Tiger1974 Skrevet 6. oktober 2018 #1 Skrevet 6. oktober 2018 Hei☺ Jeg er akkurat flyttet inn i en leilighet for meg selv, og jeg lurer på en ting som kan være litt viktig å vite: Jeg måtte nettopp kjøpe inn tre lyspærer til taklampe i stua. Har jeg da betalt for denne strømmen - ligger dette i pris for lyspæren og jeg har nå betalt? Ønsker ikke uforutsette strømutgifter☺
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #2 Skrevet 6. oktober 2018 Nei, du har ikke betalt for strømmen som brukes når lyspærene er på. Det får du på strømregningen. Er det din leilighet eller leier du? Noen som leier har strøm inkludert i prisen, og da trenger du ikke tenke mer på det. Men hvis du skal betale strøm utenom må du selvsagt gjøre det. Anonymkode: 51bfa...4b9 2
Tiger1974 Skrevet 6. oktober 2018 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, du har ikke betalt for strømmen som brukes når lyspærene er på. Det får du på strømregningen. Er det din leilighet eller leier du? Noen som leier har strøm inkludert i prisen, og da trenger du ikke tenke mer på det. Men hvis du skal betale strøm utenom må du selvsagt gjøre det. Anonymkode: 51bfa...4b9 Jeg leier leiligheten - og må betale husleie + strøm. Ok, takker - fint å vite☺
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #4 Skrevet 6. oktober 2018 ... Nei. Strømforbruket ligger ikke innbakt i prisen for lyspærene. Hvor mye strøm lyspærene bruker står på esken/pakka. de kom i, se etter en W (som står for Watt) og et tall. LED-pærer bruker lite strøm, halogenpærer og gammeldagse glødepærer bruker mer. Men tre lyspærer bruker uansett ikke så mye strøm at de vil påvirke strømregningen din noe særlig. Anonymkode: 350bf...5e5 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #5 Skrevet 6. oktober 2018 Her kan du forresten se hvordan du beregner strømforbruk. Og her er det litt diverse andre tips som kan være greit å ha med seg når man ikke har bodd for seg selv før. Det ser ut som den er beregnet på studenter, men det kan være mye å hente for andre også. Anonymkode: 350bf...5e5 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #6 Skrevet 6. oktober 2018 Ønsker du å spare strøm, så er det ikke på lys det er de store besparelsene på. Men på oppvarming og bruk av vaskemaskin. Anonymkode: 74783...a0d 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #7 Skrevet 6. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: ... Nei. Strømforbruket ligger ikke innbakt i prisen for lyspærene. Hvor mye strøm lyspærene bruker står på esken/pakka. de kom i, se etter en W (som står for Watt) og et tall. LED-pærer bruker lite strøm, halogenpærer og gammeldagse glødepærer bruker mer. Men tre lyspærer bruker uansett ikke så mye strøm at de vil påvirke strømregningen din noe særlig. Anonymkode: 350bf...5e5 Glødepærer selges vel ikke lenger? Anonymkode: 74783...a0d
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #8 Skrevet 6. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ønsker du å spare strøm, så er det ikke på lys det er de store besparelsene på. Men på oppvarming og bruk av vaskemaskin. Anonymkode: 74783...a0d Du har bare halvveis rett Oppvarming er der pengene flyr ja - men vaskemaskin er noe folk bare innbiller seg er dyrt å bruke. En klesvask på 60 grader koster under ei krone per gang. Det er oppvarming + varmt vann som står for 75 % av strømforbruket i et vanlig hjem - men mange glemmer å tenke på det varme vannet. Om en ikke får tenåring i hus, som dusjer flere ganger om dagen - da ser en det fort på strømregninga.http://www.statnett.no/Samfunnsoppdrag/Fremtiden-er-elektrisk/Dette-koster-klesvasken-deg/ TS, denne har også med hvor mye det koster å bruke en kaffemaskin daglig et helt år, lade mobil - og et par sånne andre artigheter. Det er stort sett langt mindre enn jeg ville gjetta https://www.p4.no/det-gode-liv/sa-mye-koster-en-klesvask/artikkel/700564/ Anonymkode: 1a6af...5b5 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #9 Skrevet 6. oktober 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Glødepærer selges vel ikke lenger? Anonymkode: 74783...a0d Enkelte typer glødepærer er fremdeles å få. Anonymkode: 350bf...5e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå