AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #1 Skrevet 6. oktober 2018 Har lest litt i eldre tråder at det er normalt at det kan ta litt tid før eggløsningen er tilbake igjen. jeg sluttet på pillen i slutten av september, fikk bortfallsblødning som normalt etter 2-3dager. Altså var syklusen på 28dager når jeg gikk på pilla. før jeg gikk på piller hadde jeg syklus på rundt 26-27 dager mener jeg. Forventet eggløsning idag hvis man skulle regnet fra en 28dagers syklus men jeg har null symptomer på eggløsning. Ubeskyttet sex hele uken og det eneste jeg har merket denne uken er ekstremt oppblåst mage, mye luft. Eggløsningen merker jeg ingenting til, og jeg har omtrent ikke utflod.? Vet man ikke alltid må gå slim, men altså, INGEN utflod i det hele tatt? Flere som har opplevd dette? Og tok det lang tid før kroppen var i balanse igjen etter pilleslutt? Vi håper på en liten spire etterhvert❤️ Anonymkode: bfd3e...64c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #2 Skrevet 6. oktober 2018 Tar ofte noen måneder før kroppen kommer i gang igjen. Ikke noe vits å prøve å regne seg frem til eggløsning nå, basert på bortfallsblødningen (bortfallsblødbing og naturlig syklus/eggløsning har nada med hverandre å gjøre). Etter at du har fått din første ordentlige mens igjen kan du prøve å ta utgangspunkt i første dag i siste mens og en gjennomsnittlig syklus for å prøve å regne deg frem til mulig eggløsning. Samtidig er syklusen gjerne ustabil i starten uansett. Så det beste er bare ikke å stresse noe med det. Ta det som det kommer. Selv kom jeg i stabil syklus igjen med én gang, om enn noe kortere enn før jeg gikk på p-piller. Men jeg stresset ikke med det i det hele tatt, og ble gravid 3-4 måneder før vi hadde tenkt til å begynne å prøve. (Halvannen måned etter pilleslutt). Måtte endre noen planer for sommeren, men kan jo ikke klage. (Vi brukte kondom, men var litt vel sløve). Altså så hadde jeg lagt inn 5 måneder med planer om ikke å bli gravid etter pilleslutt, for å slippe å stresse med at syklusen skulle komme igang, samtidig som vi aktivt prøvde. Tror det er dårlig kombo, og stresser mer enn nødvendig. Anonymkode: 2cc5e...1c0
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #3 Skrevet 6. oktober 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar ofte noen måneder før kroppen kommer i gang igjen. Ikke noe vits å prøve å regne seg frem til eggløsning nå, basert på bortfallsblødningen (bortfallsblødbing og naturlig syklus/eggløsning har nada med hverandre å gjøre). Etter at du har fått din første ordentlige mens igjen kan du prøve å ta utgangspunkt i første dag i siste mens og en gjennomsnittlig syklus for å prøve å regne deg frem til mulig eggløsning. Samtidig er syklusen gjerne ustabil i starten uansett. Så det beste er bare ikke å stresse noe med det. Ta det som det kommer. Selv kom jeg i stabil syklus igjen med én gang, om enn noe kortere enn før jeg gikk på p-piller. Men jeg stresset ikke med det i det hele tatt, og ble gravid 3-4 måneder før vi hadde tenkt til å begynne å prøve. (Halvannen måned etter pilleslutt). Måtte endre noen planer for sommeren, men kan jo ikke klage. (Vi brukte kondom, men var litt vel sløve). Altså så hadde jeg lagt inn 5 måneder med planer om ikke å bli gravid etter pilleslutt, for å slippe å stresse med at syklusen skulle komme igang, samtidig som vi aktivt prøvde. Tror det er dårlig kombo, og stresser mer enn nødvendig. Anonymkode: 2cc5e...1c0 Ja og jeg regner også med at det kan ta noen måneder før syklusen blir normal igjen, jeg er klar over at bortfallsblødning og normal syklus ikke har noe med hverandre å gjøre. Vi stresser heller ikke med å bli gravide, så eggløsningstester og slikt kommer jeg ikke til å begynne med, men stusser på at det er NULL utflod? Det har jeg aldri opplevd før, hverken med eller uten piller😳 Anonymkode: bfd3e...64c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #4 Skrevet 7. oktober 2018 Hei Jeg sluttet på pillen før sommeren og har også lagt merke til at jeg har så og si ingen utflod lengre. Veldig rart. Jeg har alltid hatt mye utflod alle årene på pillen. Forrige mnd hadde jeg litt symptomer på noe jeg håper er eggløsning. Da hadde jeg litt utflod, men ikke i nærheten av det slimet alle skriver om her 🤔 Jeg har en veldig ustabil syklus etter pilleslutt. Alt fra 30-50 dager. Ønsker deg lykke til med prøving 😊 Anonymkode: 17a22...bfc
Lillespire19 Skrevet 8. oktober 2018 #5 Skrevet 8. oktober 2018 Sluttet med p pillen i oktober 2015. Fikk tilbake mens i februar 2016. Gravid mars 2016, mistet. Gravid mai 2016, mistet. Gravid juni 2016, mistet. Gravid Juni 2018, er nå 19 uker på vei☺️
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #6 Skrevet 8. oktober 2018 På 7.10.2018 den 17.23, AnonymBruker skrev: Hei Jeg sluttet på pillen før sommeren og har også lagt merke til at jeg har så og si ingen utflod lengre. Veldig rart. Jeg har alltid hatt mye utflod alle årene på pillen. Forrige mnd hadde jeg litt symptomer på noe jeg håper er eggløsning. Da hadde jeg litt utflod, men ikke i nærheten av det slimet alle skriver om her 🤔 Jeg har en veldig ustabil syklus etter pilleslutt. Alt fra 30-50 dager. Ønsker deg lykke til med prøving 😊 Anonymkode: 17a22...bfc Da er det kanskje ikke så uvanlig.. jeg er vandt til å alltid ha litt utflod så når det plutselig ikke er noen ting så lurer man litt.. satser på om syklusen retter seg for oss etterhvert da🙏🏻 Lykke til😊 Anonymkode: bfd3e...64c
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #7 Skrevet 8. oktober 2018 7 timer siden, Lillespire19 skrev: Sluttet med p pillen i oktober 2015. Fikk tilbake mens i februar 2016. Gravid mars 2016, mistet. Gravid mai 2016, mistet. Gravid juni 2016, mistet. Gravid Juni 2018, er nå 19 uker på vei☺️ Oj, ja da kan det jo ta noen måneder før mens er tilbake ja! Ingen merkbar utflod her ennå, så ser vel ikke noe til hverken eggløsning eller mens med det første sikkert 😅 Anonymkode: bfd3e...64c
Lillespire19 Skrevet 8. oktober 2018 #8 Skrevet 8. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oj, ja da kan det jo ta noen måneder før mens er tilbake ja! Ingen merkbar utflod her ennå, så ser vel ikke noe til hverken eggløsning eller mens med det første sikkert 😅 Anonymkode: bfd3e...64c Lurt å vente med prøvingen til du har hatt en mens etter pille slutt ☺️👍🏼 Så når mens er kommet kan jo prøvingen starte 😁 masse lykke til ! Den kommer !:-)
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #9 Skrevet 9. oktober 2018 13 timer siden, Lillespire19 skrev: Lurt å vente med prøvingen til du har hatt en mens etter pille slutt ☺️👍🏼 Så når mens er kommet kan jo prøvingen starte 😁 masse lykke til ! Den kommer !:-) Ja det er sant, vi har ikke gått aktivt inn for å prøve siden vi ikke stresser med det og regner med at syklusen tar litt tid, men vi bruker heller ingen prevensjon. Vi har sex som normalt. Jeg bare stusser over at jeg ikke har noe utflod, altså vanlig utflod. Får bare vente å se når mensen kommer. Takk😊 Anonymkode: bfd3e...64c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå