Gå til innhold

Mannen til venninnen min har kalt henne for mitt navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et vennerpar der mannen plutselig endret adferd og stemningen mellom oss ble litt sånn klein. Han begynte å søke blikket mitt, smile lurt osv  

Han er stadig innom hos oss og det hender en sjelden gang begge familiene finner på ting sammen. Tur, grilling osv.  Jeg har jo merka at praten går lett og har vi har en god tone. 

Her for litt siden kom han og skulle hente ungen sin. Vi ble stående og vente på barna som var på vei hjem fra en lekeplass. Da ble alt så kleint og rart. Han søkte blikket mitt flere ganger og jeg tenkte jeg skulle være flink og ikke følge han opp på den. Jeg er ikke inbilsk men har god intuisjon om noen en sjelden gang liker meg. Ikke fikk vi til å prate skikkelig sammen heller 😳 Plutselig pinlig stillhet. 

Så går det noen få dager, og jeg får melding fra han (skriver aldri meldinger til hverandre). «Jeg må prate med deg»  Mannen min er kompis med denne mannen så skjønte jeg måtte velge mine ord klokt. Liker ikke å gå bak ryggen på han, så fortalte at jeg hadde fått en melding og hvor vi skulle møtes. 

Når jeg treffer han andre er han fortvila. «Jeg har driti meg ut. To ganger har jeg kalt kona mi for ditt navn. En gang i senga (!) og en gang etterpå. Hun er fly forbanna og helt sikker på at jeg er utro med deg» Jeg ble helt satt ut. Viser seg at han har visse følelser, men elsker fortsatt kona og vet godt det aldri kan bli noe mellom oss  😜

Fikk fortalt mannen min om det og trygget han på at det overhodet ikke er noe mellom han andre og meg. Han tror heldigvis på meg og har lovet å ikke bære nag til kompisen. Dette går over. Prøver å få kontakt med kona til han andre, men hun er ikke intr i å høre og står på sitt.

Blir jo interessant å se hvor dette ender hen 🤦🏽‍♀️ Hvordan skal jeg forholde meg til dette da? Jeg ligger lavt i terrenget, men vi bor på en liten plass. 

Anonymkode: 94272...b19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville trukket meg unna begge parter, til evt kona til han andre fikk roet seg ned... Vær med familie og andre venner, og prøv å ikke blås det opp større enn kona hans gjør 😛 Går nok over :)

Anonymkode: 52d78...4fc

• Liker 5
Skrevet

Vi har barn i samme klasse, de er veldig gode venner og mye sammen. Men gjør jo så godt jeg kan....

Skrevet

Det går nok over på et tidspunkt. Før eller senere kommer hun til å kalle ungen sin for navnet til et søskenbarn eller lignende og da innser hun kanskje hvor tullete det er.

Anonymkode: c771a...913

• Liker 4
Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg ikke «bøyet unna» da det kan virke som du er skyldig, bedre å være åpen og rett fram og jeg ville sendt en melding til kona. Jrg ville skrevet at du ikke forstår hvor noe av dette kommer fra og at du aldri har hatt noen interesse av ham ei heller oppfattet eller oppfordret noen interesse fra han. 

Anonymkode: c811e...4f2

• Liker 3
Skrevet

TS.

Du har ikke gjort noe galt, så du får bare holde på som før. På et tidspunkt så vil interessen hans for deg være over.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har barn i samme klasse, de er veldig gode venner og mye sammen. Men gjør jo så godt jeg kan....

Da må mannen din ta over levering/henting av barna mellom de ulike hjemmene, og gjerne at barna møtes utenfor deres hjem også. Da også med din mann som "postbud". 

Du har selvsagt ikke gjort noe galt. Du har vært flink, situasjonen tatt i betraktning. 

Jeg er likevel enig med de som sier at du bør sende meldinger til hans kone på alle mulige arenaer, bare slik at hun får en tydelig beskjed om at det aldri har vært noe mellom dere, selv om han har følelser for deg. Fortell også tydelig at du ikke føler noe for han, og vil gjøre ditt for å ikke ha kontakt med ham til følelsene hans ser ut til å avta, men at du likevel ønsker barna deres kan beholde vennskapet. Og samtidig at du håper du kan gjenoppta kontakten med henne når hans følelser er borte, selv om det nok ikke kommer til å skje fra hennes side.

Anonymkode: 4b779...b0e

• Liker 1
Skrevet

Syns det var et litt rart valg av ham å be deg møtes for å fortelle dette. Han avslører jo åpent at han er interessert. Når en forteller noe til noen, så forventer eller frykter man den andres reaksjon fordi en forestiller seg hvordan det blir tatt i mot. Så hva ventet han av situasjonen? Og jeg ville spurt på meld hva samtalen handlet om, var jeg deg, før jeg gikk med på å møte ham forholdene tatt i betraktning. Det normale hadde vært at han hadde bedt kona kontakte deg. Eller latt det bero uten mer drama. Ingenting løser seg av dette, for når dere i tillegg møttes fysisk, så vil hun få mer mistanke. 

Men vi handler teit noen ganger, og det blir unødvendig drama. Skriv melding til henne og si hvordan og hvorfor du vet. At du ikke har gjort noe galt her, at du nok er mer interessert i mannen din enn noen andre i det hele tatt. At du er skuffet over manglende til litt mot deg, men at du jo forstår at hun lurer litt. Skriv at det er greit om hun vil ta avstand en tid, men at du håper det går over, og at dere blir venner igjen. Det er vel i grunnen ikke så mye annet du kan gjøre nå.

Anonymkode: 53467...1f7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...