Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ikke klok på dette! Har prøvd med epost-kommunikasjon med helfo, men forstår ikke svarene jeg får. Derfor hører jeg med dere, kanskje noen kan forklare bedre? 

Er klar over at vi får refundert fra 17000 kr.

Men skal jeg sende inn kvitteringene fortløpende? Ser det er en frist på 6 mnd. Hvilken frist er dette? Fra jeg mottar medisinene? 

Dårlig forklart. Gi tilbakemelding om spørsmålet mitt er uforståelig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send inn kvitteringer fortløpende eller etter hvert enkelt forsøk, innen 6 mnd fra du hentet medisiner ut fra apoteket. HELFO holder oversikt over totalen. Du får nytt skjema fra sykehuset etter hvert innsett, dette må være med når du sender inn. Du kan sende inn elektronisk, det er det letteste. 

Skrevet

Du har seks måneders frist på deg til å sende inn dokumentasjon. Hvis du ikke holder denne fristen får du ikke penger tilbake. Jeg sender inn etter endt forsøk kvitteringer på det jeg har brukt på det ene forsøket sammen med dokumentasjon fra lege. Du kan samle opp og sende dokumetentasjon for flere forsøk, men som sagt må du da passe på seks måneders fristen. 

Anonymkode: e7690...e57

Skrevet

Supert, da er jeg med. Dere altså 🙏🙏 alt en kan få svar på her, på en enkel og forståelig måte. Tusen takk 🙋‍♀️😊

• Liker 2
Skrevet

Takk dette har jeg også lurt på☺️ Er det noen tidsbegrensninger for hvor lenge egenandelen på 17.000 gjelder for? Er det 17.000 i året liksom eller kan du få refundert i årevis etterpå så lenge du har betalt egenandelen på 17.000? 

Skrevet
1 hour ago, Sjokoladepiken said:

Takk dette har jeg også lurt på☺️ Er det noen tidsbegrensninger for hvor lenge egenandelen på 17.000 gjelder for? Er det 17.000 i året liksom eller kan du få refundert i årevis etterpå så lenge du har betalt egenandelen på 17.000? 

Det er per barn, dvs så lenge du holder på med forsøk på førstemann så kan det gå ganske lang tid. Du begynner på nytt igjen ved søskenforsøk. HELFO dekker tre forsøk per barn, så litt tidsbegrensninger kommer jo naturlig med mindre du får veldig veldig mange på frys. Men du må som sagt sende inn kvitteringer innen 6 mnd etter kjøp. 

• Liker 1
Skrevet

Kvitteringer må sendes inn 6 mnd etter at egenandelstaket er nådd. Altså ikke fra første forsøk, men det er nok lettest å sende inn fortløpende. Jeg hadde første forsøk i september i fjor, og sendte inn alle kvitteringene i mai i år. To forsøk og ett fryseforsøk senere. Da hadde jeg brukt 19.000. Håpet jo aldri å nå den grensen for egenandel, men det var litt for optimistisk 😥

Anonymkode: 3e637...f97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...