AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #1 Skrevet 6. oktober 2018 Det kryr av dem her, i denne ekle, våte kjellerleiligheten. Det jeg tenker å gjøre for å hindre å flytte de med meg er å riste absolutt alt, vaske alt som er av stoff på 60 grader. Inkludert barbieklær og kosebamser. Fryse ned det som ikke tåler 60 grader. Varmebehandle vesker og kofferter med hårføner. Fryse garnet.. Riste alle bøker og papirer. Teipe kassene med en gang de er fylt, i alle skjøter og sette dem ut med en gang. Støvsuge sofa og seng grundig... Men jeg tviler desverre på om jeg skal kunne klare å støvsuge disse godt nok. Må sikkert gå over med hårføner. Så planlegger jeg å sette opp limfeller over alt i den nye leiligheten. Faren er stor for at en eller annen luring blir med oss i flyttelasset Jeg hater dette! De er virkelig over alt her nå, står jeg opp på natta og lyser med lommelykt så kryr det av de på gulvet. Kan telle opp til 10-15 stykker som svirrer rundt på ett lite område. De er i sengen, de kravler over bordet når jeg har gjester og de er rett og slett helt motbydelige. HJELP! Anonymkode: 4c565...bf6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #2 Skrevet 7. oktober 2018 😱😱😱Er det frost der du bor? Ville nesten vurdert å vente med å flytte til jeg kunne satt hele flyttelasset ute i frost. Anonymkode: d2415...5cd 8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #3 Skrevet 7. oktober 2018 Æsj! Stakkars deg! Forferdelig å leve sånn! Vi hadde også skadedyr en periode. Det var biller som spiste absolutt alt! De var så ekle!!!!! Det vi gjorde var å fryse alt. Lå ting i poser oppi en stor fryser i noen dager før neste runde med klær, ting, tekstiler osv, igjen. Har du mulighet for å fryse? Anonymkode: c84d7...581
Salvie Skrevet 7. oktober 2018 #4 Skrevet 7. oktober 2018 (endret) De blir flere og flere. Det regnes med at de er i ca halvparten av alle hus om 5 år. Jeg bestilte noe fra Jula en tid tilbake. Jeg åpnet esken på gårdsplassen ute, og da lå det en sånn og kravlet oppi.😨 Håper du ikke får de med på lasset! Endret 7. oktober 2018 av Salvie
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #5 Skrevet 7. oktober 2018 Er nærmest umulig å fryse alt vi har i en bitteliten fryser. Er ikke frost her enda og vi er nødt til å flytte nå. Anonymkode: 4c565...bf6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #6 Skrevet 7. oktober 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Er nærmest umulig å fryse alt vi har i en bitteliten fryser. Er ikke frost her enda og vi er nødt til å flytte nå. Anonymkode: 4c565...bf6 Lei et fryselager når alt er pakket og klart. Det er langt billigere enn å måtte fjerne de i fremtiden. Hvis dere hadde solgt en bolig og holdt dette skjult, kan dere bli ansvarlige. Ny utleier kan også holde dere ansvarlige. Anonymkode: c5672...943 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #7 Skrevet 7. oktober 2018 Du ringer et skadedyrfirma og ber om hjelp. Ellers kommer du bare til å ta problemet med deg, dessverre De har gjerne en kontainer hvor hele boet settes inn, som enten kjøles ned eller varmes opp - alt etter hva som er mest effektivt. Å varme opp tar vel knekken på egg også, som ellers kan overleve frysing. Anonymkode: 678be...961
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #8 Skrevet 7. oktober 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kryr av dem her, i denne ekle, våte kjellerleiligheten. Det jeg tenker å gjøre for å hindre å flytte de med meg er å riste absolutt alt, vaske alt som er av stoff på 60 grader. Inkludert barbieklær og kosebamser. Fryse ned det som ikke tåler 60 grader. Varmebehandle vesker og kofferter med hårføner. Fryse garnet.. Riste alle bøker og papirer. Teipe kassene med en gang de er fylt, i alle skjøter og sette dem ut med en gang. Støvsuge sofa og seng grundig... Men jeg tviler desverre på om jeg skal kunne klare å støvsuge disse godt nok. Må sikkert gå over med hårføner. Så planlegger jeg å sette opp limfeller over alt i den nye leiligheten. Faren er stor for at en eller annen luring blir med oss i flyttelasset Jeg hater dette! De er virkelig over alt her nå, står jeg opp på natta og lyser med lommelykt så kryr det av de på gulvet. Kan telle opp til 10-15 stykker som svirrer rundt på ett lite område. De er i sengen, de kravler over bordet når jeg har gjester og de er rett og slett helt motbydelige. HJELP! Anonymkode: 4c565...bf6 Finnes fryselager der du kan sette hele flyttelasset inn i flere uker for å få fjernet udyrene. Snakk med skadesanneringsselskap der du bor. Anonymkode: 33a7f...bdb
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #9 Skrevet 7. oktober 2018 Alt du eier og har må fryses ned. Dyre greier... Anonymkode: b9e41...d51 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #10 Skrevet 7. oktober 2018 Har gjort alt det du har skrevet. Ristet og gått gjennom absolutt alt. Kun en seng jeg fryktet skulle være gjemmested...håper jeg har klart det. Time will show... det er noe dritt. Lurt med limfeller og hyppig støvsuging på nytt sted. Anonymkode: e919f...efe
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #11 Skrevet 7. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har gjort alt det du har skrevet. Ristet og gått gjennom absolutt alt. Kun en seng jeg fryktet skulle være gjemmested...håper jeg har klart det. Time will show... det er noe dritt. Lurt med limfeller og hyppig støvsuging på nytt sted. Anonymkode: e919f...efe Ja, skadedyrfirmaet sa at det ikke var noen grunn til å la det gå meg helt til hode. De er jo ikke usynlige, og de kravler med en gang man rører gjenstanden den befinner seg på. Så ved å være nøye under pakking og kun pakke med godt lys, så vil det være mulig å få det til uten å fryse hele innboet. Han sa man måtte regne med å bruke 1 time med støvsuging på en seng, og 1 time på en sofa. Vurderer sterkt å kjøpe ny sofa og seng! Jeg er utrolig spent på om vi klarer å flytte uten krapylene. Anonymkode: 4c565...bf6 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #12 Skrevet 7. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har gjort alt det du har skrevet. Ristet og gått gjennom absolutt alt. Kun en seng jeg fryktet skulle være gjemmested...håper jeg har klart det. Time will show... det er noe dritt. Lurt med limfeller og hyppig støvsuging på nytt sted. Anonymkode: e919f...efe Håper også du har klart det! Anonymkode: 4c565...bf6
Miss.Wildfox Skrevet 7. oktober 2018 #13 Skrevet 7. oktober 2018 Jeg har klart det. Gått gjennom alt og pakket ned og forseglet ting eske for eske på et bord og flyttet esken ut med en gang. Pappesker er værste sort, de elsker det. Viktig å åpne alt av nye møbler i papp utendørs for å unngå invasjon fra andre steder også. Lykke til!
penny_ Skrevet 7. oktober 2018 #14 Skrevet 7. oktober 2018 (endret) Ikke bruk pappesker du har hatt i leiligheten til å pakke ned ting. Kjøp nye. Jeg ville absolutt også fryst kofferter, vesker og alt av tekstiler. Endret 7. oktober 2018 av penny_
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #15 Skrevet 7. oktober 2018 Jeg bodde også i en kjellerleilighet hvor det krydde av dem. Ekleste leiligheten jeg har bodd i. Heldigvis var ingen av møblene mine. Jeg prøvde å være så nøye som mulig, riste ting og ikke la så mye stå der det var mest av dem. Etter at jeg flyttet til ny leilighet så jeg ikke noe til dem. Utrolig deilig å slippe faenskapet. Anonymkode: 04499...ec6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå