Gå til innhold

Sønnen min har en deprimert venn på fortnite

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld kom sønnen min ned i stua etter å ha slikt fortnite og forteller at «vennen» sin i en annen ende av landet har betrodd seg til han. Vennen var oppriktig lei seg fordi han har blitt mobbet over lengre tid. Han snakket om at han har lyst å ta selvmord...😳

Dette synes jeg er dypt bekymringsverdig og det er jo helt klart at gutten bør få hjelp.

problemet er at verken jeg eller min sønn vet noe annet enn fornavnet hans. Han vil ikke si hva han heter til etternavn.

Hva tenker dere jeg kan gjøre her? Kan jeg gjøre noe? 

Anonymkode: d3573...0af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fått tak i gutten sitt navn og eventuelt tatt kontakt med foreldrene.

Anonymkode: 1b786...68b

Skrevet

Få sønnen din til å jobbe litt med han. Slik at han føler en trygghet i din sønn, også kan han be om navn, eller om dei kan dele nr og sende SMS om når dei skal spille i lag. Du må få tak i foreldre 😱

Anonymkode: 8d550...c2a

• Liker 3
Skrevet

Hvor gammel er sønnen din? Det her kan være hvem som helst. Det kan være en godt voksen mann som vil ha innpass hos sønnen din. En gutt som ber om hjelp ville ha gitt deg navnet sitt - tror nå jeg da. Ellers kan dere holde linja åpen. Gi han navnet ditt og be han ta kontakt om han trenger noen å snakke med en dag. 

Anonymkode: a99d5...6d5

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er sønnen din? Det her kan være hvem som helst. Det kan være en godt voksen mann som vil ha innpass hos sønnen din. En gutt som ber om hjelp ville ha gitt deg navnet sitt - tror nå jeg da. Ellers kan dere holde linja åpen. Gi han navnet ditt og be han ta kontakt om han trenger noen å snakke med en dag. 

Hvorfor skulle han ville gi navnet sitt til noen som mest sannsynlig kommer til å kontakte foreldrene? 

Anonymkode: fbfc9...cc2

• Liker 4
Skrevet

Det dummeste er å kontakte andre. Det skaper bare en stor skam eller gjør problemet verre. Når man er så deppa, det er en alvorlig sykdom. Og man kan ikke noe for at man har det vondt osv, og at foreldrene hans osv må få en sånn telefon er ikke så hyggelig. Dere har jo god kontakt med han og prøv å skap trygghet osv for han og få han til å åpne seg og kommunisere mer, så kan dere be han om å dra til legen osv. Han må nesten snakke med foreldrene sine selv, eller gjennom legen, så de ikke får helt sjokk.

Anonymkode: ea0f1...690

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min er 14. Denne vennene er visstnok 13. De snakker dammer på fortnite. Ikke chat, men snakking. 

Godt råd. Jeg kan gi han navn og nr slik at han kan ringe meg hvis han ønsker det da.

Skrevet

Jeg synes det viktigeste dere kan gjøre er å være der for han. Ikke gå for brått frem, og ikke spør for mye om det på en gang. Det kan være veldig tungt å åpne seg om slike ting, og så bli møtt med masse oppmerksomhet, som kan oppfattes som trøbbel og svik i en yngre alder. Jeg mener det er bedre å bygge litt mere tillit først.

Anonymkode: fb30d...2b2

• Liker 2
Skrevet

Hvis min sønn betror seg slik vis Fortnite, ville jeg vite om det. Trygg ungdommen og oppfordre ham etterhvert til å snakke med lærer, helsesøster el. om han ikke kan snakke med foreldrene sine. 

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Jeg kommenterer aldri her inne, men dette ble jeg litt bekymret for.

Jeg har en i familien som er deprimert og spiller fortnite. Han er riktig nok ikke 13, men barn kan vell lyve om alderen sin på nett.

Kan du gi første bokstav i navnet, så jeg kan utelukke at det er han?

Anonymkode: 1b36a...a13

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det viktigeste dere kan gjøre er å være der for han. Ikke gå for brått frem, og ikke spør for mye om det på en gang. Det kan være veldig tungt å åpne seg om slike ting, og så bli møtt med masse oppmerksomhet, som kan oppfattes som trøbbel og svik i en yngre alder. Jeg mener det er bedre å bygge litt mere tillit først.

Anonymkode: fb30d...2b2

Helt sant det, men på den andre siden så har en vel ikke så veldig lang tid på dette i og med at vi sitter på andre enden av landet også..😶

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg kommenterer aldri her inne, men dette ble jeg litt bekymret for.

Jeg har en i familien som er deprimert og spiller fortnite. Han er riktig nok ikke 13, men barn kan vell lyve om alderen sin på nett.

Kan du gi første bokstav i navnet, så jeg kan utelukke at det er han?

S

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

S

Meg igjen. Har de spilt i dag?

For den jeg kjenner har ikke spilt i dag

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg igjen. Har de spilt i dag?

For den jeg kjenner har ikke spilt i dag

Ja, spilte nå i kveld frem til kl 22

hi

Skrevet

Ok. Uansett så må dette tas allvorlig. Håper dette ordner seg.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Bare prøv å få Victory Royale, det pleier å hjelpe!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, RampeteLokfører skrev:

Bare prøv å få Victory Royale, det pleier å hjelpe!

Utrolig teit å skrive i en så alvorlig tråd! Skam deg! 

Kjære ts, håper dere fant ut av dette ❤️

Skrevet
På 6.10.2018 den 22.21, AnonymBruker skrev:

I kveld kom sønnen min ned i stua etter å ha slikt fortnite og forteller at «vennen» sin i en annen ende av landet har betrodd seg til han. Vennen var oppriktig lei seg fordi han har blitt mobbet over lengre tid. Han snakket om at han har lyst å ta selvmord...😳

Dette synes jeg er dypt bekymringsverdig og det er jo helt klart at gutten bør få hjelp.

problemet er at verken jeg eller min sønn vet noe annet enn fornavnet hans. Han vil ikke si hva han heter til etternavn.

Hva tenker dere jeg kan gjøre her? Kan jeg gjøre noe? 

Begynner navnet hans på j?

Skrevet

Nå er jo sønnen din 14 så han vet nok litt hva man skal si hvis noen betror deg noe slikt. Men, kanskje du kan få han til å snakke litt med denne gutten så han vet hva han skal svare når denne gutten sier slikt. At han må si at han ikke må gjøre det og at han må snakke med noen voksne. Skape en tillit slik at gutten føler at noen bryr seg. Hvis han ikke vil prate med noen voksne rundt seg så kan sønnen din spørre om han har lyst å prate med en voksen som sønnen din kjenner, som bor langt unna gutten. Så kan han for eksempel få snakke med deg.

Vanskelig situasjon, men er jo forferdelig hvis dette stemmer.

Anonymkode: 6d675...51d

Skrevet

Dere som spør om første bokstav og er bekymret, hvorfor snakker dere ikke med ungdommene deres istedet?

Til TS: Trygg gutten ved å vise at gutten din setter pris på ham. Det kan være godt å høre for en som blir mobbet at det er noen som liker ham. Fortell gjerne hvorfor også, og at det er trivelig å spille sammen med ham, og at han ser frem til å spille sammen. Tror også han kan nevne at han syns det er fint at gutten stoler på sønnen din, og at han håper det finnes en voksen han kan stole på. Jeg tror ikke man skal kjøre for hardt på, for det kan skremme ham vekk.

Anonymkode: d77de...3e9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...