AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #1 Del Skrevet 6. oktober 2018 Hei Inspirert av tråden om antidepressiva, lurer jeg på om noen har erfaring med medisin mot angst, eller mot angst og depresjon? Hvor raskt begynte det å virke? Noen bieffekter? Ble livet lettere? Skriv gjerne type medisin, da jeg er ukjent med de. Går gjennom en svært alvorlig og traumatiserende livskrise, som vil vare en stund, og vurderer å be om å bli satt på medisiner, i tillegg til samtaleterapi. Anonymkode: 0662d...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 6. oktober 2018 #2 Del Skrevet 6. oktober 2018 Det første du må ha helt klart i hodet ditt, er at feks Sobril eller Valium er noe man ikke vil ta over lenger tid. Det er svært vanedannende og du burde aldri ta dem uten at det er helt krise. Livet blir jo lettere, og takk for at vi har dem når ting er så ille at man feks ikke klarer å gå ut døren. Du som går igjennom det du gjør, kan få god nytte av dem samtidig som i samtaleterapi. Men jeg ville ikke brukt dem når jeg skulle gått i terapi, for de demper følelsene og nyttigheten blir da borte om du skal dope deg ned før terapi feks. Så det burde du ha i tankene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 6. oktober 2018 #3 Del Skrevet 6. oktober 2018 Den «mildeste» medisinen mot angst er små doser med antipsykotika. Det er ikke vanedannende, har i lave doser svært få bivirkninger og både angstdempende og antidepressiv effekt. Antidepressiva krever større doser og har ofte ganske kraftige oppstartsbivirkninger. Benzo (Vival, Sobril, etc) er svært vanedannende og ikke til bruk annet enn ved akutte kriser eller periodisk angst (f.eks tannlegeskrekk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #4 Del Skrevet 6. oktober 2018 Fikk mindre angst, men fikk alvorlige mageproblemer. Jeg pleide få diare grunnet angst, men etter pillene ble jeg alltid oppblåst og hadde aldri diare. Flott, tenker du kanskje. Men nei, det at jeg fikk treig mage betydde at jeg var konstant oppblåst og syk. Jeg kan spise et lite måltid og føle meg mett 5 timer etterpå. Jeg kunne få diare før, men nå opplever jeg at jeg kan gå flere dager uten å gå på do. Jeg føler meg også alltid syk og trøtt, noe jeg aldri opplevde før. Anonymkode: e4e85...635 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #5 Del Skrevet 6. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk mindre angst, men fikk alvorlige mageproblemer. Jeg pleide få diare grunnet angst, men etter pillene ble jeg alltid oppblåst og hadde aldri diare. Flott, tenker du kanskje. Men nei, det at jeg fikk treig mage betydde at jeg var konstant oppblåst og syk. Jeg kan spise et lite måltid og føle meg mett 5 timer etterpå. Jeg kunne få diare før, men nå opplever jeg at jeg kan gå flere dager uten å gå på do. Jeg føler meg også alltid syk og trøtt, noe jeg aldri opplevde før. Anonymkode: e4e85...635 Hva het medisinen som gjorde dette? Anonymkode: 0662d...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #6 Del Skrevet 6. oktober 2018 Takknemlig for alle svar. ❤️ Anonymkode: 0662d...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillow of Dragon Skrevet 6. oktober 2018 #7 Del Skrevet 6. oktober 2018 Fluanxol kan virke mot angst. Tidligere gikk jeg på ca 10 mg vival daglig, og som de andre har skrevet så er den svært vanedannende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #8 Del Skrevet 6. oktober 2018 Jeg fikk truxal mot angst. Hjalp forsåvidt mot angsten, men den tok knekken på alt annet også. Er det jeg vil kalle apedop, jeg ble helt fjern og mistet alle andre følelser også. Anbefales ikke. Jeg vil heller ha angst og alle andre følelser, enn å ligge neddopa i sengen 20 timer i døgnet. Anonymkode: 2b38a...a94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #9 Del Skrevet 6. oktober 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hva het medisinen som gjorde dette? Anonymkode: 0662d...dec Cipralex, er SSRI Anonymkode: e4e85...635 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #10 Del Skrevet 6. oktober 2018 Går på lamictal i kombinasjon med samtaleterapi. Har gått fra å ikke kunne forlate huset, til å ha et relativt normalt liv. Har ikke hatt noen bivirkninger. Anonymkode: 6050d...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #11 Del Skrevet 6. oktober 2018 Bruker valium i blant og synes det fungerer godt. Anonymkode: abc41...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #12 Del Skrevet 6. oktober 2018 Fikk ett nytt liv for å si det mildt. Hadde jeg bare begynt på medisin før.. Den har ikke tatt bort absolutt all angst i alle situasjoner, men Gud bedre hvor mye den har hjulpet (zoloft mot angst og panikkangst) Anonymkode: c85f3...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #13 Del Skrevet 6. oktober 2018 Takk til alle for at dere deler deres erfaringer ❤️ Anonymkode: 0662d...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #14 Del Skrevet 6. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk truxal mot angst. Hjalp forsåvidt mot angsten, men den tok knekken på alt annet også. Er det jeg vil kalle apedop, jeg ble helt fjern og mistet alle andre følelser også. Anbefales ikke. Jeg vil heller ha angst og alle andre følelser, enn å ligge neddopa i sengen 20 timer i døgnet. Anonymkode: 2b38a...a94 Truxal har jeg og hørt mye negativt om. Anonymkode: fb448...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå