AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #1 Skrevet 7. oktober 2018 En bekjent av meg har nylig blitt mamma for første gang, og Instagram har eksplodert av bilder av babyen hennes. Jeg er av den oppfatning at barn ikke bør deles i sosiale medier da det er noe de bør få bestemme selv om de ønsker, men jeg vet det er litt "ekstremt" å mene, derfor er jeg nysgjerrig på hva dere andre mener; hun legger også ut mange bilder av at babyen dier, men hashtaggen #normalizebreaarfeeding osv.. Jeg er helt enig i at amming bør anses som normalt, og jeg ammer over alt, men er det ikke litt vel privat og intimt å legge ut på sosiale medier? Jeg klarer ikke annet enn å tenke på det lille barnet som blir objektet som skal sanke "likes" til mammaen.. hva mener dere? Overdriver jeg? Anonymkode: 729d2...96c 4
Blueblizz Skrevet 7. oktober 2018 #2 Skrevet 7. oktober 2018 Hvis hun opplever at det er ok, så gjør hun det faktisk for en god sak da. Så jeg synes det er helt ok. Det skader ikke barnet å se at mor var stolt over å amme det. 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #4 Skrevet 7. oktober 2018 Helt greit! Anonymkode: 2db87...4b2 2
Gjest BethD Skrevet 7. oktober 2018 #5 Skrevet 7. oktober 2018 (endret) Nei det syns jeg er helt greit jeg kommer til å legge ut bilder av barnet men det er ikke for å «sanke likes». Det er fordi jeg er stolt over barnet mitt, og vil vise h*n frem! Legger også bilder ut av mitt store barn,fordi jeg er stolt av han. Driter i likes.. Endret 7. oktober 2018 av BethD
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #6 Skrevet 7. oktober 2018 Helt greit. Spedbarn ser nesten helt like ut, og de ligner ikke på seg selv når de blir større. Så jeg ser egentlig ikke problemet. I tillegg er det for å normalisere amming som noe naturlig istedenfor «intimt og privat» som du sier. Jeg synes ikke det er intimt og privat å spise et rundstykke, så hvorfor skal det være intimt og privat at babyen min spiser? Anonymkode: a0c60...96d 17
FrodeF Skrevet 7. oktober 2018 #7 Skrevet 7. oktober 2018 Det er åpenbart noe galt med dama. Alle som må legge ut alt på Instagram har mentale problemer. 8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #8 Skrevet 7. oktober 2018 Jeg er enig med deg. Har noen av de jeg også.. jeg er for amming og at det skal være normalt, men å legge ut på sosiale medier, hvor i tillegg puppen synes, blir feil. Pedofile er flinke til å manipulere bilder og jeg ville ikke tatt den sjansen med mitt barn! Anonymkode: 8d647...3ee 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #9 Skrevet 7. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med deg. Har noen av de jeg også.. jeg er for amming og at det skal være normalt, men å legge ut på sosiale medier, hvor i tillegg puppen synes, blir feil. Pedofile er flinke til å manipulere bilder og jeg ville ikke tatt den sjansen med mitt barn! Anonymkode: 8d647...3ee Det ligger millioner av bilder på nettet av nakne babyer, så hvorfor skulle en pedofil ta seg bryet med å manipulere et bilde av et halvt ansikt, som jo er det en ser av en baby som dier? Anonymkode: f1054...4fd 7
Forever22 Skrevet 7. oktober 2018 #10 Skrevet 7. oktober 2018 tenker det er opp til hver enkelt jeg legger ut bilde av datteren vår på 3 mnd, men alltid bare av ansikt. ikke av kropp eller nakenhet!
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #11 Skrevet 7. oktober 2018 Jeg kan gjerne ta debatten om eksponering av barn uten samtykkeevne på SoMe, men hvorfor det skal være værre å legge ut bilde av barn som dier enn en unge som krabber, får frukt os eller sitter i sandkassa skjønner jeg ikke. #normalizebreastfeeding er en veldig viktig hashtag i kampen for å snu trenden med synkende ammetall. All ære til alle som ammer i offentlighet, og bidrar til at den oppvoksende generasjon forhåpentligvis får et mindre anstrengt forhold til det pupper skal brukes til enn f.eks TS.. Anonymkode: 4eb85...8bd 7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #12 Skrevet 7. oktober 2018 Jeg klapper for mødre som henne 👏🏻 Syns det er helt innafor. Anonymkode: 65620...0ad 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #13 Skrevet 7. oktober 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan gjerne ta debatten om eksponering av barn uten samtykkeevne på SoMe, men hvorfor det skal være værre å legge ut bilde av barn som dier enn en unge som krabber, får frukt os eller sitter i sandkassa skjønner jeg ikke. #normalizebreastfeeding er en veldig viktig hashtag i kampen for å snu trenden med synkende ammetall. All ære til alle som ammer i offentlighet, og bidrar til at den oppvoksende generasjon forhåpentligvis får et mindre anstrengt forhold til det pupper skal brukes til enn f.eks TS.. Anonymkode: 4eb85...8bd Tja, spør man barnet om 13 år om det hadde foretrukket et bilde av seg i sandkassen eller et med puppen til mamma i munnen på nett om det enn er enda så naturlig.. Hva tror du? Jeg ammer, også offentlig, og har et avslappet forhold til det. Jeg legger ut svært få bilder av barna på mine lukkede SoMe, og ville ikke lagt ut bilde hvor jeg ammer på nett fordi jeg vet det kommer en alder for barnet hvor det til og med kan være flaut å se et sånt bilde i et privat album. Slik tror jeg det vil være uansett hvor normalt amming er. 34 årige meg hadde ikke blitt flau, men det hadde 13 årige meg definitivt blitt. Så ja til offentlig amming, nei til bilder av barn i SoMe i settinger som barnet kan tenkes å mislike sterkt senere, samt overeksponering. Anonymkode: e0903...48f 7
mammahjarte Skrevet 7. oktober 2018 #14 Skrevet 7. oktober 2018 Eg synest ikkje det er greitt når foreldre legge ut fotografier av barna konstant på Instagram. Når nokon først er der og har bestemt seg for å dela mykje ser eg ikkje heilt kvifor amming skal væra "verre" enn barn som er dynka i spagettigriseri. Tingen er at eg bestemmer ikkje kva andre skal gjera uansett kva eg meiner om det personlig. Amming er fint og naturlig. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #15 Skrevet 7. oktober 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, spør man barnet om 13 år om det hadde foretrukket et bilde av seg i sandkassen eller et med puppen til mamma i munnen på nett om det enn er enda så naturlig.. Hva tror du? Jeg ammer, også offentlig, og har et avslappet forhold til det. Jeg legger ut svært få bilder av barna på mine lukkede SoMe, og ville ikke lagt ut bilde hvor jeg ammer på nett fordi jeg vet det kommer en alder for barnet hvor det til og med kan være flaut å se et sånt bilde i et privat album. Slik tror jeg det vil være uansett hvor normalt amming er. 34 årige meg hadde ikke blitt flau, men det hadde 13 årige meg definitivt blitt. Så ja til offentlig amming, nei til bilder av barn i SoMe i settinger som barnet kan tenkes å mislike sterkt senere, samt overeksponering. Anonymkode: e0903...48f Å komme med den der pekefingeren der, den «hva tror du barnet ville valgt som eldre» er så teit. Det er like individuelt som alt annet, kan godt være barnet hennes ville syns det var helt Ok, kanskje kult Tilogmed. Eller så ville barnet syns det var dumt. Eller kanskje ikke brydd seg! Alle er forskjellige! Anonymkode: 84c32...895 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #16 Skrevet 7. oktober 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å komme med den der pekefingeren der, den «hva tror du barnet ville valgt som eldre» er så teit. Det er like individuelt som alt annet, kan godt være barnet hennes ville syns det var helt Ok, kanskje kult Tilogmed. Eller så ville barnet syns det var dumt. Eller kanskje ikke brydd seg! Alle er forskjellige! Anonymkode: 84c32...895 Nettopp. Jeg har en kusine på 17 år, som ble ammet til hun var tre år. Hun husker det helt klart, og har ingen problemer med det. Tvert imot er hun glad for det hun husker som noe fantastisk og koselig og trygt. Det finnes riktignok ikke bilder av det i SoMe, men som jeg sa, debatten om eksponering er en annen sak. Amming er sunt, bra, naturlig og like uproblematisk som alt annet en unge gjør. Ammebilder er ikke værre enn andre bilder. Anonymkode: 4eb85...8bd
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #17 Skrevet 7. oktober 2018 Med tanke på hvor mange mennesker som har nakenbilder av ungene sine i stua, og lar fotografen stille dem ut i butikken sin, så vil jeg påstå et bilde av ammebaby på insta er veldig uskyldig når man tenker på hva ungen vil synes når de er tenåring. Heller bilde av meg som ble ammet for 15 år siden enn at alle som har vært hjemme hos oss, eller fotografen, har sett meg naken, sovende i en kurv. Mest sannsynlig vill ammebildene på insta være en saga blott om 15 år uansett Anonymkode: 55218...48e
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #18 Skrevet 7. oktober 2018 Jeg syns ikke det er greit. Fordi jeg ville ikke likt det om min mor hadde masse babybilder av meg på nett. Dette er noe jeg vil velge selv, og jeg hadde hatt i tankene at babybilder kan misbrukes. Det blir for privat. Og hva synes barnet om dette når de starter åå skolen. Jeg kan se det for meg at dette er noe barn kan bruke til mobbing senere. Anonymkode: 47787...c48 3
Gjest Kendall Skrevet 7. oktober 2018 #19 Skrevet 7. oktober 2018 Synes at mange overreagerer når det kommer til sånt. Det er jo vanlig å dele bilder av barnet og innafor.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #20 Skrevet 7. oktober 2018 Det er bare et bevis på at folk har behov for å legge ut ALT på nett snart. Hvorfor kan ikke ting bare holdes litt privat av og til? Jeg blir bare litt sånn "HVORFOR???" Er det noe rundt amming jeg ikke har fått med meg? er det virkelig slik at det har blitt kritisert å amme offentlig? Kvinner lager alltid så mange kampanjer! Det har kommet ammerom på kjøpesentre...men blir vel snart en kampanje mot det også. "vi skal ikke måtte ha eget rom for å amme" eller noe slik... -_- Det er også normalt å bæsje....skal folk snart begynne å legge ut at de bæsjer også? #poopingisnormal ? Anonymkode: df94c...9e3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå