Gå til innhold

Dåpsgave- hva blir man å verdsette som voksen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har fått penger til min lille gutt til dåpen. Han fikk i tillegg barneskje, gaffel, 2 smykker, 1 t-skje, kopp i glass m/ 2 fat, dåpsfat for inngravering, dåpsalbum, dåpsattestholder, sparebøsse (og masse klær) Han fikk ganske mye penger.

Jeg er usikker på om det er noe mer han bør ha i dåpssamlinga si for jeg setter dagen høyt og vil han skal ha ting som kan minne ham om den fine dagen.

Eller skal jeg bare opprette en høyrentekonto?

Vet at det er et luksusproblem men likevel......

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Hva med lysestaker i sølv? Det hadde i hvertfall jeg satt pris på - det er jo varig, er til nytte, har en verdi og går aldri at mote!

K

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg avskyr sølv... Hater å pusse! :wink:

Her kjøpes bestikk som tåler oppvaskemaskin og lystestaker som ikke trengs pusses...

Dåpsbarnet har jo fått mange "symboler" allerede.

Jeg tror jeg hadde satt inn pengene på konto.

Mayamor

Gjest Madam Felle
Skrevet

jeg ville satt pengene inn på konto, så kan han bestemme selv hva han vil ha når han blir større.

Er nok ikke alle som er glad i sølvting, og da spesielt ikke gutter/menn. Tror han vil sette mer pris på penger senere, enn noen sølvting.

Gjest Gjesta
Skrevet

Penger på bok er best.

For øvrig ville jeg kjøpt en bibel.

Skrevet

Den dåpsgaven jeg fikk som jeg har hatt nytte og glede av gjennom hele livet, og fremdeles bruker, er praktutgave av Asbjørnsen og Moe.

Sølvkrus, skåler sv. står bortgjemt i et skap.

Gjest Anonymous
Skrevet

sølje til gutter - det finnes vel det også? det er en suveren gave.

Gjest Madeline
Skrevet

Sett pengene i banken. Dåpsbarnet har jo fått mange ting som han har glede av senere.

Gjest Gjesta
Skrevet
Penger på bok er best.

For øvrig ville jeg kjøpt en bibel.

Enig.

En barnebibel ville vært en fin gave. (Og heller voksen-bibel hvis barnet velger å konfirmere seg kirkelig)

Skrevet

Penger - evt. aksjer/fond el. er alltid veldig greit.

Det samme er skikkelige eventrybøker.

Til jenter er det jo også lettere med evt. smykker - feks. familiesmykker - som kan ligge til hun blir stor nok til å sette pris på det.

Mine barn fikk også hvert sitt bilde av en kunstner som var på "vei opp".. og som kanskje kan bli verd noe en gang (om ikke .. så er bildene veldig flotte)

Skrevet

Begge mine barn fikk en flott jaktkniv med inngravering på knivseggen.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Penger på bok og et forseggjort album med bilder fra dagen ville jeg satt pris på i hvert fall.

Gjest happyending
Skrevet

Kanskje en ring, et smykke eller et armbånd som kan gå i arv..?

Skrevet

Jeg ville og satt pengene på bok.

Men det var en ting ungene fikk til dåpen som jeg håper og tror de vil sette pris på i voksen alder. De fikk små sølvbokser med plass til første tanna og første hårlokken. De er kjempefine, og jeg skulle ønske jeg hadde fått det samme. :wink:

Skrevet

Jeg ville satt inn pengene. Hvis du gjerne vil kjøpe en ting, ville jeg valgt et smykke. Jeg bruker fremdeles en gullmedaljong jeg fikk i dåpsgave, og datteren min fikk et nydelig voksen-armbånd til dåpen sin, som jeg er sikker på hun vil sette pris på senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...