Chihiro Skrevet 19. mars 2005 #1 Skrevet 19. mars 2005 Hva skjer med en elev på videregående som får "ikke bestått" i et fag på grunnkurs? Kommer man ikke inn på VK1 da? Må man ta eksamen som privatist? Faget det gjelder er matematikk 1MA, som jeg mener er et avsluttende fag. Noen som vet? Er bekymret for lillesøsteren min...
Gjest Madam Felle Skrevet 19. mars 2005 #2 Skrevet 19. mars 2005 Mener hun kan ta det igjen, ved en senere anledning.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2005 #3 Skrevet 19. mars 2005 Dette er det jeg husker. Jeg gikk allmenn fag så det er bare det jeg veit noe om. -Man kan ta faget igjen når man vil. -Kommer videre til VK1 selv med stryk i matte -1MA er avsluttende, mange skoler tilbyr to typer matte på GK allmenn - en "vaskelig type" for de som vil forsette med matte, og en "mongo matte" for de som vil slutte. (Ble kalt mongo matte på min skole) -Man får ikke generell studiekompetanse uten å ha stått på 1MA Men alt dette kan du jo sjekke med rådgiver... trenger sikkert ikke å si hvem du er, bare ring og spør om reglene. Vil dessuten annbefale å ta opp igjen matte så fort som mulig, ellers må jo alt læres på nytt igjen!
LilleSol Skrevet 20. mars 2005 #4 Skrevet 20. mars 2005 Det er bare å melde seg opp på nytt. Neste eksamner er til jul. Det er ikke noe problem å gå videre på vgs. Ta kontakt med eksamenskontoret i det fylket hun bor i, og få datoer for oppmelding til eksamen. Mener det er tidlig høst engang for juleeksamen. Koster 390kr.
Gjest Gitte Skrevet 22. mars 2005 #5 Skrevet 22. mars 2005 1ma er vel ikke et avsluttende fag, 1ma er første "halvdel" av 1mx eller 1my som er avsluttende og oppfyller kravene for matte i generell studiekompetanse
Chihiro Skrevet 22. mars 2005 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2005 Det har du rett i, det heter visst 1MY nå, siden hun ikke skal fortsette med matten. Nå har jeg hatt "privatundervisning" med lillesøster et par dager, og hun har skaffet seg et eksamenshefte med masse oppgaver å bryne seg på. Så håper jeg at hun klarer å jobbe videre og bestå, hun er jo ikke dum, bare umotivert. Halve jobben her bestod i å roe ned mamma, som har vært lettere hysterisk og nesten så for seg at sin lille datter skulle droppe ut av skolen, bli narkoman, og hva skal hun si til familien osv. Hjelpe meg for et sirkus. Men nå har det blåst over, tror jeg... Ellers sier jeg takk for deres innspill.
Dagensdiva Skrevet 24. mars 2005 #7 Skrevet 24. mars 2005 Må si...så snill søster du er som stiller opp! :-) Lykke til ..til søsteren din!
mrs williams Skrevet 24. mars 2005 #8 Skrevet 24. mars 2005 Du kommer inn på gk...jeg strøk i et fag på gk, men jeg kom inn på vk 1 fordet om og kjenner en om strøk i samme fag som deg og hun kom også inn på vk1 men...du MÅ ta det opp som privatist ellers får du ikke godkjent vitnemål når du er ferdig med vk2... det første året ditt er på en måte ikke godkjent før bestått eksamen i det faget du strøk i...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå