Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette noe som er fint å ha med på CVen? Jeg kan ikke jobbe ved siden av studiene, men har mulighet til å være med på frivillig arbeid i kommunen. 

Anonymkode: 43288...beb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg. Det viser engasjement og initiativ.

Anonymkode: 68eca...6c8

Skrevet

Definitivt, ta det med. Tenk på hvor mange som suser rundt uten å gidde å løfte en finger, eller gjøre en innsats for noe som helst? 

Frivillig arbeid er i høyeste grad med på å skille deg ut fra andre, det viser innsatsvilje og positive trekk ved deg som person :) kanskje enda mer enn om en stod i kassa på rema'en liksom, som jo er noe en bare gjør for å få penger

Det var verv og frivillig arbeid jeg ble spurt om på intervju :) ingen brydde seg om deltidsjobben

Anonymkode: 1f300...a95

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette noe som er fint å ha med på CVen? Jeg kan ikke jobbe ved siden av studiene, men har mulighet til å være med på frivillig arbeid i kommunen. 

Anonymkode: 43288...beb

Jepp! Jobber som frivillig for Kirkens bymisjon! Og det kan kan hende at arbeidsgiver stiller deg spørsmål som "Hvem er du som person, da?" og da kan jeg si noe om meg hvem jeg er  som person utenom hva jeg har oppnådd av utdanning og skoler!

Skrevet

Jeg har jobbet mer frivillig enn mange i Norge har jobbet for penger, og helt ærlig, så kan jeg ikke minnes at det har hatt noen betydning i jobbjakten. Det eneste må være da jeg søkte jobb som journalist, da det fikk det til å se ut som at jeg har en bred samfunnsforståelse og et stort nettverk. Men aldri ellers.

Selv om at frivillig arbeid ikke har hatt noe å si på CV'en min, så skal jeg ikke si at det har hjulpet meg karrieremessig. Jeg har fått et stort nettverk, og jeg har lært mye underveis. Det er ca. fire år siden jeg sluttet å jobbe frivillig.

Er du forresten arbeidsløs, så kan jeg ikke se for meg at frivillig arbeid ikke skal hjelpe deg senere når du skal forklare "hullet" i CV'en din :) Da beviser du at du ikke har bedrevet dank fordi du ikke gidder å gjøre noe. Ingen liker navere.

Skrevet

Jeg fikk jobb på grunn av mitt frivillige arbeid. Arbeidsgiver var imponert. Hun sa at det fikk frem at jeg var organisert, godt likt (valgt til ulike verv flere ganger) og hadde god arbeidsmoral. Arbeidsgivere liker at folk tar i et tak når de ser det er nødvendig. 

Skrevet

Jeg har hatt god nytte av å ha frivillig arbeid på CVen, men da ved siden av betalt arbeid både under studietiden og etterpå. Erfaringsmessig ser arbeidsgiver på arbeidserfaring før frivillig arbeid. 

Anonymkode: 0aca6...6c4

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt god nytte av å ha frivillig arbeid på CVen, men da ved siden av betalt arbeid både under studietiden og etterpå. Erfaringsmessig ser arbeidsgiver på arbeidserfaring før frivillig arbeid. 

Anonymkode: 0aca6...6c4

Vel, det er _din_ erfaring ;)

Men klart, det skiller på hva en har gjort av frivillig arbeid. Da jeg søkte min første jobb gjorde det definitivt langt større inntrykk at jeg hadde arrangert årsmøter for en nasjonal organisasjon, hatt verv osv - enn at jeg satt i kassa på rema

Anonymkode: 1f300...a95

Skrevet

Her hadde absolutt mitt frivillige verv som leder i en svømmeklubb en positiv påvirkning når jeg fikk drømmejobben. Som de også sa så viser det initiativ, evne til å være organisert og ta i et tak samt personlig drivkraft. 

Anonymkode: 47ca4...d78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...