Gå til innhold

Får alle ømme bryster som tidlig tegn på graviditet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller er det noen som ikke har hatt dette symptomet tidlig i forløpet? 

Anonymkode: a5375...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke det. Det hender de er ømme når jeg ikke er gravid, men ikke alltid. De ble egentlig ikke særlig ømme senere i svangerskapet heller, vokste litt i siste trimester og veldig etter fødselen da melka kom.

Anonymkode: 4b952...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testa nå, og er ikke gravid :( Følte det på meg, hatt ømme bryster før når jeg har vært gravid (men mistet). 

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lite rundt svangerskap og symptomer som gjelder «alle» og «alltid». Kropper reagerer ulikt, fordi alle kropper ER ulike.

Nå ser jeg du har testet uansett, men sånn generelt vil jeg si at «ikke ømme bryster» ikke er noe sikkert tegn på at man ikke er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har testa nå, og er ikke gravid :( Følte det på meg, hatt ømme bryster før når jeg har vært gravid (men mistet). 

Ts.

Måten jeg merket forskjell på vanlige ømme pupper og gravid var at brystvortene var sinnsykt såre da jeg var gravid. Testet positivt 2 dager før forventet mens og hadde hatt det sånn i flere dager allerede da. 

Anonymkode: 73097...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.10.2018 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Eller er det noen som ikke har hatt dette symptomet tidlig i forløpet? 

Jeg hadde ingen ømme pupper i starten i hvert fall. Hadde ingen symptomer overhodet, bortsett fra noe som lignet kraftige mens-murringer. Det var som om mensen var rundt hjørnet, bare å ta på bind med det samme liksom. Men den kom aldri. Det var graviditet. 

Etter at jeg fikk positiv graviditetstest og visste at jeg var gravid, var det ikke fritt for at disse mens-murringene kunne virke skremmende. Man er jo vant til å forbinde de med blødninger og mens. Det var ikke få ganger jeg våknet av dette om natten, og kjente de, og tenkte bare at "Nå, nå har det gått galt. Bare å gå og ta på seg bind".Men så når jeg kom ut på do og sjekket trusen, så var det ikke noe blod der. Fortsatt gravid, hver gang, og det ble født en baby av det til slutt.

Tror puppene mine begynte å lekke den første melkedråpen rundt uke 20-21. Da ble de litt ømme. Ikke før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk veldig ømme og vonde pupper fra før positiv test sist svangerskap. Denne gangen har jeg ennå ikke fått ømme pupper, og jeg er i uke 13!

Anonymkode: 471d8...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke ha ømme bryster for å være gravid. Somregel skjer det noen endringer etterhvert som mørkere areola, flere klumper på areola, litt økning i byste størrelse og tydeligere blodårer.. Ømme bryster kommer også utover i svangerskapet om det ikke kommer i starten. Hos noen kommer det rundt  uke 5-6 og andre senere.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...