Gå til innhold

Vinterdress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er vi kommet til den tiden av året der det er tid for å kjøpe vinterdress igjen. Og som i fjor blir spørsmålet om vi skal gå for hel eller delt vinterdress. Personlig er både vi og eldstemann veldig fan av heldress, men vi er litt redd for at han skal bli mobbet for det.

Når er det vanlig å gå fra hel til todelt dress?

Anonymkode: 430fb...f9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt skolealder. Iallefall fra andre klasse på den skolen jeg jobber på.

• Liker 1
Skrevet

Vi går for todelt dette året, har en andreklassing. Forrige år ble vinterdressen brukt 3 ganger... Så det blir vinterjakke og en vinterbukse på skolen og forrige års lite brukte vinterdress hjemme. :P Han gidder ikke å bruke dress på skolen for i hans hode tar det lenger tid enn todelt sett...😏

Skrevet

Min går i fjerde. Har heldress. Aldri blitt mobbet. Kjære vene. 

Anonymkode: 4e021...12f

• Liker 1
Skrevet

Her er overgangen som regel i tredje og fjerde klasse, men ofte noen få som har i femte også

Anonymkode: 430fb...f9d

Skrevet

1.klassingen her ifor, brukte både dress og todelt. Nå 2.klassing, hun har sagt hun vil ha dress, men jeg har en vinterbukse klart til vinterjakka, så blir begge deler iår også. Største størrelse i vinterdress i veldig mange merker er str 128 tror jeg, så trenger barnet lengre dress enn det så er det vanskelig å få tak i, og naturlig nok må barnet få to-delt. Vet om barn som er lengre enn jenta vår som har ønsket dress, men de har ikke funnet større enn str 128

Anonymkode: 51cf0...47b

Skrevet

Her har 2. klassingen både dress og todelt som passer fra vinteren som var. Så får vi se hva hun foretrekker å bruke mest.

Anonymkode: 89725...5d6

Skrevet

Kommer an på kjønn og hvor man bor også. Her er det iallefall mer vanlig å se skolegutter i heldress enn jenter. Har sikkert litt med at de leker litt mer voldsomt, og da er ikke glipet mellom jakka og buksa så heldig. I tillegg ser jeg at det gjerne er litt mer "guttete" dresser man får opp i størrelsene. For eksempel LEGO wear som man finner på zalando går opp til 152, men den er kun i svart og blå. Merker også det er veldig forskjell på hvordan barn kler seg her i Oslo, i forhold til hvordan barna kler seg hos min søster på vestlandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...