AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #1 Skrevet 6. oktober 2018 Jeg sitter og drøfter min jobbfremtid en lørdags kveld. På nyåret i år fikk jeg ny jobb – til min store glede. Det var et års vikariat, men med gode utsikter for fast jobb. Bedriften var min drøm å jobbe i. Stor nok til at man har gode betingelser, men først og fremst et akademisk og solid miljø å være i. Jeg opplever for alle første gang i min relativt korte karriere å ha gode kolleger jeg faktisk VIL spise lunsj med, en flott, vakker og lokal arbeidsplass, et miljø som stimulerer til læring og utvikling. Kunne noe vært litt bedre? Ja. Bedriften er delt i fire ulike avdelinger. Den jeg jobber i er ikke drømmeavdelingen – jeg trives, men det handler mest om miljøet og det at jeg er der jeg er. Jeg skulle aller helst ha jobbet i avdelingen i etasjen under, som jobber mer kulturelt og kunstnerisk. De har stadig vekk arrangementer, og jeg deltar på alle. Nå har de utlyst en stilling. Kvalifikasjonene passer meg perfekt. Kontaktpersonen er han som ville blitt min nye sjef – jeg har ikke snakket med ham, men han følger meg på sosiale medier og kjenner meg igjen i gangene – han vet mao hvem jeg er, om jeg skulle tatt initiativ til en prat. Fristen er knapp og oppstart er om ikke lenge – ergo er det en dårlig match for mitt vikariat. Og jeg sitter med mange ulike følelser ang. å forlate avdelingen jeg har funnet meg så godt til rette i – selv om jeg kun har vært her siden april. I tillegg føler jeg alltid et ansvar mtp. produktivitet – de har lært meg opp i stillingen jeg nå har, og det har kostet noe. Kanskje kommer hun jeg vikarierer for tilbake, men kanskje ikke. Men så har jeg dette ene livet og jeg vet jeg både hadde hatt enorm glede av å ha en slik stilling, i tillegg til at jeg ville gjort det veldig bra. Stillingsbeskrivelsen kombinerer mine evner og det jeg genuint bryr meg om. Jeg luftet dette for min søster som jobber i en helt annen bransje og er noen år eldre. Hun var ikke i tvil – «Du må tenke på det som er best for deg – for ingen andre gjør det. Sjefen din finner en ny». Det jeg er ute etter her er vel først og fremst tanker og erfaringer fra noen som har vært i en liknende situasjon. Anonymkode: 9db38...6f8 1
SunnivaOslo Skrevet 6. oktober 2018 #2 Skrevet 6. oktober 2018 (endret) Gjør det sier jeg. Jeg byttet internt fra en 100% lederjobb til 80% kontrorjobb. Avdelingen var mye bedre og hyggeligere kollegaer enn mine tidligere lederkollegaer på den andre avdelingen som bare ville konkurrere og diskutere masse..avdelingslederen er også flott og miljøet er mye bedre. Endret 6. oktober 2018 av SunnivaOslo Autocorrect
havfruen91 Skrevet 6. oktober 2018 #3 Skrevet 6. oktober 2018 Søk, normalt å bli flyttet i mellom avdelingen men har du godt forhold til din nåverende sjef vil jeg nevnt det 😊 det er god mulighet, så trur nok han eller ho forstår 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå