AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #1 Skrevet 6. oktober 2018 Hvordan unngå å forskjellsbehandle den ene eller andre veien? Er du som trener også med på å velge ut spillere til Cup? Anonymkode: afff4...057
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #2 Skrevet 6. oktober 2018 Hvordan unngå å forskjellsbehandle? Det er vel bare til å behandle sønnen/datteren akkurat som alle de andre. I barnefotballen skal alle ha tilnærmet lik spilletid, og topping av lag skal ikke forekomme. Når det gjelder cup’er er det vel vanlig at alle som ønsker får være med, så melder en på antall lag ut fra hvor mange spillere som er med. Anonymkode: 379f0...ec5 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #3 Skrevet 6. oktober 2018 Jeg merket det er litt vanskelig. For mitt barn føler jeg det er en ulempe fordi jeg blir opptatt av at det ikke skal tolkes som jeg behandler barnet annerledes og derfor gjerne strengere mot hen Anonymkode: 388b5...e52 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 6. oktober 2018 #4 Skrevet 6. oktober 2018 (endret) Det er vanskelig Endret 4. desember 2018 av Jegskulleønskeat
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #5 Skrevet 7. oktober 2018 Er ikke trener, men ivrig fotballmamma for flere. Og barna trenes av pappaer på laget. Min erfaring er at trenerpappaer generelt ikke gir egne barn fordeler, men heller er ekstra nøye på å ikke gjøre det. Har dessverre sett ett eksempel på en trenerpappa som var stikk motsatt og forskjellsbehandlet til de grader og ikke reagerte på egen sønns dårlige oppførsel på laget. Og det var vanskelig for oss andre foreldre å si ifra om dette. Men det var et unntak. De fleste jeg har vært borti sier fra til egne barn på linje med andres. Cuper får alle være med på. Anonymkode: d36c7...5a9 2
minister-mio Skrevet 8. oktober 2018 #6 Skrevet 8. oktober 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke trener, men ivrig fotballmamma for flere. Og barna trenes av pappaer på laget Anonymkode: d36c7...5a9 Er ikke det litt flaut? Hvorfor ikke mammaer? 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #7 Skrevet 8. oktober 2018 Aldri hatt en pappatrener som ikke favoriserer eget barn. Det er synd, for barna ser det også. Men sånn er det vel når far skal leve ut egen fotballdrøm gjennom sønnen... Anonymkode: 963bf...a50 2
ekkoet Skrevet 8. oktober 2018 #8 Skrevet 8. oktober 2018 (endret) Jeg er trener med 5 andre foreldre som også er trenere for egne barn (10åringer). Her er det ingen forskjellsbehandling som jeg kan se noe steder. Man møter alle barna på det nivået de er på og hovedtyngden går på å gi positive tilbakemeldinger. Jeg passer på å skryte mye av min egen til henne, om noe så kan jeg kanskje gi en litt strengere tilbakemelding til henne , slik som "at den burde du ha løpt på" eller "der gjorde du ikke slik du har lært", men jeg vet selv hvor grensene går på hvilke tilbakemeldinger som har noe for seg. Barna forholder seg også ganske greit til foreldrene, når det er trening er de trener. På ene siden kan de være mer tilbøyelig til å teste grenser, på andre siden vil man få en mer kontant tilbakemelding fra egen forelder som ser hva som foregår. Vi lager alltid jevne lag og alle som vil melder seg på til det de vil være med på, så dette er ikke et problem. (Og hadde man bedt disse 6 trenerne om å rangere de 6 trenerbarna etter ferdigheter tror jeg man hadde fått 6 tilnærmet like lister, det er ingen som har urealistiske bilder her). Når det er sagt så har jeg hørt historier fra andre lag hvor det ikke har vært slik. Endret 8. oktober 2018 av ekkoet 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå