AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #1 Skrevet 6. oktober 2018 Er for tiden student på siste året (Sivilingeniør), og søker jamt og trutt etter "begynnerjobber" innen skole, helse, butikk, o.l. Generelt arbeidsplasser der "alle" får jobb, slik jeg har blitt fortalt. Problemet er at jeg aldri hører noe tilbake! Sender en fin søknad, som jeg fått andre til å se på, men null respons. Fikk et par telefoner fra noen som sa de likte søknaden min, og mente jeg i aller høyeste grad var interessant for stillingen - men så blir det stille i 2-3 uker, og mail om at andre har blitt satt til stillingen. Det eneste jeg har vært heldig med så langt, er vikar på skoler og barnehage, men det er ingen stabilitet eller forutsigbarhet. En uke hadde jeg 2 dager som vikar, så helt stille i 4 uker, så en dag. Jeg trenger virkelig å få jobb, og alle snakker om hvor enkelt det er å skaffe seg jobb - om man bare ikke har for høye standarder. Ja, nå er jeg her, helt uten standarder, men får nesten ikke noen jobb. Ligger etter på husleia, men hva kan man gjøre? Jeg er jo villig til å gjøre nesten hva som helst (ingenting av seksuell art, takk), sju dager uka, ti lalle døgnets tider, så lenge jeg får lønn for det. Jeg bor i en by med svært mange studenter, i forhold til innbyggertall, så kan jo ha noe med det å gjøre. Er bare trist at når noen virkelig vil jobbe, så får man ikke det. Anonymkode: 4267c...aeb
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #2 Skrevet 6. oktober 2018 Er i samme posisjon! Har god, lang og interessant (i følge tidligere arbeidsgivere) CV, skriver gode søknader med godt språk, men hører sjelden noe. Jeg er utdannet økonom. Ett av problemene er at få vil ha høyt utdannede folk i ufaglærte jobber, fordi de vet at det vil føre til at de mister ansatte så fort de finner noe bedre. Den ser jeg. Samtidig er det vanskelig å finne noe som nyutdannet, da det er veldig mange om beinet. Da er det lett å forsvinne i mengden av hundrevis av andre, uansett hvor god søknaden er. Man må ha litt flaks eller gode kontakter som nyutdannet. Anonymkode: c53c2...9e7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #3 Skrevet 6. oktober 2018 TS her: Hovedsakelig er jeg jo på utkikk etter jobber for dette året (H18 / V19), mens jeg skriver Masteroppgave. Dvs., jeg må finne jobb, dersom jeg skal ha noen mulighet å bo her. Men jeg forstår jo at det finnes hundrevis av andre studenter, som sikkert har all relevant erfaring ovenfor de forskjellige deltidsjobbene. Blir bare lei av å høre på gamlinger si "Aller får jobb, det er bare starte helt nede!", når det er flere titalls til hundretalls søkere på jobbene der "nede". Anonymkode: 4267c...aeb
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #4 Skrevet 6. oktober 2018 Jeg har høy utdannelse men får jobb i butikk, grunnen er at jeg har erfaring. Har du ikke erfaring fra før er det vanskelig selv om det er jobber på "gulvet". Beste er å prate med sjefen og gi søknad, nå før jul trenger mange butikker ekstra folk så nå er det viktig å være på hugget. Før sommeren kan hjelpe også. Anonymkode: a5e59...7e4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #5 Skrevet 7. oktober 2018 Har du prøvd deg hos bemanningsbyråene? Anonymkode: ef1a8...82e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå