Gå til innhold

Ta med blomst på sykehusbesøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke ofte på sykehusbesøk, men nå skal jeg det og tenkte at jeg kunne kjøpe med en blomst. Men så ble jeg usikker... er det slik at det ikke er ønskelig at besøkende tar med blomster på sykehus lenger? Fordi det blir mye søppel osv. 

Anonymkode: 8375b...a3f

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråletårer
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke ofte på sykehusbesøk, men nå skal jeg det og tenkte at jeg kunne kjøpe med en blomst. Men så ble jeg usikker... er det slik at det ikke er ønskelig at besøkende tar med blomster på sykehus lenger? Fordi det blir mye søppel osv. 

Ikke blomster pga allergi . Ikke pga søppel. Men bøker eller blader er kjekt.  Lepsyl eller håndkrem. Noe godt den du besøker liker osv. 

Endret av Solstråletårer
Skrevet
Akkurat nå, Solstråletårer skrev:

Ikke blomster pga allergi . Ikke pga søppel

Og allergi selvsagt! Men jeg skrev søppel fordi jeg leste en gammel artikkel om det. At det var så mange som fikk mye blomster og det ble mye søppel og merarbeid. 

https://www.nrk.no/livsstil/for-mye-blomster-pa-sykehus_-1.6965084

Skrevet

Jepp, ville ikke tatt med. Vet at kanskje spesielt på lunge-avd er det en dårlig idé. Ta med en bok, blader, eller snacks heller og kanskje et kort :)

Anonymkode: 1cdb4...1e7

• Liker 1
Gjest Solstråletårer
Skrevet

Blomster er ikke så mye problem. De fleste tar med seg blomster hjem. Viss de får eller rett i søppelpose på rommet så mye rot er det ikke av blomster. Hovedgrunn  er allergi og hensyn til andre.  

Skrevet

Du kan fint ta med blomster, men erfaringsmessig er folk mer glad for ukeblad (se og hør fungerer til alle aldersgrupper fra 16-96), en bok, druer, sjokolade eller en brus. 

Anonymkode: 87027...1cd

Skrevet

å glemte håndkrem, det er så tørr luft og mye håndvask på sykehus, så en enkel håndkrem er gull. 

Skrevet

Om du kan ta med blomster eller ikke på sykehuset, er avhengig av hvilken avdeling du skal besøke. Selv har jeg vært innlagt på ortopedisk flere ganger, og da har det vært helt greit med blomster. 

Skrevet

Ring heller personen på forhånd, og spør om det er noe de kan trenge, tenke seg? :) 

Ligger en lenge på sykehus, så havner en litt i ei egen boble, og begynner å savne småting utenfra (om en ikke er veldig syk da).

Ukeblad/magasin, kryssordblad/sudoku, druer (gjerne vask de på forhånd), mandariner - frukt som er lett å spise/ikke trenger skreller. Kjeks - koselig å ha noe å by besøk på også. Noe godteri eller annen snacks som den personen liker?

Hatt med garn og pinner til en desperat strikkerske som ble liggende lengre enn planlagt, og gikk tom, krise! ;) Dagens aviser, lokalavisa? En blir så isolert fra verden på sykehus. 

Anonymkode: e2344...e04

Skrevet

Blomster er også forbundet med smitte, spesielt med isolasjon.

Så blomster er koselig men kan gi infeksjon og allergi til utsatte medpasienter.

Anonymkode: 9028c...ab8

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan fint ta med blomster, men erfaringsmessig er folk mer glad for ukeblad (se og hør fungerer til alle aldersgrupper fra 16-96), en bok, druer, sjokolade eller en brus. 

Den dagen jeg kjeder meg så mye at Se og Hør blir et lyspunkt i tilværelsen er det på tide å vurdere sterkere medisiner. :eeeh: 

Men de andre forslagene dine var gode, da. :) 

(Min personlige mening og smak bare - jeg har absolutt ingenting imot at andre koser seg med Se og Hør, men om noen kjøper Se og Hør til meg kjenner de meg antakelig ikke så godt at de har noe på sykebesøk å gjøre. :P

Anonymkode: ea92e...84c

• Liker 2
Skrevet

Da jeg lå på kirurgisk avdeling etter operasjon var det ikke lov å komme med blomster på grunn av hygiene. 

Anonymkode: 4169a...7a7

Skrevet

Jeg skal på sykehus - igjen - snart. Ønsker blomster, god frukt, gode bøker. Hadde nok fått sjokk hvis noen hadde tatt med dame-ukeblader til meg. Da kjenner de meg dårlig. 

Anonymkode: b3b04...8b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...