AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #1 Skrevet 6. oktober 2018 Altså, jeg har ikke noe imot musikk generelt, men jeg er ikke lidenskapelig opptatt av verken å høre på musikk eller noen spesiell sjanger. For meg er dette noe skambelagt, noe jeg ikke snakker med andre om. Det virker som om alle rundt meg liker å høre på musikk hele tiden. Når man er ute og går, om man vil ha fred på jobb kan man jo bare ta på seg headset med musikk... For meg blir det bare støy. Jeg hører radio i bilen, men om jeg skal slappe av foretrekker jeg stillhet. Finnes det flere som meg? Anonymkode: cdc91...4d8 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #2 Skrevet 6. oktober 2018 http://www.teknologia.no/2014/03/ny-forskning-enkelte-personer-er-fysisisk-ikke-i-stand-til-a-nyte-musikk/ Anonymkode: fe579...1d4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #5 Skrevet 6. oktober 2018 2 timer siden, IommI skrev: Hvordan i helvete er det mulig? Hvordan er det et problem for deg? Anonymkode: cdc91...4d8 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #6 Skrevet 6. oktober 2018 Du er ikke alene om å foretrekke stillhet. Flere som gjør det, inkludert endel musikere. Anonymkode: 57383...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #7 Skrevet 6. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: http://www.teknologia.no/2014/03/ny-forskning-enkelte-personer-er-fysisisk-ikke-i-stand-til-a-nyte-musikk/ Anonymkode: fe579...1d4 Takk for linken. Jeg er nok ikke helt ute av stand til å nyte musikk, men i mange tilfeller der andre nyter musikk ville jeg foretrukket stillhet. Anonymkode: cdc91...4d8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #8 Skrevet 6. oktober 2018 Jeg har ingen problem med folk som ikke liker musikk, men jeg greier ikke sette meg i deres fotspor. Jeg er både musiker, samt lidenskapelig lytter av musikk. Jeg vil anta at jeg høres på musikk 50% av tiden jeg er våken. Det fine med musikk, er jo at det finnes så utrolig mye forskjellig. Jeg er også ekstremt interessert i lydeffekter / lydspor, o.l, slik at tilfeldig støy kan virke veldig interessant for meg. Ulik musikk og toner kan ofte vekke assosiasjoner med andre ting, som ikke nødvendigvis har noe med selve musikken å gjøre. Men, nei, du MÅ ikke like musikk. På lik linje med at folk ikke MÅ like billedkunst. Anonymkode: 28f64...dc5
Gjest IommI Skrevet 6. oktober 2018 #9 Skrevet 6. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det et problem for deg? Anonymkode: cdc91...4d8 Det er ikke et problem! Det er kun uforståelig. Musikk er verdt å eksistere for. Man trenger kun kjæledyr og musikk. That’s it! Nothing else matters.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #10 Skrevet 6. oktober 2018 Jeg liker forsåvidt å høre på musikk... jeg bare kommer ikke på å sette på noe. Anonymkode: 22786...4d7
Rumle Skrevet 6. oktober 2018 #11 Skrevet 6. oktober 2018 (endret) Jeg tenker at det er litt det samme som med litteratur, mange hører ikke musikk eller leser bøker, fordi de kanskje ikke har funnet en sjanger de virkelig liker enda? Jeg leste feks en del som barn og i starten av tenårene, men det var først da jeg var rundt 16-17 at jeg opplevde at litteratur kunne være virkelig skjellsettende. Tenker det kanskje er litt på samme måten med musikk - Og så tenker jeg at hvis man ikke har hatt en slik "oppvåkning", så synes jeg ikke det er så rart at man ikke er så veldig engasjert? Endret 6. oktober 2018 av Rumle
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #12 Skrevet 6. oktober 2018 2 timer siden, Rumle skrev: Jeg tenker at det er litt det samme som med litteratur, mange hører ikke musikk eller leser bøker, fordi de kanskje ikke har funnet en sjanger de virkelig liker enda? Jeg leste feks en del som barn og i starten av tenårene, men det var først da jeg var rundt 16-17 at jeg opplevde at litteratur kunne være virkelig skjellsettende. Tenker det kanskje er litt på samme måten med musikk - Og så tenker jeg at hvis man ikke har hatt en slik "oppvåkning", så synes jeg ikke det er så rart at man ikke er så veldig engasjert? Så du tror alle hadde likt musikk like godt som deg hvis de bare hadde funnet rett sjanger? Jeg tror jeg har hørt de fleste sjangre, er godt voksen. Anonymkode: cdc91...4d8
Rumle Skrevet 6. oktober 2018 #13 Skrevet 6. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så du tror alle hadde likt musikk like godt som deg hvis de bare hadde funnet rett sjanger? Jeg tror jeg har hørt de fleste sjangre, er godt voksen. Anonymkode: cdc91...4d8 Nei, absolutt ikke, men jeg tror det kan være en forklaring for noen. Jeg tror også at noen bare ikke liker det uansett, og det er jo ikke noe gale i det.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #14 Skrevet 6. oktober 2018 1 minutt siden, Rumle skrev: Nei, absolutt ikke, men jeg tror det kan være en forklaring for noen. Jeg tror også at noen bare ikke liker det uansett, og det er jo ikke noe gale i det. Synes det du skriver er interessant, og skulle virkelig ønske jeg kunne lære å like musikk slik jeg føler alle andre gjør. Anonymkode: cdc91...4d8 1
Sirinna Skrevet 6. oktober 2018 #15 Skrevet 6. oktober 2018 Drillo liker heller ikke musikk. Han betegner det som slitsom støy.
Duftavsommerregn Skrevet 6. oktober 2018 #16 Skrevet 6. oktober 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg er dette noe skambelagt, noe jeg ikke snakker med andre om. Det virker som om alle rundt meg liker å høre på musikk hele tiden. Når man er ute og går, om man vil ha fred på jobb kan man jo bare ta på seg headset med musikk... For meg blir det bare støy. Jeg hører radio i bilen, men om jeg skal slappe av foretrekker jeg stillhet. Finnes det flere som meg? Elsker mange typer musikk, men til rett tid. Gjør det faktisk aldri når jeg trener, aldri når jeg går tur, aldri ute i naturen da er det andre ting sansene og min sjel er opptatt av. Men når jeg sitter for meg selv, på bussen og det er helg på vei hjem etter en slitsom uke lytter jeg til musikk av mange forskjellige sjangere. Så jeg er veldig lik deg egentlig, og hva er galt med det? De som aldri kan tåle stillhet har vel egentlig et større problem. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #17 Skrevet 6. oktober 2018 48 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Elsker mange typer musikk, men til rett tid. Gjør det faktisk aldri når jeg trener, aldri når jeg går tur, aldri ute i naturen da er det andre ting sansene og min sjel er opptatt av. Men når jeg sitter for meg selv, på bussen og det er helg på vei hjem etter en slitsom uke lytter jeg til musikk av mange forskjellige sjangere. Så jeg er veldig lik deg egentlig, og hva er galt med det? De som aldri kan tåle stillhet har vel egentlig et større problem. Jeg synes ikke det er noe galt i det, men føler likevel at det ikke er akseptert. Anonymkode: cdc91...4d8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #18 Skrevet 6. oktober 2018 Ja, det må man. Anonymkode: c960e...743
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #19 Skrevet 6. oktober 2018 3 timer siden, IommI skrev: Det er ikke et problem! Det er kun uforståelig. Musikk er verdt å eksistere for. Man trenger kun kjæledyr og musikk. That’s it! Nothing else matters. Evne til å forstå andre er en fin ting å ha. Anonymkode: 46adf...985 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #20 Skrevet 6. oktober 2018 Man må ingenting. Do your own thing. Anonymkode: edb66...94f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå