AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #1 Skrevet 6. oktober 2018 Hei. I fjerde klasse gikk jeg på SFO som tilhørte barnehagen jeg har gått i siden jeg var liten, så jeg var godt kjent med de som jobbet der. En dag etter skolen var jeg på sfo, der jeg og noen andre barn lekte i sandkassen. Jeg fikk litt sand i øyet av et vindpust (er ikke snakk om mye). Begynte å gråte fordi jeg gråt av alt som var ubehagelig på en tiden, og barnehagetanten kom bort til meg. Hun ba meg bli med på do med henne, der hun sa at «dette vil gjøre deg mye bedre», før hun tok tak i hodet mitt og slikket meg inne i øyet, altså rundt hele øyeeplet og sirkulerte i alle kroker inne i øyet. Situasjonen var svært ubehagelig og jeg kunne ikke fatte hvorfor hun slikket meg i øyet i et halvt minutt for å få ut et sandkorn, når hun heller kunne brukt øyedråper eller skyldt med vann? Er dette normal prosedyre, eller? Lurer bare av ren nysgjerrighet, da jeg bare blir forvirret og ubekvem over å enke på situasjonen og hva som hendte. Anonymkode: 101f8...a54
Gjest Cocosa Skrevet 6. oktober 2018 #2 Skrevet 6. oktober 2018 Æsj. Ble uvel av å lese dette. Nei, det er ikke normalt.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 6. oktober 2018 #3 Skrevet 6. oktober 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #4 Skrevet 6. oktober 2018 Absolutt ikke normal eller hygienisk! Munnen har veldig mange bakterier som ikke skal inn i øyet, det kunne ført til alvorlige infeksjoner og tap av syn. Helt uakseptabelt! Her skulle man ventet på tåreproduskjon (hold en løk uner øyet f.eks), skylt med vann eller saltvannsdråper. Anonymkode: 60c91...038 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #5 Skrevet 6. oktober 2018 Ts her. Skulle virkelig ønske at dette var trolling, men det er det ikke. Hun slikket meg ordnelig lenge i øyet for å ta ut sandkornet, og sa at det var det eneste som hjalp. Jeg glemmer aldri den følelsen og jeg håper virkelig ikke at det er okei å gjøre slikt...? Anonymkode: 101f8...a54
Snaskesnusken Skrevet 6. oktober 2018 #6 Skrevet 6. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Skulle virkelig ønske at dette var trolling, men det er det ikke. Hun slikket meg ordnelig lenge i øyet for å ta ut sandkornet, og sa at det var det eneste som hjalp. Jeg glemmer aldri den følelsen og jeg håper virkelig ikke at det er okei å gjøre slikt...? Anonymkode: 101f8...a54 🙄 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #7 Skrevet 6. oktober 2018 Nei, det normale er å slikke i begge øynene! Men wtf liksom? Tror heller ikke at jeg ville glemt den opplevelsen. Grøss! Og stakkars deg. Anonymkode: 94af4...08b 3
Mr. Kilmister Skrevet 6. oktober 2018 #8 Skrevet 6. oktober 2018 Egentlig måtte jeg le litt av dette innlegget, men nei, det er ikke normalt😂 1
Påkrevd Skrevet 6. oktober 2018 #9 Skrevet 6. oktober 2018 Vær glad til for at du ikke hadde sand i nesa 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #10 Skrevet 6. oktober 2018 ts igjen. Er det straffbart dersom det ble tatt på alvor der og da, og min mor hadde tatt det til politiet? Anonymkode: 101f8...a54
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #11 Skrevet 6. oktober 2018 Huff nei, det er ikke normalt. Jeg har jobbet med en dame som kunne blåse sand ut av øynene på barna men ikke slikke. Usj. Anonymkode: 6049a...a04
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #13 Skrevet 6. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ts igjen. Er det straffbart dersom det ble tatt på alvor der og da, og min mor hadde tatt det til politiet? Anonymkode: 101f8...a54 Tror ikke det hadde blitt en politisak men jeg tenker det hadde blitt en skriftlig klage fra styrer til ansatt. Anonymkode: 6049a...a04 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #14 Skrevet 6. oktober 2018 Dette er et gammelt kjerringråd om man har rusk på øyet, men jeg har ikke hørt om noen som har gjort det før. Jeg har hørt av mange at det er eneste løsningen om man ikke får det ut på egenhånd, og at det er anbefalt på barn spesielt siden de kommer til å pille på øyet når rusket er der. Anonymkode: 378cd...dc5 6
Lady Lovelylocks Skrevet 7. oktober 2018 #15 Skrevet 7. oktober 2018 Jeg har hørt at det er en god måte å få ut rusk på. Men litt rart at en barnehagemedarbeider gjorde det på deg. 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #16 Skrevet 7. oktober 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Hei. I fjerde klasse gikk jeg på SFO som tilhørte barnehagen jeg har gått i siden jeg var liten, så jeg var godt kjent med de som jobbet der. En dag etter skolen var jeg på sfo, der jeg og noen andre barn lekte i sandkassen. Jeg fikk litt sand i øyet av et vindpust (er ikke snakk om mye). Begynte å gråte fordi jeg gråt av alt som var ubehagelig på en tiden, og barnehagetanten kom bort til meg. Hun ba meg bli med på do med henne, der hun sa at «dette vil gjøre deg mye bedre», før hun tok tak i hodet mitt og slikket meg inne i øyet, altså rundt hele øyeeplet og sirkulerte i alle kroker inne i øyet. Situasjonen var svært ubehagelig og jeg kunne ikke fatte hvorfor hun slikket meg i øyet i et halvt minutt for å få ut et sandkorn, når hun heller kunne brukt øyedråper eller skyldt med vann? Er dette normal prosedyre, eller? Lurer bare av ren nysgjerrighet, da jeg bare blir forvirret og ubekvem over å enke på situasjonen og hva som hendte. Anonymkode: 101f8...a54 La meg kjøre historien din igjennom barnehageonkel-testen, og se hva som kommer ut: 5 hours ago, AnonymBruker said: Hei. I fjerde klasse gikk jeg på SFO som tilhørte barnehagen jeg har gått i siden jeg var liten, så jeg var godt kjent med de som jobbet der. En dag etter skolen var jeg på sfo, der jeg og noen andre barn lekte i sandkassen. Jeg fikk litt sand i øyet av et vindpust (er ikke snakk om mye). Begynte å gråte fordi jeg gråt av alt som var ubehagelig på en tiden, og barnehageonkelen kom bort til meg. Han ba meg bli med på do med ham, der han sa at «dette vil gjøre deg mye bedre», før han tok tak i hodet mitt og slikket meg inne i øyet, altså rundt hele øyeeplet og sirkulerte i alle kroker inne i øyet. Situasjonen var svært ubehagelig og jeg kunne ikke fatte hvorfor han slikket meg i øyet i et halvt minutt for å få ut et sandkorn, når han heller kunne brukt øyedråper eller skyldt med vann? Er dette normal prosedyre, eller? Lurer bare av ren nysgjerrighet, da jeg bare blir forvirret og ubekvem over å enke på situasjonen og hva som hendte. Anonymkode: 101f8...a54 Ser man det, ja. Det der ser jo ikke pent ut i det hele tatt. Anonymkode: 2738b...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #17 Skrevet 7. oktober 2018 Barnehagetante, på SFO? Noe skurrer alvorlig. Anonymkode: df957...a42 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #18 Skrevet 7. oktober 2018 Har faktisk slikket mannen et par ganger i øyet på grunn av rusk. Om jeg ikke husker helt feil var den første gangen etter anbefaling i fra lege. Tungen har ingen skarpe kanter og skader ikke øyet. Og med metallspon på øyet blir gode råd dyre. En av oss har også slikket det ene barnet i øyet. Tenker at dersom dette hadde skjedd i barnehagen og de først hadde forsøkt med skyllevann hadde det vært ok for min del, så fremt jeg hadde fått beskjed ved henting og barnet hadde fått vite hvorfor det ble gjort like etter at de var ferdige. Anonymkode: 48c97...f85 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #19 Skrevet 7. oktober 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Skulle virkelig ønske at dette var trolling, men det er det ikke. Hun slikket meg ordnelig lenge i øyet for å ta ut sandkornet, og sa at det var det eneste som hjalp. Jeg glemmer aldri den følelsen og jeg håper virkelig ikke at det er okei å gjøre slikt...? Anonymkode: 101f8...a54 For oss som har levd en stund, er det der faktisk et gammelt kjerringråd. Anonymkode: e464f...02a 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #20 Skrevet 7. oktober 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: For oss som har levd en stund, er det der faktisk et gammelt kjerringråd. Anonymkode: e464f...02a Det er også et kjerringråd som sier at det å smøre skjeden med yoghurt hjelper mot bakteriell vaginose. Men det betyr ikke at det er greit at tante Gunda eller onkel Per i barnehagen går rundt og smører Yoplait på kjønnsorganene til barna. Anonymkode: 2738b...3ba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå