. august 2002 #7 Skrevet 19. august 2002 Klart kvinner også må ta ansvar, jeg mener bare at man kan ikke kle alle kvinner opp i burka.
Mistyen Skrevet 19. august 2002 Forfatter #8 Skrevet 19. august 2002 Ja, her dukket jammen ordet "fristerinner" opp gjen!! Hvis jeg vil ha på meg en litt utringet topp, og en liten del av mine bryster synes, betyr det vel ikke at jeg ønsker å bli voldtatt!!! Men det ser dessverre ut til at enkelte (og her mener jeg ENKELTE og ikke ALLE) menn , tar det som en direkte invitasjon og oppfordring til sex. Jeg kan fremdeles ikke fatte at det skal være vanskeligere for en mann enn for en kvinne å styre seg på det området. For det er liksom greit at en mann (veltrent sådan) flekser muskler og viser frem den flotte overkroppen sin, uten at han skal behøve å være redd for det!!! Men for en kvinne å ha korte skjørt eller topper som viser litt hud, nei DET er oppfordring til voldtekt!!! Forstå det den som kan...................
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2002 #9 Skrevet 19. august 2002 Hvorfor vil du absolutt at en liten del av brystene skal synes? Forstå det den som kan........
Mistyen Skrevet 19. august 2002 Forfatter #10 Skrevet 19. august 2002 hehe......... Fordi de er flotte å vise frem?? Var det et godt svar? Hvorfor skulle man ikke kunne det hvis man ville? (DET var liksom spørsmålet da.....) *litt oppgitt*
waco Skrevet 19. august 2002 #11 Skrevet 19. august 2002 Misty, selv om du kanskje ikke forstår hvordan virkeligheten fungerer så kan du i det minste prøve og se ting fra litt andre synsvinkler, for en gangs skyld? Nå er det sånn, at noen menn ikke klarer og styre seg... og det er lite vi kan gjøre med det bortsett fra og synliggjøre realitetene for kvinner... Misty, beklager og måtte skuffe deg, men desverre så finnes det menn som ikke klarer og styre seg.... Waco Hvorfor vil ikke jenter forholde seg til virkeligheten....sukk....
Mistyen Skrevet 19. august 2002 Forfatter #12 Skrevet 19. august 2002 Waco: Tro meg, jeg vet myyye om den virkeligheten, men kan ikke resignere å si at "dette må vi bare finne oss i, for de er jo stakkars bare menn, så jeg skal gjemme meg bort jeg!" Ikke snakk om!!!!!!!!!!!!
Kid-a Skrevet 19. august 2002 #13 Skrevet 19. august 2002 Kjære misty. Synes ikke du også at fristerinner er et fint ord?? Det passer perfekt til den kvinnetypen jeg isted gjorde et forsøk på å beskrive. Jada, jeg er enig i at det burde gå an å kle seg som man vil uten å bli tafset på. Men, hallo...?! Alle vet jo også at det ikke er særlig fornuftig å kle seg opp som om man var på stranda når man er på byen... mange ser faktisk på det som invitasjon til en liten ridetur. Det vet du, så velg noe annet i kveld. At realiteten er kjip er vel noe de fleste kan si seg enig i, men situasjonen er nu engang slik at det ikke lønner seg for ens egen del å tusle rundt naken midt på natten i oslos skumle bakgater. (Med mindre man ønsker å bli voldtatt...) Les innlegget mitt litt nøyere, så ser du hva jeg mener. Og hvorfor i huleste heita tar dere innleggene til waco så himla bokstavelig? Det gjelder nok å se litt mellom linjene, gutten setter saker og ting litt på spissen forstår dere vel?!
waco Skrevet 19. august 2002 #14 Skrevet 19. august 2002 Javel, men det skjer isåfall på eget ansvar! Waco Tror ikke du tok den...
Gjest Nathalie Skrevet 19. august 2002 #15 Skrevet 19. august 2002 Jeg kler meg sjelden i "utfordrende" klær, dermed inviterer jeg ikke til sex....? Mange av de som kler seg i utfordrende klær inviterer vel ikke nødvendigvis til sex... Og det kan vel hende jeg prøver å invitere til sex selv om jeg ikke har utfordrende klær på meg... :oops: Men uansett om jenter inviterer til sex eller ikke, tror jeg ikke folk inviterer hvem-som-helst, og spesielt ikke under tvang... Er enig med Kid-a at vi må ta ansvar for voldtektsproblemene både menn og kvinner, men ikke med å kle på oss mer klær!! Hallo...!! Jeg sitter her foran PCen i denne stund med en svart kort kjole på meg, men jeg prøver ikke å invitere typen til sex nå for det! Jeg gjør det fordi det er varmt! Og vil jeg gå meg en tur i denne kjolen i denne varmen, så prøver jeg ikke å invitere andre menn til sex for det... (Tror jeg har gjentatt meg selv litt nå, men...)
Gjest veruca salt Skrevet 19. august 2002 #16 Skrevet 19. august 2002 hat forlengst forstått at endel menn rett og slett har manglende impulskontroll, dårlig oppdagelse, gjerne i kombinasjon med rusproblemer og lav intelligens. for å unngå at disse så mye som snakker til meg har jeg begynt med store hunder (rottweilere), trener kampsport på høyt nivå, og har utviklet et svært tydelig språk a la "kom nærmere og jeg knuser ballene dine". det fønker som faen, og kan anbefales andre som mener dette passer for dem
waco Skrevet 19. august 2002 #17 Skrevet 19. august 2002 veruca, det eneste som hadde plaget deg mer var vel om ingen menn hadde kommet bort....
Gjest veruca salt Skrevet 19. august 2002 #18 Skrevet 19. august 2002 får mer og mer sansen for søte små blondiner, men det skjønner du sikkert?
waco Skrevet 19. august 2002 #19 Skrevet 19. august 2002 åja jeg skjønner... du er sånn type... Waco Burde vel ha catcha det tidligere i debatten
Kid-a Skrevet 19. august 2002 #20 Skrevet 19. august 2002 Nathalie... hvis måten å gjøre det på er å kle seg litt mer anstendig og friste littebittegranne mindre... gjør vi det, gjør vi ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå