Gå til innhold

Har jeg allerede den strømmåleren de krever?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt teit nå, men får heldigvis være anonym.

Strømmen ble oppgradert her for noen år siden, og etter det har jeg aldri trengt å lese av måleren, alt går automatisk. Vil det si at jeg allerede har det som alle husstander skal ha i løpet av året?

Anonymkode: 09fdf...1c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre, nei. Alle skal byttes.

Anonymkode: 14a56...315

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Dessverre, nei. Alle skal byttes.

Feil. Strømmålerne i Norge har blitt bytta ut med såkalt smarte strømmålere over flere år nå. Hvis den sender avlesninger til nettselskapet automatisk er den en smartmåler.

• Liker 6
Skrevet

for meg så høres det ut som du byttet strømmåler for noen år siden, siden du sier det går auotmatisk. Smartmålere har vært montert i norske husstander i over 15 år.

Anonymkode: 447d8...7ca

Skrevet (endret)
På 6.10.2018 den 15.14, Wiggins skrev:

De som ikke allerede har en smart strømmåler ja, hvis man har det trenger man ikke bytte. 

TS: Hvis du er i tvil er det bare å kontakte nettselskapet ditt.

Prøv i det minste å forstå at alle må bytte:

1.  
  2. Hva om jeg har automatisk strømmåler?

De nye målerne har en mer avansert teknologi og vil erstatte eldre automatiske strømmålere.(...)

Innlegget er ryddet for innhold med opphavsrett.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 1
Skrevet

Nå uttaler du deg veldig bombastisk AB315, jeg fikk min smartmåler for 6 år siden, jeg skal ikke bytte nå før 2019. Det er er forskjellig praksis fra netteier til netteier. I denne saken kan nok bare TS netteier svare for sikkert siden vi ikke vet hvilken måler som er installert eller hvilken netteier som er aktuell

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 6.10.2018 den 15.15, AnonymBruker skrev:

Prøv i det minste å forstå at alle må bytte:

1.  
  2. Hva om jeg har automatisk strømmåler?

De nye målerne har en mer avansert teknologi og vil erstatte eldre automatiske strømmålere.(...)

Innlegget er ryddet for innhold med opphavsrett.

Byttet til AMS (avansert måle-og styringssystem) har pågått i mange år. Fristen var først 1. januar 2017, så ble den utsatt til 1 januar 2019. Det er skal derfor være svært få som ennå ikke har en smart strømmåler.

Prøv å forstå dette: Hvis man allerede har en AMS-måler trenger man ikke bytte.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå uttaler du deg veldig bombastisk AB315, jeg fikk min smartmåler for 6 år siden, jeg skal ikke bytte nå før 2019. Det er er forskjellig praksis fra netteier til netteier. I denne saken kan nok bare TS netteier svare for sikkert siden vi ikke vet hvilken måler som er installert eller hvilken netteier som er aktuell

Mao skal du bytte og jeg har rett.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Wiggins skrev:

Byttet til AMS (avansert måle-og styringssystem) har pågått i mange år. Fristen var først 1. januar 2017, så ble den utsatt til 1 januar 2019. Det er skal derfor være svært få som ennå ikke har en smart strømmåler.

Prøv heller å finne en link som bekrefter din påstand, så kan jeg svare med 50 som bekrefter min påstand.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøv heller å finne en link som bekrefter din påstand, så kan jeg svare med 50 som bekrefter min påstand.

Dette blir nesten barnehagenivå, men: Hvorfor mener du at man skal bytte ut måleren hbis man allerede har en AMS-måler?

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, Wiggins said:

Joda, de hevder at jeg må bytte. Hvis ikke må jeg betale mer for strømmen. Men, jeg vet ikke om de har vært her for jeg har ikke fått sjekket. Da har de byttet selv om jeg har sagt nei til ny måler. Begrunnelsen min er at den jeg har fungerer som den skal. 

Anonymkode: 48c4a...4e5

Skrevet
2 minutter siden, Wiggins skrev:

Dette blir nesten barnehagenivå, men: Hvorfor mener du at man skal bytte ut måleren hbis man allerede har en AMS-måler?

Da er den allerede byttet ut ihh til det jeg snakker om. Siden TS sier "noen år siden" regner jeg med den ligger lengre tilbake i tid før utskiftningen startet.

Er den byttet ihh til det jeg sier: Jeg har rettt. Skal den byttes ihh til det jeg sier: Jeg har rett.

Alle skal byttes.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, de hevder at jeg må bytte. Hvis ikke må jeg betale mer for strømmen. Men, jeg vet ikke om de har vært her for jeg har ikke fått sjekket. Da har de byttet selv om jeg har sagt nei til ny måler. Begrunnelsen min er at den jeg har fungerer som den skal. 

Anonymkode: 48c4a...4e5

Spørsmålet er om det et en AMS-måler eller ikke. Hva står det på måleren?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er den allerede byttet ut ihh til det jeg snakker om. Siden TS sier "noen år siden" regner jeg med den ligger lengre tilbake i tid før utskiftningen startet.

Er den byttet ihh til det jeg sier: Jeg har rettt. Skal den byttes ihh til det jeg sier: Jeg har rett.

Alle skal byttes.

Jeg husker ikke akkurat når innføringen av AMS begynte, men jeg vet den var i gang i 2011, som må kunne kalles "noen år siden". Hvis TS har en strømmåler som sender inn avlesning automatisk er det svært sannsynlig en AMS-måler. Det er mulig det fins målere med automatisk avlesning som ikke oppfyller AMS-standarden, jeg er ikke helt sikker. 

Jeg synes du skriver på en nedlatende og alt for skråsikker måte. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Wiggins skrev:

Jeg husker ikke akkurat når innføringen av AMS begynte, men jeg vet den var i gang i 2011, som må kunne kalles "noen år siden". Hvis TS har en strømmåler som sender inn avlesning automatisk er det svært sannsynlig en AMS-måler. Det er mulig det fins målere med automatisk avlesning som ikke oppfyller AMS-standarden, jeg er ikke helt sikker. 

Jeg synes du skriver på en nedlatende og alt for skråsikker måte. 

Alt installert før 2017 må byttes uansett. Jeg er skråsikker.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Alt installert før 2017 må byttes uansett. Jeg er skråsikker.

Nå må du rulle inn, Aidonmålere som Hafslund benytter har vært installert siden 2015. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du rulle inn, Aidonmålere som Hafslund benytter har vært installert siden 2015. 

Jeg står for min påstand.

Gjest Blondie65
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står for min påstand.

Men med mindre du dokumenterer den dummer du deg fullstendig ut.

I Bergen kommune begynte installasjonen av AMS i 2016 og ingenting tyder på at BKK må skifte ut disse. Så med mindre du kan vise til en lenke der det står i klartekst at AMS målere installert før 2017 skal skiftes ut hjelper det ingenting at du "Står på din påstand" siden den ikke kan bevises.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...