AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #1 Skrevet 6. oktober 2018 jeg er en kvinne på 181 som veier 57 kg. Jeg har hjemmelagde brownies hele tiden, jeg spiser eggerøre til frokost som jeg tilsetter creme fraiche (fullfettstype) , jeg spiser taco omtrent hver dag (vegetar kjøttdeig) med mango og avokado. Jeg lager hjemmelagde karameller og spiser mørk sjokolade som snacks. Jeg spiser mye grønnsaker og salater. Det er det at jeg sliter psykisk nå og får ikke lov å jobbe. har for mye penger til å få nav støtte, men jeg kommer til å bli fort fattig når jeg har en kropp som bare må ha og ha mat. Var i Oslo for et par dager siden, og spiste havregrøt til frokost. Gikk på kafe og kjøpte meg kaffe. mat er dyrt ute, så jeg gikk på Kiwi og kjøpte sånn Mellombarpakke med 6 barer i til 28 kr. 99 kcal pr bar. Holdt meg mett i en halvtime, spiste en bar til. Skrubbsulten igjen etter 1 time og presterte å gå på BIT og kjøpte meg salat. dyrt, men kroppen måtte ha noe sunt. kjøpte med 3 brownie i tillegg for det koster bare 15. Disse sparte jeg til senere på dagen. Ble mett av salaten, men det tok 1 time før sulten var tilbake. 1 brownie etter 1 brownie. Så dro jeg og besøkte en slektning, kjøpte med meg mat . Halloumi ost og avokado. Dro og møtte en venninne før jeg dro hjem og kjøpte en pizza. måtte ha dessert til. 3 timer og skrubbsulten. kunne ta mellombar men føler ikke at å spise det samme hele tiden er bra, så jeg måtte kjøpe noe med kalorier som likevel var noenlunde billig. pommes fritses. holdt meg så vidt. Dette er et eksempel. Jeg skammer meg sånn. Mamma spiser også mye og er like høy, men hun har hatt en del svangerskap, er eldre og veier en del mer. Jeg har ikke så lyst å legge på meg, men er det kroppen som vil legge på seg? eller er det rett og slett fordi jeg er høy og kroppen trenger så inni helvetes med mat? Anonymkode: 5527d...d78
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #2 Skrevet 6. oktober 2018 Jeg tror det er den lave vekten din som gjør at kroppen din krever mer næring enn du har lyst å gi den. Lytt til kroppen din du. Anonymkode: 7fa21...4ca 7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #3 Skrevet 6. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er den lave vekten din som gjør at kroppen din krever mer næring enn du har lyst å gi den. Lytt til kroppen din du. Anonymkode: 7fa21...4ca når jeg ikke har særlig til inntekt, er det ikke så kult at hele jævla sparebørsa di går til kroppen din. Den skal ha så masse mat! jeg er ikke interessert i å legge på meg heller, for vi høye kvinner blir veldig store hvis vi blir kraftige. En normalt høy/lav kvinne kan godta seg å ha former da hun ikke blir så stor.. Anonymkode: 5527d...d78
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #4 Skrevet 6. oktober 2018 Vanskelig å få noen oversikt over totalt kaloriinntak du har i løpet av én dag og hvor aktiv du er ut i fra det skriver. Det at du spiser fullfettsprodukter og en del sukker, har ingenting å si dersom det totale kaloriinntaket ditt er for lavt. Dersom totalt kaloriinntak er for lavt er det normalt at kroppen søker å motvirke vekttap med å krawe kaloritett mat. Dersom du har lite penger nå, blir du fort fattig om du spiser på den måten som du gjør: "mat i farten". Du sparer mye og holder deg mettere dersom du lager mat fra bunnen: spesielt varm mat metter godt. Det virker som en del av maten du spiser er "nødløsninger" som stiller sulten der og da i stedet for å tilberede et skikkelig hjemmelaget måltid som kan drive deg i timesvis. Anonymkode: 7ce02...a01 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #5 Skrevet 6. oktober 2018 Du vil være lang og tynn? Det er jo ikke snakk om bli kraftig, bare ha en vekt som er mer i nærheten av normalvekt for din høyde. Med en BMI på 17,4 er du langt under normalen. Du spiser mye sunn mat, er du lakto-ovo-vegetarianer? Får du nok proteiner? Tro meg, jeg forstår frustrasjonen med å måtte bruke mye penger på mat. Bortsett fra husleia, er mat det jeg bruker mest penger på, og jeg spiser ute bare et par ganger i året. Aldri noe kioskmat. Lager maten min selv, handler så økonomisk som mulig, og likevel...jeg må leve med et høyt inntak av mat, ellers hadde jeg blitt skrapa. Anonymkode: 7fa21...4ca 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #6 Skrevet 7. oktober 2018 Det kan virke som du har et forvrengt syn på kropp og mat. Høye kvinner blir ikke større og feter enn små kvinner om de spiser normal kost og mengde mat. De blir friske, sunne kvinner. All dessert og sukkermat du spiser kan være et tegn på at du egentlig har behov for noe annet enn det du gjør i dag. Følelser blir spist, før du får dårlig samvittighet. Lær deg mer om riktig kosthold, bruk pengene dine på sunn mat og lag mat fra bunnen av. Spis jevnlig gjennom dagen. Om måltidene er av normal størrelse vil du føle at du er mett og ikke har behov for sukkeret du har i deg. Anonymkode: e50e5...30f 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #7 Skrevet 7. oktober 2018 Du blr spise ordentlige sunne og næringsrike måltider, ikke masse snacks og søtsaker. Blir du sulten mellom måltidene kan du ta en banan, et knekkebrød eller lignende. Spis grove kornprodukter med pålegg, f.eks ost, havregrøt som du nevner er også bra. Spiser du sunt ig godt regelmessig gjennom dagen holder du blodsukker ditt stabilt. Sunn mat er og bra for psyken din. Anonymkode: 11737...4e6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #8 Skrevet 7. oktober 2018 Du spiser jo bare luft og raske karbohydrater som salat og kaker. Spis nøtter, egg, frø i havregrøt på melk, spis fiskestykker, kylling og kjøtt. Bønner og linser, kikerter, rotgrønnsaker, bær og frukt. Spis til faste tider og mellommåltider i mellom. Så skal du nok se at det stabiliserer seg☺ Anonymkode: a612e...922 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #9 Skrevet 7. oktober 2018 Trener du noe? Anonymkode: a612e...922
Drakan Skrevet 7. oktober 2018 #10 Skrevet 7. oktober 2018 Drop mat med sukker i og spis skikkelig mat. Om du spiser godteri som brownies, så er du mer eller mindre garantert å bli sulten. Hadde ulvemage til jeg sluttet med sukker selv Går saktens ned i vekt nå, tar litt tid å gå ned, men går nedover hele tiden 😄 Ikke at jeg sier du burde gå ned i vekt, men om du spiser riktige måltid uten sukker burde du ikke få en slik ulvehunger. Prøv å spis riktig, så vil du sikkert føle deg bedre ^_^
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #11 Skrevet 7. oktober 2018 Her kommer det an på mengde også vil jeg tro. At du spiser fullfettprodukter og taco hver dag har ikke mye å si hvis du spiser veldig lite. Når du veier så lite i forhold til høyden så har jeg ingen tro på at du spiser nok. Hvis du er aktiv i tillegg så må du også spise mer. Det virker også som du har problemer med mat siden du er redd for å legge på deg. Salat kan også være mettende, men det kan også være luft sånn som noen andre skriver her. Her kommer det veldig an på hva du har oppi. Fiber, proteiner og fett er det som metter. Det å spise masse sukker og raske karbohydrater vil også gjøre deg raskt sulten igjen. Jeg ville fokusert på faste måltider som metter og ikke erstatt måltider med drittmatt. Les deg opp om sammensetning av måltider. Det er forresten ikke så rart at du bruker masse penger på mat når du kjøper så mye mat på farten. Det kan kanskje se ut som det er billig der og da, men om du legger det sammen så blir det veldig mye penger. Du sparer mye på å lage maten selv fra bunnen Anonymkode: 08c6b...038
Atea Skrevet 7. oktober 2018 #12 Skrevet 7. oktober 2018 16 hours ago, AnonymBruker said: jeg er en kvinne på 181 som veier 57 kg. Jeg har hjemmelagde brownies hele tiden, jeg spiser eggerøre til frokost som jeg tilsetter creme fraiche (fullfettstype) , jeg spiser taco omtrent hver dag (vegetar kjøttdeig) med mango og avokado. Jeg lager hjemmelagde karameller og spiser mørk sjokolade som snacks. Jeg spiser mye grønnsaker og salater. Det er det at jeg sliter psykisk nå og får ikke lov å jobbe. har for mye penger til å få nav støtte, men jeg kommer til å bli fort fattig når jeg har en kropp som bare må ha og ha mat. Var i Oslo for et par dager siden, og spiste havregrøt til frokost. Gikk på kafe og kjøpte meg kaffe. mat er dyrt ute, så jeg gikk på Kiwi og kjøpte sånn Mellombarpakke med 6 barer i til 28 kr. 99 kcal pr bar. Holdt meg mett i en halvtime, spiste en bar til. Skrubbsulten igjen etter 1 time og presterte å gå på BIT og kjøpte meg salat. dyrt, men kroppen måtte ha noe sunt. kjøpte med 3 brownie i tillegg for det koster bare 15. Disse sparte jeg til senere på dagen. Ble mett av salaten, men det tok 1 time før sulten var tilbake. 1 brownie etter 1 brownie. Så dro jeg og besøkte en slektning, kjøpte med meg mat . Halloumi ost og avokado. Dro og møtte en venninne før jeg dro hjem og kjøpte en pizza. måtte ha dessert til. 3 timer og skrubbsulten. kunne ta mellombar men føler ikke at å spise det samme hele tiden er bra, så jeg måtte kjøpe noe med kalorier som likevel var noenlunde billig. pommes fritses. holdt meg så vidt. Dette er et eksempel. Jeg skammer meg sånn. Mamma spiser også mye og er like høy, men hun har hatt en del svangerskap, er eldre og veier en del mer. Jeg har ikke så lyst å legge på meg, men er det kroppen som vil legge på seg? eller er det rett og slett fordi jeg er høy og kroppen trenger så inni helvetes med mat? Anonymkode: 5527d...d78 Du spiser usunt og lite balansert. Jeg hadde kastet opp hvis jeg skulle spist det samme i løpet av mindre enn en dag. Kroppen sier i fra. Vet om andre som slanke-sulter seg, men de sørger i alle fall for å spise sunnere. For øvrig virker du for tynn, men jeg er ingen lege. Hvem vil du prøve ligne på? Spis sunnere, tren litt og kroppen vil stabilisere seg på idealvekten din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå