Gå til innhold

Badebleie

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Finnes de Little Swimmer-bleiene bare opp til 15 kg? Min toåring veier noen kg mer, men jeg skulle gjerne brukt sånne badebleier til henne.

Skrevet

Det finnes for de over 15kg også, men om de er å få tak i, her i Norge, se det vet jeg ikke :wink:

Skrevet

hei

mener og ha sett at badebleier ikke blir anbbefalt bruk heller en babybadebukse, en unge holdt på og drukne, han hadde badebleie, bliene er vanntett og det gjorde at den blåste sewg opp og gutten ble holdt med pumpen 8i veret og hadde hode ned hadde ikke foreldrene sett det så rask hadde ha nkunnet drukne men det er mulig det var noe annet men jeg mener det var badebleien

hilsen

Gjest Molly mus
Skrevet

Jeg kjøpte badebleier på maxi Stormarked på Sandnes (Rogaland) opplevde ikke at de blåste seg opp på noen måte, de forandret seg ikke i det hele tatt og etter de hadde tørket kunne de brukes flere ganger.

Gjest Anonymous
Skrevet
hei

mener og ha sett at badebleier ikke blir anbbefalt bruk heller en babybadebukse, en unge holdt på og drukne, han hadde badebleie, bliene er vanntett og det gjorde at den blåste sewg opp og gutten ble holdt med pumpen 8i veret og hadde hode ned hadde ikke foreldrene sett det så rask hadde ha nkunnet drukne men det er mulig det var noe annet men jeg mener det var badebleien

hilsen

Tror episoden du sikter til var her fra Trøndelag, det skjedde i fjor sommer. Det var ikke en badebleie, men en vanlig bleie, som altså sørget for at guttens bak var det høyeste punktet da han hadde falt i et plaskebasseng i hagen. Du kan lese om saken her:

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/ar...article9484.ece

Dette er jo heller et argument for å bruke badebleie - den er laget sånn at den ikke flyter.

Skrevet

Tror episoden du sikter til var her fra Trøndelag, det skjedde i fjor sommer. Det var ikke en badebleie, men en vanlig bleie, som altså sørget for at guttens bak var det høyeste punktet da han hadde falt i et plaskebasseng i hagen. Du kan lese om saken her:

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/ar...article9484.ece

Dette er jo heller et argument for å bruke badebleie - den er laget sånn at den ikke flyter.

hei

da vet jeg det, men eg trodde det var en vanlig bleie eller var det at sdet sotd han kunne bade med den, den var iallefall vantett og jeg trodde en badebleie måtte vere det men det fins og badebukser for baby

hilsen

Skrevet

Badebleier er å få kjøpt på Obs butikker, helt opp til 20, eller er det 22 kg.

Gjest Anonymous
Skrevet
da vet jeg det, men eg trodde det var en vanlig bleie eller var det at sdet sotd han kunne bade med den, den var iallefall vantett og jeg trodde en badebleie måtte vere det men det fins og badebukser for baby

hilsen

Okei, ikke misforstå meg nå, det er ikke meningen å være spydig! Men alle bleier er vanntette, det er jo nettopp poenget med dem - de skal hindre lekkasjer. I vanlige bleier er det flere lag med fluffy materiale, som altså inneholder luft, det er derfor de flyter. Badebleiene er annerledes, og altså trygge å bruke.

Skrevet

Bade bleier er ikke vanntette, så hvis man er tom for vannlig bleier kan de ikke brukes i stede. Min svigermor trodde det var vannlig bleie og skjønte ikke hvorfor lille jenta ble så veldig våt.... Det var en tiss og så måtte alle klærne byttes...

Grunnen til at man bruker disse i baseng er hvis de skulle bæsje på seg så holder de bedre enn de brille buksene som man vanligvis bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...