Gå til innhold

Dere som sender barnebilder på snapchat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere deler ikke bilder på Instagram eller Facebook fordi dere ikke vil at andre skal ha bildene eller misbruke de. Likevel sendes det daglig oppdatering på snapchat. Da lurer jeg på om dere kjenner reglene på snapchat? De eier alle bildene dere sender og kan bruke de som de vil. Hvorfor er det da tryggere å sende på snap?

Anonymkode: ac1db...e07

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et godt poeng. Svaret for de aller fleste er vel "nei", og "det deles da ikke med alle". Nå tror jeg ikke snapchat kommer til å bruke bildene i reklamer o.l. tvert, men jeg synes det er sunt å ha som utgangspunkt at alle bilder som deles på snapchat burde være såpass stuerene at de burde kunne ha blitt delt på en facebook profil eller en blogg.

Anonymkode: b5cc3...588

• Liker 6
Skrevet

Les gjennom reglene til snapchat en gang til. Her har dere tatt en liten setning ut av proposjoner og ikke sett sammenhengen. 

Bildene, videoene ogg meldingene du sender til andre er og forblir private og de blir slettet når de går ut eller mottaker har sett dem. Eneste som skaper panikk er at de måtte legge til en setning om at de har rett til å vise bildene og videoene dine til enhver på grunn av den nye stories-funksjonen, hvor du kan dele alt med alle som er interessert (evt de du ønsker å dele med, se på settings). Men ja,  24 timer kan de eie storyen din. Og bildene som ligger i snapchat i påvente av at mottaker skal åpne snappen. Men så fort disse er åpnet, er de også fjernet fra Snapchats server. 

Men for all del, få panikk. 

Anonymkode: cc28b...9c5

• Liker 15
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere deler ikke bilder på Instagram eller Facebook fordi dere ikke vil at andre skal ha bildene eller misbruke de. Likevel sendes det daglig oppdatering på snapchat. Da lurer jeg på om dere kjenner reglene på snapchat? De eier alle bildene dere sender og kan bruke de som de vil. Hvorfor er det da tryggere å sende på snap?

:fnise:

Det er så fint med de som setter seg inn i ting før de sprer falsk info!

Anonymkode: 01668...573

• Liker 9
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Wow... 

Du kan jo tro på det, så kan vi som forstår det bruke snapchat som vanlig. :)

Anonymkode: 7d945...8a4

• Liker 2
Skrevet

hater når du sender et bilde på Snapchat og de bruker bilde ditt i reklame.. skjer meg ofte 😬

• Liker 10
Skrevet

Fordi eg dele med mamma, søstera mi og besteveninna i motsetning til mine "300 venner" på Face. Føler eg har meir kontroll over snap.

• Liker 2
Skrevet

Folk må da få lov til å dele på snap, og ikke insta og face hvis de vil det. Jeg forstår ikke hvorfor du skal blande deg i det? Bildene på snap forsvinner. 

Anonymkode: ad78f...be2

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, minister-mio said:

hater når du sender et bilde på Snapchat og de bruker bilde ditt i reklame.. skjer meg ofte 😬

Ja, ser stadig det trøtte trynet mitt på TV med teksten: «faen orker ikke stå opp» over. 

Anonymkode: ad78f...be2

• Liker 5
Skrevet

Jeg er ikke i mot foreldre som sender bilde av barna sine til en søster, tante eller bestemor på snapchat - for det er jo bare for hyggens del. Blir jo nesten det samme som SMS. Men jeg er i mot når man deler på My Story, Facebook eller Instagram der veldig mange kan se det.

Anonymkode: 4b4d5...8a7

• Liker 4
Skrevet

Åh, der minte du meg på at jeg skal sende dagens babysnap til venner og familie😂

Takk for nyttig info, Ts. Not!

Anonymkode: ef178...d58

• Liker 1
Skrevet

Hysteri rundt bilder de senere årene gjør meg bare irritert. Hvem i huleste bryr seg om ett bilde?

Jada det kommer an på type bilde og man trenger ikke sende bilde av barn som bader i badekaret. Der er jeg enig, men ellers er det ett fett. Verden blir bare mer og mer åpen. Lite å gjøre noe med.

Anonymkode: 7c150...f93

• Liker 1
Skrevet

Fake news. Sett deg inn i ting før du blir hysterisk.

• Liker 2
Skrevet

Jeg deler på snap fordi da sender jeg til noen få i stedenfor å spamme 300 venner på face/insta som overhode ikke kunne brydd seg mindre. 

Anonymkode: 53061...606

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...