Gå til innhold

Trenger noen planker, hva skal man si på butikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke noe om betegnelser for sånn her :P Trenger bare noen småplanker for å snekre på ene siden til hundehuset som ble ramponert av en tilhenger.

Men er litt flaut å gå til varehuset og spørre etter planker uten å vite ett snev av type man skal plukke. Har forsøkt dette en gang før når jeg skulle fikse fuglekasse, da endte jeg opp med å ta hjem bordkledning :s.

Anonymkode: f03ce...8e9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en fordel at du vet tykkelse og bredde på det du skal ha. På et trelastfirma kan du nok få avkapp (rester) til en billig penge :) 

Anonymkode: 71d94...0b7

• Liker 1
Skrevet

Spør om de har noe avkutt av planker til fiksing av hundehus, kanskje får du de gratis og :)

Anonymkode: 61a89...e33

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

da endte jeg opp med å ta hjem bordkledning

Var dette for tykt til at du kunne bruke det?

Skrevet

Har du en bit av det som ble ødelagt? Ta den med samt mål av veggen som skal fikses, så tipper jeg de kan hjelpe deg 🙂

Anonymkode: 14921...493

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid brukt bordkledning når jeg lager fuglekasser jeg, riktignok mest fordi det er rester som jeg/vi har hatt liggende, men det har jo blitt fine fuglekasser uansett. 

Si hva du skal bruke plankene til og ca hvor tykke planker som er brukt fra før, så får du nok akkurat det du trenger. Har du noen løse småbiter av det ødelagte treverket kan du gjerne ta med det, da blir det enda enklere!

Anonymkode: 09145...9c0

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør om de har noe avkutt av planker til fiksing av hundehus, kanskje får du de gratis og :)

Anonymkode: 61a89...e33

Ikke en dum ide :) Men det har de neppe på den lille coop byggmixen her.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var dette for tykt til at du kunne bruke det?

Neida, men bordkledning har en dendens til å være litt bøyd eller innhul på midten.

Skrevet

Har du et snekkerfirma i nærheten? De har sikkert rester som skal kastes (resirkuleres) uansett, som du kanskje kan få? :) 

Skrevet

Evt naboer som  har pusset opp nylig, har kanskje det du søker :) 

Skrevet (endret)

Ta bilder av det du skal fikse og så tar du å viser det samt spør hva de anbefaler. 

Endret av Forundret..
  • Liker 1
Skrevet

Paller fås gratis mange steder, og kan brukes som materiale

Skrevet

Det du gjør er å spørre om å få noe fra søppelcontaineren.  Der ligger gjerne fullt brukbare materialer. Og du får det gratis.   😊

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...