Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig sikker på at jeg er gravid, men vil vente noen dager med å teste. Skal egentlig ha mensen i dag eller i morgen og begynte idag å spotte rosa utflod. Jeg har også veldig mye luft i magen i tillegg. Har ingen smerter eller tegn til PMS eller at mensen kommer. Jeg googlet symptomene og fikk opp ektopisk svangerskap... Hvordan finner man ut om det? 

Anonymkode: feb94...fd4

Skrevet

Dette høres ut som ved en normal graviditet. Men ta en test, du vet jo ikke om du er gravid:)

Ved ektopisk svangerskap må man ta ultralyd for å se om graviditeten sitter i livmoren. Men det er ikke mulig å se skikkelig før om et par uker :)

Anonymkode: a441b...f04

• Liker 1
Skrevet

Det er virkelig ingen grunn til å mistenke det. Rosa utflod og luft i magen er like vanlig i tidlig graviditet som før mens. Ville tatt en test om et par dager :)

Anonymkode: 6a997...68a

• Liker 2
Skrevet

Åh tusen takk for så fine svar så kjapt! Føler meg litt hysterisk så det er fint å bli tatt imot på denne måten! Så det er vanlig å blø rosa dagen mensen egentlig skulle komme? Det er jo ikke sikkert jeg er gravid en gang, har bare følt på flere ting den siste tiden. 

Skrevet

Ektopisk gir ikke symtomer så tidlig. Dette høres ut som helt vanlige symptomer i starten av et svangerskap eller når man venter mensen. 

Anonymkode: d875e...e8d

• Liker 2
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh tusen takk for så fine svar så kjapt! Føler meg litt hysterisk så det er fint å bli tatt imot på denne måten! Så det er vanlig å blø rosa dagen mensen egentlig skulle komme? Det er jo ikke sikkert jeg er gravid en gang, har bare følt på flere ting den siste tiden. 

Ja, det er vanlig med litt blødning både i dagene før forventet mens, på selve dagen og i ukene etter på :)

Anonymkode: a441b...f04

• Liker 1
Skrevet

fra en som hadde svangerskap utenfor livmor: det er for all del ingenting her som tilsier at du er det.. ekstreme blødninger og smerter + positiv graviditetstest = da kan man begynne å bekymre seg mer. 

Anonymkode: 42c66...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...