Gå til innhold

Mine møter med politiet. Dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang ble jeg stoppet i kontroll, og jeg dro i spaken så panseret fløy rett i panna på politimannen, og han så helt vantro på meg med lua skjev etter dunket. Jeg dro litt for tidlig.

Neste gang var på natta etter at det hadde vært en del hendelser i byen, så de stoppet flere tilfeldige nattestid, og denne natten kjørte jeg folk hjem fra byen. Ble vinket inn, og det første som skjedde var at i det jeg tok ut lommebok, vognkort osv, så spydde fader i meg sidemannen på det. Så politiet gad ikke sjekke 🤣 men jeg blåste, og skulle kjøre, og da bare gassa jeg på, helt av nerver sikkert, så ene politidama hoppa unna og snubla over politibilen.

Tredje gang for noen dager siden. Jeg har akkurat flyttet inn og de spurte etter et navn, og jeg så at nei, her bodde bare jeg. I gangen står det foreløpig to brune høye skap, og rett ved siden av en brun stor maske i tre som jeg bare hadde hengt foreløpig på en skrue i ca hodehøyde på en voksen person. Jeg så at de bare måtte komme inn å se, og han ene tråkka litt sånn motvillig inn. Da han snudde seg akkurat der maska hang, og han så den, så skvatt han skikkelig. 🤣 jeg klarte ikke å la vær å holde tilbake et veldig knis. Han så underdrevet sagt flau ut.

Har dere noen morsomme? 

Anonymkode: b769e...64e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke andre møter med politiet enn at jeg har hatt et par promillekontroller. Hva gjør at politiet vil inn til deg?

Anonymkode: 431e9...dc8

Skrevet

Hvorfor vil politiet inn til deg?

—————

Har aldri blitt kontaktet av eller kontaktet politiet selv jeg. 

Anonymkode: 48515...2f7

• Liker 1
Skrevet

Har mistet tellingen. 

Alt fra å være suicidal, overstadig beruset, besittelse, blitt banket, hatt innbrudd hos meg, måttet ringe ambulanse på grunn av andre som har tatt overdose. 

Heldigvis lenge siden nå. 

Skrevet

En jeg kjenner opplevde at politiet faktisk tok bilen hans, kjørte den ett eller annet sted, og strippet ned for å lete etter beviser på kriminell oppførsel. Virkelig STRIPPET bilen, skrudde fra hverandre deler og alt mulig. Omtrent samtidig (midt på natten) kom flere hjem til ham, fullstendig ødela utgangsdøren for å komme seg inn, og ramponerte hele leiligheten fordi de trodde at han var kriminell som drev med stor innførsel av narkotika. 

Han lå selvfølgelig og sov akkurat da, ble påført håndhjern og kjørt av gårde i bare underbuksene og sokker. Fikk ikke en gang lov til å ta med seg klær eller sko. Selv om det var midt på vinteren, og det var bikkjekaldt ute. Ved stasjon ble han lagt i gulvet med flere vakter som holdt ham fast og tok det lille av klær han fremdeles hadde igjen, så ble han liggende på en tynn madrass og lite teppe rundt seg i flere timer. Etterhvert ble han løslatt, og det visste seg at politiet hadde tatt fullstendig feil adresse. Den personen de EGENTLIG var på jakt etter bodde nesten på andre siden av byen.  

Hvordan det egentlig er mulig å ta så feil, det kan iallefall ikke jeg fatte. Politiet tok med seg en bil som de trodde tilhørte noen som de trodde var kriminell. Men de gadd tydeligvis ikke å sjekke skiltene, og oppdage at bilen faktisk stod registrert på en helt annen person. I tillegg klare de å gå inn på helt feil adresse, og arrestere en uskyldig person. Han fikk i tillegg ødelagt leiligheten sin (så utleieren var ekstremt lite happy, for å si det mildt!) og flere møbel var fullstendig  ødelagt. Politiet hadde blant annet skåret hull i både sofa og seng, på jakt etter narkotika eller penger.  

I tillegg lå bøker, klær og alt mulig annet strødd utover hele leiligheten. Mobiltelefon, datamaskin, nettbrett og ett par andre ting var forsvunnet. Det hadde visst politiet tatt fordi de skulle lete etter beviser. Men det tok mange måneder før han fikk igjen tingene, selv om politiet oppdaget at han egentlig var uskyldig kort tid etter å ha hanket ham inn. Da var den nesten splitter nye mobiltelefonen hans (bursdagsgave fra foreldrene hans) ødelagt, med DEN stygge ripen nesten over hele skjermen. Noen unnskyldning kom aldri fra politifolkene, og det tok temmelig lang tid før erstatning for ødelagte ting endelig gikk gjennom. 

Anonymkode: 4ab01...a06

Skrevet

Datteren min kom ikke hjem til rett tid etter skole. Jeg ble fullstendig livredd og ringte politiet, skrek osv. De var veldig proffe, sa at dette ordner seg og vi finner henne. Jeg sprang rundt og lette og politiet skulle sende bil. Men så hadde hun tatt en annen vei og blitt med en annen i klassen uten at jeg visste. Jeg så henne selv og fikk ringt tilbake og beklaget. Dette skjedde forøvrig rett etter en kriminell drapssak i media så jeg var nok litt preget. 

Anonymkode: a1bf1...33d

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min kom ikke hjem til rett tid etter skole. Jeg ble fullstendig livredd og ringte politiet, skrek osv. De var veldig proffe, sa at dette ordner seg og vi finner henne. Jeg sprang rundt og lette og politiet skulle sende bil. Men så hadde hun tatt en annen vei og blitt med en annen i klassen uten at jeg visste. Jeg så henne selv og fikk ringt tilbake og beklaget. Dette skjedde forøvrig rett etter en kriminell drapssak i media så jeg var nok litt preget. 

Anonymkode: a1bf1...33d

En kriminell drapssak, altså:fnise:.

Anonymkode: 558bc...c50

• Liker 2
Skrevet

Jeg gikk hjem i et villastrøk midt på natta. Hadde på hettegenser og ryggsekk, mens jeg hørte på musikk. Plutselig stopper det en politibil ved siden av meg. Jeg tar av hetta og skrur av musikken. 

De begynner å spørre meg hva jeg heter og hva jeg gjør der. Jeg svarer at jeg er på vei hjem og siden jeg ikke har gjort noe galt, så trenger de ikke vite navnet mitt. De spør om jeg har noe kjennskap til politiet. Jeg svarer litt irritert: det pleier å stå politi på bilene deres. 

Det hadde vært endel innbrudd i området, så de ville vite hva jeg hadde i sekken. Etter at jeg motvillig  viser innholdet i sekken min, som var bøker, så lar de meg gå videre.

Når de kjørte avgårde og rundet et hjørne,  så fyrte jeg opp jointen jeg hadde hatt i hånda hele tiden 😁

Anonymkode: 00522...ea7

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ringt alarmsentralen 7 ganger i løpet av mitt 27 år gamle liv, som vitne til tilfeldige ting. Politiet har alltid vært proffe, heller de som sitter i telefonen som har vært duster.

1. Vi var 4 jenter som koste oss i en vinterhage da glasset på døra ble knust, vi så en skikkelse av en mann som sprang vekk. Vi fant raskt ut hvem det var og ringte politiet. Visste hvem han var og hvor han bodde, alarmsentral ville ikke sende noen bort og sa "drit i han og kos dere videre". 

2. Inngangsdør på eldrebolig vid åpen kl 4 om natta, dette tok de heldigvis seriøst men vet ikke hva som skjedde etterpå.

3. Mann lå livløs midt i stavanger sentrum på ettermiddagen, 20 minutter etter jeg har ringt er fremdeles ingen der, ringer igjen og personen er uberørt og virker brydd. " Det er jo ikke et nødstilfelle". Altså ingen visste hva som var galt eller klarte å vekke han.

4. Tenåringer knuser butikkdør for så å bare casually gå videre som om ingenting skjedde mens alarmen piper. Ringte, vet ikke hva som skjedde.

5. Romkamerats eks trakkasserer oss med trusler og hamring på dør. Person i telefon sender ingen, "bare ignorer han så går han vekk". Han gikk aldri vekk. Etter 2 timer går brannalarmen. Han hadde satt den på. Vi ringte flere ganger og de nektet å sende.

6. Relasjon tok kvelertak på meg, jeg hadde ingen mulighet å komme meg vekk fra den boligen. Ingen ble sendt, " bare hold deg på soverommet".

7. Medstudent og hans kompis i psykose etter hasj og hjemmebrent, kan ikke gi for mange detaljer, men her er eneste gangen jeg faktisk møtte politi og gav vitneforklaringer. Guttene ble ført bort i ambulanse.

Ellers ble jeg stoppet da jeg gikk gjennom stavanger sentrum i pysjamas kl 4 om natten. Var syk og måtte ha melk, så sikkert forferdelig ut. Viste bare leg og gikk videre, men pekte mot et hjørne hvor jeg hadde sett en full mann som sov først.

Anonymkode: 3b2d6...07d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...