AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #1 Del Skrevet 7. oktober 2018 Hvor "på" er dere når dere skal finne leilighet å leie? Jeg er på leting, og bør ha funnet en passende leilighet i Oslo innen januar. Har litt spesielle krav om at leiligheten/boligen må være svært stille, grunnet noen helseproblemer jeg har. Jeg har gode referanser, og har tidligere fått tilbud om leie når jeg har vært på visninger, men dessverre passet ikke boligen for meg. Begynner å bli litt stresset nå, synes det er vanskelig å finne det rette, særlig når jeg bor en lengre flyreise unna... Skriver til aktuelle annonser på finn.no, men typisk så er de allerede i en prosess hvor de har funnet noen, eller så er boligen utleid, eller så svarer de høflig med invitasjon til visning " idag eller i morgen". Og det er ikke bare å kaste seg rundt på dagen når man bor på en annen kant av landet... Hvor "på" er dere når dere forsøker å få leid bolig? Er det for mye å ringe eller evt. sende melding til de som har oppgitt telefonnummer i annonsen sin? Vil jo ikke viker frekk heller, men det er så mange som ikke svarer når jeg skriver inne på finn.no, så svarer de om typ 1-2 uker at leiligheten dessverre er utleid... 😣 Anonymkode: 15f8f...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #2 Del Skrevet 7. oktober 2018 Hvordan vurderer du om en leilighet er «svert stille» når du er på en annen kant av landet? Det er jo nesten umulig å vurdere selv om man er på visning. Men ja, jeg ville vært litt «på», ring eller send melding. Du taper ingenting på det. Anonymkode: 9eb17...8c9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #3 Del Skrevet 7. oktober 2018 Jeg vil absolutt IKKE ringes eller få melding når jeg har annonse ute. Det er presisert i annonsen, og repeterer du ikke det antar jeg at du er dårlig på å kommunisere, og jeg er uinteressert i å leie til deg. Jeg kontaktes av 20-30 personer på kort tid, og jeg er ikke interessert i å snakke med alle, og avbrytes på jobb flere ganger daglig i en periode. Skal du vurderes må du ta kontakt tidlig, med en gang annonsen er lagt ut, foreslå Skype, og presisere at du tar leiligheten usett. Ang stille, så må du nesten bare vurdere selv, og tenke at det evt blir lettere å finne et stillere sted når du har fått flytta nedover. Ang svar, noen er interessante og inviteres på visning, noen er greie å ha i backup, så får ikke svar med en gang, og noen er helt uaktuelle, og får derfor tidlig høflig avvisning. Anonymkode: ab70d...826 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #4 Del Skrevet 7. oktober 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vurderer du om en leilighet er «svert stille» når du er på en annen kant av landet? Det er jo nesten umulig å vurdere selv om man er på visning. Men ja, jeg ville vært litt «på», ring eller send melding. Du taper ingenting på det. Anonymkode: 9eb17...8c9 Leter etter en liten enebolig i et stille strøk, eller en rekativt nybygget leilighet med god lydisolasjon. Men kommer uansett ikke til å ta noe usett. Anonymkode: 15f8f...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #5 Del Skrevet 7. oktober 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil absolutt IKKE ringes eller få melding når jeg har annonse ute. Det er presisert i annonsen, og repeterer du ikke det antar jeg at du er dårlig på å kommunisere, og jeg er uinteressert i å leie til deg. Jeg kontaktes av 20-30 personer på kort tid, og jeg er ikke interessert i å snakke med alle, og avbrytes på jobb flere ganger daglig i en periode. Skal du vurderes må du ta kontakt tidlig, med en gang annonsen er lagt ut, foreslå Skype, og presisere at du tar leiligheten usett. Ang stille, så må du nesten bare vurdere selv, og tenke at det evt blir lettere å finne et stillere sted når du har fått flytta nedover. Ang svar, noen er interessante og inviteres på visning, noen er greie å ha i backup, så får ikke svar med en gang, og noen er helt uaktuelle, og får derfor tidlig høflig avvisning. Anonymkode: ab70d...826 Takk for nyttig innspill om hvordan du tenker som utleier. Selvfølgelig hadde jeg ikke kontaktet deg over telefon hvis dette var presisert i annonsen. Spørsmålet mitt gjaldt ikke annonser hvor slikt er presisert, da forholder jeg meg selvfølgelig til det som utleier foretrekker, om det er å ikke bli kontaktet over tlf, kontaktet over e-post osv. Men det jeg lurer på er hva som virker frekt og firvpågpebde, eller hva som et fir tilbakeholdent, når slikt ikke er presisert i annonsen men f eks telefonnummer er oppgitt. Anonymkode: 15f8f...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 7. oktober 2018 #6 Del Skrevet 7. oktober 2018 Må det være i Oslo? Hva med områdene rundt? Ville gjerne sett på Asker, Drammen, Ski osv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 7. oktober 2018 #7 Del Skrevet 7. oktober 2018 Anbefaler deg å ringe. Og for all del, ikke gå for kjellerleilighet. De i Oslo suger (bor i Oslo). Ullern område er stille eller langs Lambertseter, unngå sentrum. Storo område kan være rolig også på kvelden, men forvent mer støy der en ullern og Lambertseter område. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 7. oktober 2018 #8 Del Skrevet 7. oktober 2018 Også... om du kjenner noen som kan gå på visning for deg hadde det vært en fordel. Er en del jukseplaser som er helt uhørt. Var på visning en plass litt utfor sentrum jeg trodde ville være fantastisk, men trappa var bygd feil. Aldri i livet om jeg vill bodd der uten rømningsvei 😮 Seriøst, hvert trappe trin i denne "nye" leiligheten var 50 cm høy hver (ikke en spøk engang) i betong. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #9 Del Skrevet 7. oktober 2018 1 minutt siden, Drakan skrev: Også... om du kjenner noen som kan gå på visning for deg hadde det vært en fordel. Er en del jukseplaser som er helt uhørt. Var på visning en plass litt utfor sentrum jeg trodde ville være fantastisk, men trappa var bygd feil. Aldri i livet om jeg vill bodd der uten rømningsvei 😮 Seriøst, hvert trappe trin i denne "nye" leiligheten var 50 cm høy hver (ikke en spøk engang) i betong. Ja, har tenkt på å ordne med noen som kan dra på visning for meg... tror det kan bli lettere sånn 😊 Huff ja det er sikkert best å ikke være for naiv, kommer ikke til å ta noe usett! Anonymkode: 15f8f...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #10 Del Skrevet 7. oktober 2018 7 minutter siden, Tvist skrev: Må det være i Oslo? Hva med områdene rundt? Ville gjerne sett på Asker, Drammen, Ski osv Ja det er fine områder. Men kan dessverre ikke ha for lang reisevei inn til sentrum, har ikke krefter til for lang pendling grunnet helse. Egner meg heller ikke som sjåfør lenger på veier der ting går fort og det skjer mye på én gang. Men enkelte områder i Asker er bra, det er jo god forbindelse til sentrum 😊 Anonymkode: 15f8f...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #11 Del Skrevet 7. oktober 2018 7 minutter siden, Drakan skrev: Anbefaler deg å ringe. Og for all del, ikke gå for kjellerleilighet. De i Oslo suger (bor i Oslo). Ullern område er stille eller langs Lambertseter, unngå sentrum. Storo område kan være rolig også på kvelden, men forvent mer støy der en ullern og Lambertseter område. Nei blir ingen kjellerleilighet på meg! Takk for tips om områder 😊 Anonymkode: 15f8f...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 7. oktober 2018 #12 Del Skrevet 7. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, har tenkt på å ordne med noen som kan dra på visning for meg... tror det kan bli lettere sånn 😊 Huff ja det er sikkert best å ikke være for naiv, kommer ikke til å ta noe usett! Anonymkode: 15f8f...2c7 Det er det viktigste Aldri lei noe usett, uansett hvor desperat det blir 😕 Også... Sandvika område kan også være greit å se på Er rett utfor oslo og er bare 20 kr ekstra med tog/buss 😮 Man kan også ta gratis bus i området der fra ikea til sentrum fra tidlig morgen til sein kveld 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #13 Del Skrevet 7. oktober 2018 Akkurat nå, Drakan skrev: Det er det viktigste Aldri lei noe usett, uansett hvor desperat det blir 😕 Også... Sandvika område kan også være greit å se på Er rett utfor oslo og er bare 20 kr ekstra med tog/buss 😮 Man kan også ta gratis bus i området der fra ikea til sentrum fra tidlig morgen til sein kveld Ja, det på områdene rundt Sandvika ogsp! Er fint der Anonymkode: 15f8f...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #14 Del Skrevet 7. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det på områdene rundt Sandvika ogsp! Er fint der Anonymkode: 15f8f...2c7 Beklager den ble sendt før jeg fikk rettet på den! *Ser på områdene rundt Sandvika også, er fint der 😊 Anonymkode: 15f8f...2c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 7. oktober 2018 #15 Del Skrevet 7. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det på områdene rundt Sandvika ogsp! Er fint der Anonymkode: 15f8f...2c7 Har selv vurdert å flytte til Sandvika området, er veldig fint og rolig i område. Bor fint foreløpig, men det er langt bedre utfor byen når det gjelder størrelse og leiepris Sandvika er som sin egen lille by utfor byen, bare roligere ^_^ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 7. oktober 2018 #16 Del Skrevet 7. oktober 2018 Laget et støy kart. Er noen steder langs hovedveien med god støy skjerming tras at de er nær hovedveien 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #17 Del Skrevet 7. oktober 2018 Men hva te mer dere, er det frekt eller ikke å sende melding eller ringe får telefonnummer er oppgitt i annonsen, og det ikke er presisert av utleier at h*n ikke ønsker å bli kontaktet per telefon? Tror uansett jeg får satse hardt på å være tidlig ute med å skrive til annonsene som legges ut. Har også merket at jeg har bedre sjanser da. Fikk snakket med en utleier på telefonen i forrige uke, jeg var tidlig ute med å kontakte via annonsen og h*n virket interessert. Men tror dessverre jeg skremte h*n litt med alle spørsmålene mine om støy og lydisolering, h*n sa jeg virket bra som leieboer men at det eneste h*n var litt bekymret for var om boligen ble stille nok for meg. Det nok lettere å ikke virke like fanatisk på dette med støy om noen kan dra på visning for meg, da får jo denne personen et inntrykk selv uten at jeg må spørre og grave så masse... Så tror jeg skal ordne det sånn. Anonymkode: 15f8f...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #18 Del Skrevet 7. oktober 2018 2 minutter siden, Drakan skrev: Laget et støy kart. Er noen steder langs hovedveien med god støy skjerming tras at de er nær hovedveien Åh, tusen takk! 😀 Laget du det selv? Det var jo fryktelig snilt! Er nok lurt å bo litt utenfor byen ja, og ikke klint oppi en hovedvei... Var på en visning til en liten enebolig på Blommenholm, trodde den lå langt nok unna E18 men nei, det suste og bruste noe fryktelig og også inne i huset! Så den ble det ikke, selv om utleier sa jeg skulle få den... Men er mange områder i Oslo som er fine, nært naturen og likevel sentrale ❤ Anonymkode: 15f8f...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 7. oktober 2018 #19 Del Skrevet 7. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Åh, tusen takk! 😀 Laget du det selv? Det var jo fryktelig snilt! Er nok lurt å bo litt utenfor byen ja, og ikke klint oppi en hovedvei... Var på en visning til en liten enebolig på Blommenholm, trodde den lå langt nok unna E18 men nei, det suste og bruste noe fryktelig og også inne i huset! Så den ble det ikke, selv om utleier sa jeg skulle få den... Men er mange områder i Oslo som er fine, nært naturen og likevel sentrale ❤ Anonymkode: 15f8f...2c7 Jau. Basert på egne erfaringer av støy. Bodd nært E6 før, ble mye støy døgnet rundt. 😕 Det var ikke at man hørte e6, men fylla. Du ser, i gamle Oslo området spesielt, er det mange ungdommer som bor. Og det er dermed fest å kaos konstant der. Oppe med alna er det også en del støy, men om du klarer å finne noe nært industri byggene kan du alltids ta tog inn til Oslo om morgenen. Er usikker på støyskjermingen med e18, men er vanligvis fredelig utenom morgen rushet. Hater støy og bor nå i Ullern. Er det roligste området jeg har bodd. Mange barnefamilier, så man er garantert fred å ro på kvelden slike steder 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #20 Del Skrevet 7. oktober 2018 du trenger leilighet innen januar ts? I hvilket prissjikte tenker du? Jeg skal leie ut en veldig rolig leilighet men det blir ikke før litt utpå året, så regner med det er for sent. Anonymkode: 34707...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå