Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullførte utdanningen min våren 2017 og begynte på AAP like etter. Fikk kjørt meg til det siste og traumene fra barndommen innhentet meg mer enn noen gang. Så det siste året har jeg kun jobbet meg meg selv i terapi og begynt på masterstudier denne høsten. Nå merker jeg at jeg begynner å bli klar for å ta i bruk utdannelsen min, og ønsker å begynne å jobbe opptil 50 %. 
Så strever jeg litt når jeg sitter med CV-en min. Jeg har ikke maktet å gjøre noe som helst siste året. Jeg har et eneste sort hull. Jeg vil jo forklare for en eventuell arbeidsgiver om situasjonen, men syntes ikke jeg virker noe attraktiv. Jeg vet at jeg har mye å bidra med og har et genuint ønske om å gjøre det også. 

Er det jeg som overdriver redselen for dette? 
Noen med liknende erfaringer eller bare noen konstruktive råd/tanker rundt dette? :rolleyes:

Anonymkode: ebe0b...23b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er at du er ærlig.
Du trenger ikke forklare hvorfor, bare fortell hva hullet kommer av, at du var syk en periode. :) 

• Liker 3
Skrevet

Du trenger ikke skrive noe om det når du søker, men de kan finne på å spørre i intervju og da er min erfaring at det lønner seg å være ærlig. :)

Anonymkode: 7f059...168

Skrevet

Ville bare si at jeg heier på deg! Kudos for at du har jobbet med deg selv og klart å komme dit at det er mulig å jobbe igjen. 💛

Anonymkode: d38e4...8d8

• Liker 2
Skrevet

Finn en venn som kan være en falsk referanse for deg.

Hadde selv dette problemet etter lang tids sykdom hvor jeg var langt nede. Enda jeg hadde fullført masterstudiet mitt i filosofi med gode karakterer forsto ikke arbeidsgivere hvorfor jeg hadde et hull på 7år i cvn min.

Følte selv jeg kunne faget mitt veldig godt da jeg hadde bedrevet mye selvstudier i min «mørke periode» Så jeg førte bare opp en falsk jobb og en venn som referanse. Idag er har jeg fast jobb og ingen vet noe som helst :)

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville bare si at jeg heier på deg! Kudos for at du har jobbet med deg selv og klart å komme dit at det er mulig å jobbe igjen. 💛

Anonymkode: d38e4...8d8

Takk💛

Skrevet
6 timer siden, Drakan skrev:

Det viktigste er at du er ærlig.
Du trenger ikke forklare hvorfor, bare fortell hva hullet kommer av, at du var syk en periode. :) 

Ts her. Ja, ærlighet varer lengst. Og jeg forbereder meg på å gi en ærlig forklaring☺️

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Trefeg skrev:

Finn en venn som kan være en falsk referanse for deg.

Hadde selv dette problemet etter lang tids sykdom hvor jeg var langt nede. Enda jeg hadde fullført masterstudiet mitt i filosofi med gode karakterer forsto ikke arbeidsgivere hvorfor jeg hadde et hull på 7år i cvn min.

Følte selv jeg kunne faget mitt veldig godt da jeg hadde bedrevet mye selvstudier i min «mørke periode» Så jeg førte bare opp en falsk jobb og en venn som referanse. Idag er har jeg fast jobb og ingen vet noe som helst :)

Ts her. 
Leit å høre om erfaringen din. Jeg forstår at du var nødt til å gjøre det på den måten, men jeg har rett og slett ikke samvittighet til det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...