AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #1 Skrevet 6. oktober 2018 Jeg har begynt på en bachelorgrad i høst, men er usikker på om jeg kommer til å bestå eksamen i et emne (vi har to emner dette semesteret). Er det noen som har opplevd å stryke og vet om man får fortsette i neste semester? Når er det vanlig å ta eksamen på nytt? Det er litt ulike grunner til at jeg ikke får lest nok på fritiden dette semesteret. Har også to barn i barnehage som jeg er mye alene med. Setter pris på svar fra dere med erfaringer. Anonymkode: e509f...367
Traktor Skrevet 6. oktober 2018 #2 Skrevet 6. oktober 2018 Dette kommer helt an på om faget du stryker i er en forutsetning for andre fag du skal ha fremover. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #3 Skrevet 6. oktober 2018 Jeg går bachelor i agronomi. Siste året nå :). Første året strøk et fag som het Husdyrhold 1, da jeg leste på helt feil tema. Jeg fikk fortsatt lov å ta Husdyrhold 2 neste år. Fikk tilbud om å ta konteeksamen i ferien, men jeg hadde allerede bestilt billetter. Vi var 3 som strøk, så vi ble enige om et tidspunk som passet de fleste, men vi kunne også velge å ta den når de den eksamen kom igjen til neste kull. Snakk gjerne med foreleseren om dette. Det kan hende det ikke er likt på alle skoler. Anonymkode: 81420...fa2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #4 Skrevet 6. oktober 2018 Takker for svar 🙂 Jeg vet jeg også kan snakke med en studierådgiver etterhvert. Anonymkode: e509f...367
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #5 Skrevet 6. oktober 2018 Hos oss var det hvertfall slik at om du strøk på eksamen (feks på høsten) så går man opp til konteeksamen. Den konteeksamen var da lenge før neste eksamen (på vårhalvåret). Dette for at vi skulle få to sjanser til å bestå eksamen før neste eksamen kommer. Hos oss kunne man ikke ta "tema 2" om du ikke besto "tema 1". Anonymkode: 9099f...b81 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #6 Skrevet 6. oktober 2018 Kommer ann på universitetet også tror jeg? På UIO er det null konting eller sympati, stryker du så touch luck, søk på emnet igjen og kom tilbake neste år. Ved universitetet i stavanger vet jeg at det er muligheter for å konte Anonymkode: 60051...c33
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #7 Skrevet 6. oktober 2018 Det avhenger fra universitet fra universitet tror jeg. Jeg har aldri strøket på en eksamen, men jeg leverte inn sykmelding i fjor høst - så fikk utsatt en eksamen. Skulle egentlig ta den i vår, men så fikk jeg ikke tid og meldte meg av. Jeg skal ta den nå i høst. Har ikke fått høre noe om at jeg ikke får fortsette - selvom det er et emne i fordypningen av fagfeltet mitt. Har et breddeår nå, der man kan velge og vrake mellom ulike emner. Går på NTNU. Anonymkode: 5d2e2...24f
fresia Skrevet 6. oktober 2018 #8 Skrevet 6. oktober 2018 Sjekk nettsidene til studiene dine der det står om de ulike emnene. Der skal det stå hvilke emner du evt må ha bestått for å begynne på andre emner. Det skal også ligge en eksamensplan ute hvor datoen for vanlig eksamen og utsatt eksamen står
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #9 Skrevet 7. oktober 2018 Kommer an på hvor du studerer, type emne, osv osv. På NTNU er det vanlig med konteeksamen, og det avhenger av hva du studerer om du får fortsette videre eller om du må gå noe om igjen. Det vanlige er vel at du må ta det opp i tillegg til de andre fagene når det passer deg, men på feks medisin må du gå året om igjen hvis du stryker på konten. Anonymkode: f4e2f...1de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå