Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal ha et jobbintervju snart og fått vite at det foregår på telefon/skype. Jeg har aldri hatt et intervju på skype før, og har kun hatt det en gang på telefon tidligere. Jeg må gi dem beskjed om hva slags type intervju jeg ønsker, men er usikker på hva som er best av tlf eller skype?

Det er et kort intervju (et kvarter), og det er flere som skal intervjue meg 3-4 stykker. Noen som har erfaring med intervjuer på skype/telefon og kan si noe om hva som er best? På telefon får de jo ikke sett meg (det er bilde av meg i cven), og da blir det kanskje litt vanskeligere å vise dem personligheten min? Fordelen med tlf er at da kan jeg evt. ha litt notater foran meg, hvis det er noe jeg glemmer å si. Er ellers ikke sånn superfan av å snakke på telefon heller, men det går jo greit. Skype er jeg redd det plutselig skal skje noe med internettilgangen (noe som mest sannsynlig ikke skjer), og jeg er redd det blir litt kleint? 

Jeg er ellers mest komfortabel til å intervjuer der jeg møter opp personlig, da jeg synes det er mye bedre. Alle mine intervjuer har vært slik tidligere. Har kun hatt et tlf-intervju tidligere, og da "kjente" jeg den personen litt fra tidligere og det var mer som en samtale. 

Noen som kan si noe om hvordan deres tlf eller skypeintervju var, og hva de synes fungerer best? Erfaringer? Dette er et veldig viktig intervju og ser for meg at den er ganske formell, så vil gjøre det best mulig! 

Håper på raskt svar og noen gode tips :):)

Anonymkode: 0b0a4...f96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt telefon intervju og skype samtale flere ganger. Dette er veldig vanlig utenfor Norge, eller når jobben befinner seg et annet sted. Men liker ikke Skype intervjuer av den enkle grunn at jeg blir stiv og ukomfortabel og ikke meg selv når kamera er på.  

Personlig hadde jeg valgt telefon, er ikke alle som har skype konto ( jeg har avslutta min ) og ville kanskje ha unnskyldt valget med telefonintervju med dette. 

Men er dette et førstegangs intervju? Et av flere? Der du til slutt vil bli innkalt til et formelt intervju hos arbeidsgiver? 

Skrevet
7 minutter siden, Karkta skrev:

Jeg har hatt telefon intervju og skype samtale flere ganger. Dette er veldig vanlig utenfor Norge, eller når jobben befinner seg et annet sted. Men liker ikke Skype intervjuer av den enkle grunn at jeg blir stiv og ukomfortabel og ikke meg selv når kamera er på.  

Personlig hadde jeg valgt telefon, er ikke alle som har skype konto ( jeg har avslutta min ) og ville kanskje ha unnskyldt valget med telefonintervju med dette. 

Men er dette et førstegangs intervju? Et av flere? Der du til slutt vil bli innkalt til et formelt intervju hos arbeidsgiver? 

Jeg har aldri hatt skypeintervju tidligere, så er redd for at jeg skal bli litt stiv og klein, siden jeg ikke har noe erfaring med det. Jeg er vanligvis flink på intervjuer og flink til å uttrykke meg, men da har jo møtt opp der personlig. Samtidig tenker jeg at de husker meg bedre hvis de ser meg enn bare en telefonsamtale, fordi det er veldig mange søkere de skal intervjue på denne måten. 

Nei, det er kun dette ene intervjuet. De skal intervjue et stort antall og så er det noen som får tilbud, men de har kun en intervjurunde. 

Skrevet

Ingen tips? 😕

Skrevet

Jeg har hatt begge typer intervjuer, og ville selv gått for skype. Jeg og hater å snakke i telefonen, en av grunnen er at jeg ikke kan se personen jeg snakker med og respondere på hvordan personen reagerer.

Med skype så har man mulighet til å se de andre personene. 

Kan si at jeg fikk jobbtilbud på den ene stillingen jeg hadde skypeintervju med og fikk en sommerjobb jeg har hatt telefonintervju med 👍🏻 

Anonymkode: 9d300...7c8

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde førstegangsintervju på Skype sist. Jeg synes personlig at det er enklere enn telefon - man får med seg litt mer av den andre personen sin reaksjon. Et lite smil, et bekreftende nikk, at de kikker opp når de hører noe interessant, etc. Jeg synes det er enklere og jeg får mer selvtillitt av å få med meg disse tingene. 

Det ble forøvrig noen tekniske problemer, men ikke fra min side (jeg testet opp ned og i mente på forhånd for å være sikker på at ikke det ble problemer fra min side). 

Anonymkode: 39e33...595

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde førstegangsintervju på Skype sist. Jeg synes personlig at det er enklere enn telefon - man får med seg litt mer av den andre personen sin reaksjon. Et lite smil, et bekreftende nikk, at de kikker opp når de hører noe interessant, etc. Jeg synes det er enklere og jeg får mer selvtillitt av å få med meg disse tingene. 

Det ble forøvrig noen tekniske problemer, men ikke fra min side (jeg testet opp ned og i mente på forhånd for å være sikker på at ikke det ble problemer fra min side). 

Anonymkode: 39e33...595

Støtter denne. De små reaksjonene kan ha mye å si.

Anonymkode: 5fab6...be0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...