Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger bare en liten utblåsning.

Jeg har et fysisk handicap som gjør at jeg utfører enkelte ting alt fra litt til mye tregere enn andre.

Jeg har en bachelor innen et spesifikt fagområde. Jeg sliter veldig med å få jobb og får derfor veiledning fra NAV.

Akkurat nå er jeg i en arbeidspraksis hos en bedrift her jeg bor. Jeg ELSKER det. Arbeidsoppgavene er varierte og spennende, kollegaene er veldig hyggelige, arbeidsmiljøet er varmt og godt. Jeg trives virkelig. Men...

På grunn av handicapet er jeg da litt treigere enn de andre. Jeg har fått utekukkende gode tilbakemeldinger fra sjefen og kollegaer. Den eneste negative tilbakemeldingen er nettopp det at jeg ikke er så effektiv som man skal være. Tilretteleggingen har ikke vært så god og jeg driver derfor med å teste ut andre løsninger.

Jeg har nå litt over en måned på meg til å teste ut tilrettelegging OG vise at jeg kan være like effektiv over tid. Jeg har sååå lyst til å få jobbe der, jeg gjør en god jobb og jeg veit at jeg kan være like god som de andre. Det tar bare litt tid.

Baaah. Jeg er ikke bitter eller noe, men jeg kjenner litt på hvor urettferdig det er at en medfødt svakhet som jeg ikke kan gjøre noe med skal hindre meg på denne måten.

Jeg må bare prøve å holde motivasjonen oppe.

Flere som har vært gjennom lignende?

Anonymkode: 69973...9fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

❤️

Har muligheten for varig lønnstilskudd vært oppe? Ei ordning for at det skal ikke gå i tap for bedriften å ha ansatte som kan jobbe, bare ikke er riktig like effektive: 

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Oppfolging+og+tiltak+for+a+komme+i+jobb/Tiltak+for+a+komme+i+jobb/tidsubestemt-lønnstilskudd--805374506

Anonymkode: 7a137...bb9

Ja, veilederen min hos NAV har såvidt tatt det opp med meg. H_n vet at det er en sår sak for meg fordi jeg vil så gjerne klare det uten mye fiksfakseri. Men akkurat nå er jeg litt på vippen fordi jeg trives så utrolig godt på jobben. Jeg kan gi mye mer til fellesskapet ved å jobbe der med litt støtte enn å skulle vaske gulv (ikke at det er noe galt i det altså, men det er ikke på slike jobber jeg kan gi mest). 

Det har ikke blitt nevnt til arbeidsgiver enda. Og jeg er litt redd for at de allerede har bestemt seg for at dette ikke funker for dem...

Anonymkode: 69973...9fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...