Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg kommer til å være 22 når jeg endelig begynner å studere. Grunnen til dette er at jeg må ta opp fag som trengs til dette studiet. Blir da hengende tre år etter "mitt kull". Altså de er ferdige med bachelorgraden når jeg begynner. Og jeg vil være ferdig når jeg er 25. Er det sent? Synes det er litt kjedelig selv. Gruer meg litt til å begynne med de som er tre år yngre liksom. Vil ikke føle meg gammel. 

Hvor gamle er de du studerer med? Altså de fleste. Ved spranget sikkert går fra 19 til 50 liksom. Men hva er typetallet på alder sånn ca. når dere begynner, viss jeg kan stille spørsmålet sånn? :-) 

Takker for svar!! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

21-22 

Anonymkode: c8ecc...ced

Skrevet

Det er veldig ulik alder på mitt studie. Jeg er selv 22 og går 2. året. De fleste er nok 23-25. Noen er rundt 30, og et fåtall begynte rett fra vgs. 

Anonymkode: 7db88...98e

Skrevet

De fleste var 21 da de begynte😊

Skrevet

Jeg ler hver gang noen tror de er gamle når de begynner å studere når de er 22-25 🙃🙃🙃 Er opprettet sååå mange tråder om dette

Anonymkode: c5794...359

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ler hver gang noen tror de er gamle når de begynner å studere når de er 22-25 🙃🙃🙃 Er opprettet sååå mange tråder om dette

Enig. Det burde lages en samletråd eller noe. 

Anonymkode: 7db88...98e

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahah, sorry da😂 
Men dette stresser meg sykt! Vurderer å bare begynne på noe annet for å komme i gang liksom. Men men hjelper at de fleste er 21-22!! 

Skrevet

Jeg begynte å studere med en gang etter videregående, noe jeg angrer på, fordi jeg ante ikke hva jeg egentlig ville. Jeg var en av de yngste i klassen da. To år senere begynte jeg på nytt studie, og da var jeg nærmere i alder til de fleste jeg gikk studiet med. I Norge er det relativt vanlig å begynne å studere senere. Alt avhenger litt av studiet selvfølgelig, men stort sett så er de fleste i tidlig til midten av tjueårene. 

Du kommer da også med mer modenhet og mer erfaring, og derfor er nok litt mer motivert til å faktisk lese/gjøre det bra. Det er mange som ikke begynner å studere før de er nærmere 30-40. Kjenner flere som ikke begynte før det hadde nesten passert 50. Ta det med ro, uansett om du er en av de eldste eller de yngste så finner du nok folk du vil trives med, og det er faktisk det viktigste. Age is but a number :) 

Anonymkode: 3a5e7...c17

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å studere med en gang etter videregående, noe jeg angrer på, fordi jeg ante ikke hva jeg egentlig ville. Jeg var en av de yngste i klassen da. To år senere begynte jeg på nytt studie, og da var jeg nærmere i alder til de fleste jeg gikk studiet med. I Norge er det relativt vanlig å begynne å studere senere. Alt avhenger litt av studiet selvfølgelig, men stort sett så er de fleste i tidlig til midten av tjueårene. 

Du kommer da også med mer modenhet og mer erfaring, og derfor er nok litt mer motivert til å faktisk lese/gjøre det bra. Det er mange som ikke begynner å studere før de er nærmere 30-40. Kjenner flere som ikke begynte før det hadde nesten passert 50. Ta det med ro, uansett om du er en av de eldste eller de yngste så finner du nok folk du vil trives med, og det er faktisk det viktigste. Age is but a number :) 

Anonymkode: 3a5e7...c17

Så godt å høre! Dette roer hjertet mitt!❤️  

Skrevet

Fra 22 og oppover. 

Anonymkode: 67f03...495

Skrevet

haha vi er fossiler vi som er over 30 da 😛 Nå tar jeg master og er 33, studerer sammen med ei på 39 og over 40 også. Ellers er det i 20 årene de fleste er i så ikke tenk på det. 

Anonymkode: 8f99b...b5a

Skrevet

Går bachelorgrad på høyskole og gjennomsnittet ligger på 26-27 år. I min studiegruppe er vi fra 22 til 34. Om noe er det de som kommer rett fra videregående som føler seg "utenfor" på studiet da de sjeldent har noe særlig relevant arbeidserfaring å bidra med. 

Anonymkode: e281f...edd

Skrevet

Er selv 29:) i klassen er det fra 19-30+. Så, en god blanding. De fleste er rundt 25. Da jeg tok et annet studie var det og fra 19-40. Mange som begynner studier noen år etter vgs, helt normalt!

Anonymkode: 0fe2b...5e6

Skrevet

Jeg er 26 og vil være ferdig når jeg er 29. De fleste på studie mitt er enten 20-24 eller 30+ ikke så mange midt i 20 åra som meg av en eller annen grunn, hah. Synes det går greit, kommer vel best overens med de som er 23+ og de i tredveåra.

Henger dog en del med 19-20 åringene også. Selv om jeg er veldig "ung" til sinns og kommer godt overens med dem, merker jeg  at jeg ikke er like interessert i  "hooking" , fyll, de peneste på studie, hvem som har hooket osv.  som jeg selv var på den alderen. Foretrekker å seriøst diskutere studie eller snakke om livserfaringer med de litt eldre :) 

Anonymkode: de4ff...a75

Skrevet
2 timer siden, Julia95 skrev:

Hahah, sorry da😂 
Men dette stresser meg sykt! Vurderer å bare begynne på noe annet for å komme i gang liksom. Men men hjelper at de fleste er 21-22!! 

Virker som du er sykt på nivå med 19 åringene, så det kommer nok til gå helt fint. Slapp av.

Anonymkode: 84fda...68c

• Liker 2
Skrevet

Og, man blir venner med folk i alle aldre på studier. I min «gjeng» er vi i aldrene: 19, 25, 27, 29, 30, 32 og vi er kjempegode venner alle sammen :)

Anonymkode: 0fe2b...5e6

Skrevet
4 timer siden, Julia95 skrev:

Hei! Jeg kommer til å være 22 når jeg endelig begynner å studere. Grunnen til dette er at jeg må ta opp fag som trengs til dette studiet. Blir da hengende tre år etter "mitt kull". Altså de er ferdige med bachelorgraden når jeg begynner. Og jeg vil være ferdig når jeg er 25. Er det sent? Synes det er litt kjedelig selv. Gruer meg litt til å begynne med de som er tre år yngre liksom. Vil ikke føle meg gammel. 

Hvor gamle er de du studerer med? Altså de fleste. Ved spranget sikkert går fra 19 til 50 liksom. Men hva er typetallet på alder sånn ca. når dere begynner, viss jeg kan stille spørsmålet sånn? 🙂

Takker for svar!! 

Det er aldri for sent å studere. Mennesker i ung alder har ikke monopol på å ta utdanning. Det finnes faktisk voksne, reflekterte folk som velger å ta en helt ny retning i livet og studere på nytt i voksen alder.

PS: Kan vi ikke legge disse trådene med alder og studier død en gang for, alle da? Jeg er så lei av de som sutrer over at de synes de er for "gamle" når de er i 20-årsalderen mens de i virkeligheten har knapt startet livet sitt og kommet seg ut av redet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg var 26 år da jeg begynte på bacheloren min og tenkte ikke noe særlig over det. På studiet mitt varierte alderen fra 19-50 år. Det var mange 19-20 åringer som kom rett fra videregående, men det var også flest fra denne aldersgruppen som hoppet av studiet. Jeg synes det bare er positivt å være litt eldre og ha mer arbeidserfaring - gjerne studierelevant - så vet man litt mer hva man går til. Jeg kommer til å være 30 år når jeg får bachelorgraden min og jeg synes ikke det er gammelt altså :fnise:

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som du er sykt på nivå med 19 åringene, så det kommer nok til gå helt fint. Slapp av.

Anonymkode: 84fda...68c

Er foreløpig bare 20 da;) 

Skrevet

De fleste var 18-19 det første året. Så var det en god del rundt 22-24, og noen få rundt 26 og to over 30 (jeg var 32 og så var det ei 46)

Nei. Du er absolutt ikke for sent ute.

Anonymkode: c0aeb...af0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...