Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tatt dette over nett ved Bjørknes Høyskole? Hva jobber du som nå? Er studiet overkommelig? Jobbet du ved siden av? 

Anonymkode: 434ff...fc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at du betaler dyrt for å gå på Bjørknens, hva i all verden skal du bruke den utdannelsen til etterpå?

Anonymkode: 53b87...4ae

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Husk at du betaler dyrt for å gå på Bjørknens, hva i all verden skal du bruke den utdannelsen til etterpå?

Er klar over det :) Men eneste mulighet er selvstudier akkurat. Et av spørsmålene er jo hva de som har studert dette jobber som. Såvidt jeg har lest meg fram til er det jo ulike muligheter. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er klar over det :) Men eneste mulighet er selvstudier akkurat. Et av spørsmålene er jo hva de som har studert dette jobber som. Såvidt jeg har lest meg fram til er det jo ulike muligheter. 

Du blir helt nødt til å studere noe mer etterpå, for den bacheloren blir det vanskelig å få jobb med alene. Denne utdannelsen har vært diskutert her inne flere ganger før, anbefaler deg å søke opp eldre tråder.

Anonymkode: 9a1dd...f22

• Liker 3
Skrevet

Har en som har studert det og angrer som bare rakkern. Ikke nok kvalifisert til noen jobb innen psykiatrien, bare tull å bruke sånne summer på noe så verdiløst. Det er en grunn for at psykologi (bachelor, master eller profesjon) har såapss høyt snitt, og å "snike" i køen gjennom Bjørknes gjør deg faktisk ingen tjeneste, for ingen kommer nok til å ansette deg. Eller, med mindre du har en solid utdannelse i bunnen først da, så den bacheloren kommer som glasur på kaka.

Anonymkode: 37e59...796

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ønsker deg et stort studielån, og en utdannelse som ikke er verdt en dritt i arbeidslivet - KJØR PÅ!

Anonymkode: 13d3c...f53

• Liker 1
Skrevet

Det er mange ulike erfaringer, ser jeg. Men jeg kjenner to stykker som studerte bacheloren der. Hun ene jobber i mental helse i dag mens hun tar en mastergrad i forebygging, mens hun andre bygget på og underviser i faget på vgs. Du må nok beregne å bygge på noe, men ingen kunnskap er bortkastede penger i mine øyne. Lykke til med valget!

Anonymkode: abd2e...8f1

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anvende psykologi vel?

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har tatt dette over nett ved Bjørknes Høyskole? Hva jobber du som nå? Er studiet overkommelig? Jobbet du ved siden av? 

En liten digresjon: Jeg kjenner ei som studerte ernæring på Bjørknes Høyskole. Nå, 3 år senere, har hun bare masse gjeld og en utdanning hun ikke får bruk for. Tenk litt på om denne utdanning er attraktiv og om hva arbeidsmarkedet krever av deg for å få en relevant jobb?

• Liker 1
Skrevet

Om du ønsker å studere psykologi, så bør du heller ta opp de fagene du trenger for å komme inn på et av universitetene her i landet. Bachelorgrad fra Bjørknes er ikke veldig høyt ansett.

Anonymkode: 0b78a...b8e

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar alle :) Det blir lagt på is og undersøker mulighet til å gå høyskole og andre fag desentralisert :) 

• Liker 1
Skrevet

Hei! Jeg var litt usikker en stund jeg og, og lurte på hvordan nettstudier egentlig var, og om det var like bra som å gå på en høyskole/ et universitet. Vil anbefale alle som er interessert eller nysgjerrig på nettstudier å benytte seg av gratis rådgivning man kan få på Bjørknes Høyskole. Jeg gjorde det, og tok tatt min utdanning der. Er i jobb i dag og er veldig fornøyd med mitt valg av studiested og studieprogram. Det er skikkelig bra opplegg😊👍

Det er kjipt for oss som har tatt nettstudier (av en eller annen grunn, sykdom, barn, familiesituasjon, jobb) at folk som ikke aner hva de snakker om uttaler seg om vår utdanning. En bachelorgrad er en bachelorgrad. Og de som ikke vet det eller vet hva de snakker om bør ikke svare på tråder om dette. 

Anonymkode: 98cb3...5dd

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg var litt usikker en stund jeg og, og lurte på hvordan nettstudier egentlig var, og om det var like bra som å gå på en høyskole/ et universitet. Vil anbefale alle som er interessert eller nysgjerrig på nettstudier å benytte seg av gratis rådgivning man kan få på Bjørknes Høyskole. Jeg gjorde det, og tok tatt min utdanning der. Er i jobb i dag og er veldig fornøyd med mitt valg av studiested og studieprogram. Det er skikkelig bra opplegg😊👍

Det er kjipt for oss som har tatt nettstudier (av en eller annen grunn, sykdom, barn, familiesituasjon, jobb) at folk som ikke aner hva de snakker om uttaler seg om vår utdanning. En bachelorgrad er en bachelorgrad. Og de som ikke vet det eller vet hva de snakker om bør ikke svare på tråder om dette. 

Tydelig et forsøk på reklame. Lett gjennomskuelig.

Anonymkode: 0c8a4...940

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, en bachelorgrad er ikke en bachelorgrad, særlig når det er en dårlig bachelorgrad. 

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, en bachelorgrad er ikke en bachelorgrad, særlig når det er en dårlig bachelorgrad. 

Hva mener du med det? Hva tenker du skiller en «god» fra en «dårlig» bachelorgrad? 

180 studiepoeng er 180 studiepoeng, uavhengig om du har tatt det ved UiO, NTNU eller Bjørknes Høyskole i mine og de alle fleste andres øyne.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tydelig et forsøk på reklame. Lett gjennomskuelig.

Anonymkode: 0c8a4...940

Det må gå an å snakke opp sin egen utdanning når det er så mange som snakker den ned, uten at det virker som om de har nok eller noe kunnskap om dette. Derav mitt tips om rådgivning. At folk snakker min grad ned gjør dessverre noe med hva folk tenker om det og går til slutt utover meg om mine muligheter. 

Så nei, det er ikke reklame i den forstand at jeg kan tjene penger på å snakke denne type studier opp. Men reklame i den forstand at jeg ønsker at folk skal forstå at min utdanning og min bachelorgrad er vel så god som en annen. 

Det er ikke alle som kan ta studier ved UiO, BI eller andre store kjente utdanningsinstitusjoner. Som nettstudent fikk jeg mulighet til å ta en utdannelse. Uten den fleksibiliteten nettstudier har gitt meg, hadde ikke jeg hatt den muligheten. Med barnehagebarn og mann i jobb på mitt hjemsted kunne ikke jeg ikke bare flytte hele familien fordi jeg ville studere. Så jeg er veldig takknemlig for muligheten, og syns det kjipt at folk snakker negativt om mine valg! 

Skrevet

Poenget er jo ikke å snakke negativt om ditt valg, poenget er jo at vi føler for å advare Ts. Det er svært mange som ikke får brukt utdannelsen sin, fordi arbeidsgivere ikke gir de jobb. Samt at det er dyrt. Dersom Ts er interessert i å jobbe med psykisk helse, bør hun ikke ta denne utdannelsen. 

Anonymkode: 78d4c...3e4

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Poenget er jo ikke å snakke negativt om ditt valg, poenget er jo at vi føler for å advare Ts. Det er svært mange som ikke får brukt utdannelsen sin, fordi arbeidsgivere ikke gir de jobb. Samt at det er dyrt. Dersom Ts er interessert i å jobbe med psykisk helse, bør hun ikke ta denne utdannelsen. 

Anonymkode: 78d4c...3e4

Så prøver jeg å formidle til Ts at det stemmer ikke. Og det du skriver og som skrives her, at man ikke kan jobbe innen psykisk helse, stemmer faktisk ikke. 

Og det virker jo ikke akkurat positivt at dere påstår om at man ikke kan få jobb etter denne graden.. Så derfor føler jeg for å forsvare mitt valg og denne bachelorgraden. 

Selvfølgelig er det noen som sitter uten jobb etter studier, det er det vel overalt. Man kan ikke forvente at en jobb skal dale ned i fanget sitt etter å ha surfet gjennom et studie og fått gjennomsnittlige karakterer. Det er litt mer som skal til! F.eks relevant jobb ved siden av studier. Så lenge man ikke ønsker å ta en mastergrad må man gjøre noe for å skille seg ut som arbeidssøker. Det kreves litt mer enn c i snitt og en tom CV. Tips til Ts om du likevel tar et studie, hvilket som helst- også ved en offentlig høyskole/uni. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...