AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #1 Skrevet 6. oktober 2018 Hva er sannsynligheten for at det finnes falske boligannonser på Finn.no, hvor det leies ut leilighet i Norge? Mulig jeg er alt for paranoid nå, men jeg bare har en litt uggen magefølelse på en leilighet jeg har blitt tilbudt via Finn.no. Virker liksom litt for godt til å være sant med pris ifht standard på leiligheten og område... Og h*n som leier ut har ingen bilder fra inne i leiligheten, kun fra utsiden, selv om h*n skriver at "de og de rommene har blitt brukt sånn - og sånn av husets barn osv."... Noen som har noen erfaringer med hvordan man kan bli lurt når man skal leie bolig? Hva bør man være obs på, og hvordan kan man avsløre om noen som skal leie ut leilighet ikke er helt ærlige og redelige? Noen som har tips? :-) Hilsen ei som har brent seg i livet på å være naiv, og nå forsøker å gjøre noe med det! 😛 Anonymkode: ef040...743
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #2 Skrevet 6. oktober 2018 Vel, du begynner med å reise for å se på stedet du skal bo og treffe den du skal leie av. Så ber du alltid om bilder, du skal tross alt bo der. Anonymkode: 3b677...084 14
Ananas. Skrevet 6. oktober 2018 #3 Skrevet 6. oktober 2018 Det finnes flere eksempler på folk som har blitt svindlet med falske utleieannonser, så å følge rådene over, pluss vanlig sunn skepsis bør være en selvfølge. 8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #4 Skrevet 6. oktober 2018 Hva skulle det gangne en person å legge ut en falsk annonse? Det koster 499kr å legge ut annonse for utleie på finn.no litt mye penger bare for å spille et pek på noen fremmede. Anonymkode: cc70f...48f
FrodeF Skrevet 6. oktober 2018 #5 Skrevet 6. oktober 2018 Men kjære deg.. Du begynner med å sjekke om utleier faktisk eier leiligheten.. Ikke vær så tafatt 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #6 Skrevet 6. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, du begynner med å reise for å se på stedet du skal bo og treffe den du skal leie av. Så ber du alltid om bilder, du skal tross alt bo der. Anonymkode: 3b677...084 Har bedt om bilder fra inne i leiligheten men h*n sier h*n ikke har. Bor en flyreise unna, så ønsker å vite mest mulig på forhånd om dette er noe å satse på før jeg bestiller fly... Har selvfølgelig ikke planlagt å leie noe usett nei! Anonymkode: ef040...743
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #7 Skrevet 6. oktober 2018 5 minutter siden, FrodeF skrev: Men kjære deg.. Du begynner med å sjekke om utleier faktisk eier leiligheten.. Ikke vær så tafatt Hva får du igjen for å være så kjip? Anonymkode: ef040...743 9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #8 Skrevet 6. oktober 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er sannsynligheten for at det finnes falske boligannonser på Finn.no, hvor det leies ut leilighet i Norge? Mulig jeg er alt for paranoid nå, men jeg bare har en litt uggen magefølelse på en leilighet jeg har blitt tilbudt via Finn.no. Virker liksom litt for godt til å være sant med pris ifht standard på leiligheten og område... Og h*n som leier ut har ingen bilder fra inne i leiligheten, kun fra utsiden, selv om h*n skriver at "de og de rommene har blitt brukt sånn - og sånn av husets barn osv."... Noen som har noen erfaringer med hvordan man kan bli lurt når man skal leie bolig? Hva bør man være obs på, og hvordan kan man avsløre om noen som skal leie ut leilighet ikke er helt ærlige og redelige? Noen som har tips? :-) Hilsen ei som har brent seg i livet på å være naiv, og nå forsøker å gjøre noe med det! 😛 Anonymkode: ef040...743 Suspekt. Styr unna. Anonymkode: d4107...9e3 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #9 Skrevet 6. oktober 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skulle det gangne en person å legge ut en falsk annonse? Det koster 499kr å legge ut annonse for utleie på finn.no litt mye penger bare for å spille et pek på noen fremmede. Anonymkode: cc70f...48f Flere har svindlet til seg tusenvis av kroner fra flere, ved å late som om de skal leie ut bolig. Anonymkode: 715f2...137 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #10 Skrevet 6. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Flere har svindlet til seg tusenvis av kroner fra flere, ved å late som om de skal leie ut bolig. Anonymkode: 715f2...137 Regner da med de som har latt seg lure har betalt depositum, leie på forhånd osv. uten å uten å ha sett leiligheten eller møtt utleier? Eller hvordan er det egentlig slikt lureri foregår mer i detalj? Anonymkode: ef040...743 1
Gjest Newroz Skrevet 6. oktober 2018 #11 Skrevet 6. oktober 2018 Det skurrer veldig at han ikke har noen bilder av leiligheten - hvis han bor der, må han da nesten ha det? Har du noen bekjente som du kan sende over for å dra på visning? Ta et søk på mannen som tilbyr deg leiligheten. Se hvilken adresse han er registrert med. Du kan også finne ut om han faktisk eier leiligheten ved å gå gjennom kartverket.
bopera Skrevet 6. oktober 2018 #12 Skrevet 6. oktober 2018 Sjekk adressen på eiendomspriser.no, da ser du om navn på eier og den du har korrespondert med samsvarer. Hvis det ikke gjør det, så ville jeg ringt til den som står oppført som eier på eiendomspriser.no. 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #13 Skrevet 6. oktober 2018 Ser nå at utleier er registrert på leilighetsadressen med en velforening, med C/O i utleiers navn på den adressen... Men om jeg søker på det oppgitte telefonnummeret i annonsen står det at utleier bor i en storby i et annet (skandinavisk) land... Hvilken nettside er best å bruke for å finne ut hvem som står oppført som eier av en leilighet, er det kartverkes nettside? Beklager at jeg ikke er så inne på det her, er ung og relativt ny på dette med leie... Anonymkode: ef040...743
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #14 Skrevet 6. oktober 2018 3 minutter siden, bopera skrev: Sjekk adressen på eiendomspriser.no, da ser du om navn på eier og den du har korrespondert med samsvarer. Hvis det ikke gjør det, så ville jeg ringt til den som står oppført som eier på eiendomspriser.no. Takk for tips, skal sjekke! Anonymkode: ef040...743 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #15 Skrevet 6. oktober 2018 4 minutter siden, Newroz skrev: Det skurrer veldig at han ikke har noen bilder av leiligheten - hvis han bor der, må han da nesten ha det? Har du noen bekjente som du kan sende over for å dra på visning? Ta et søk på mannen som tilbyr deg leiligheten. Se hvilken adresse han er registrert med. Du kan også finne ut om han faktisk eier leiligheten ved å gå gjennom kartverket. Takk for gode tips, skal sjekke det ut! Anonymkode: ef040...743 1
solmåneogstjerner Skrevet 6. oktober 2018 #16 Skrevet 6. oktober 2018 Finn flere aktuelle leiligheter og avtal visning samme dag/helg. Så drar du dit og ser på alle. Stor sjanse for at du blir tilbudt minst en av dem og sannsynligvis slipper du flere turer. 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #17 Skrevet 6. oktober 2018 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Finn flere aktuelle leiligheter og avtal visning samme dag/helg. Så drar du dit og ser på alle. Stor sjanse for at du blir tilbudt minst en av dem og sannsynligvis slipper du flere turer. Godt tips - takk! 😃 Anonymkode: ef040...743 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #18 Skrevet 6. oktober 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner da med de som har latt seg lure har betalt depositum, leie på forhånd osv. uten å uten å ha sett leiligheten eller møtt utleier? Eller hvordan er det egentlig slikt lureri foregår mer i detalj? Anonymkode: ef040...743 Her er litt om det: https://www.aftenposten.no/norge/i/X81MW/Svindlere-lurer-til-seg-depositum-via-Finnno https://hybel.no/artikler/fem-tips-mot-svindelforsok/ https://studenttorget.no/index.php?artikkelid=9690 Anonymkode: 715f2...137 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #19 Skrevet 6. oktober 2018 3 timer siden, bopera skrev: Sjekk adressen på eiendomspriser.no, da ser du om navn på eier og den du har korrespondert med samsvarer. Hvis det ikke gjør det, så ville jeg ringt til den som står oppført som eier på eiendomspriser.no. Ja dette var virkelig et sipergodt tips En svindler er mer glup enn som så. Han passer da vel på å lage seg en falsk epost med navn i samsvar med eiendomregisteret? Anonymkode: d4107...9e3 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #20 Skrevet 6. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva skulle det gangne en person å legge ut en falsk annonse? Det koster 499kr å legge ut annonse for utleie på finn.no litt mye penger bare for å spille et pek på noen fremmede. Anonymkode: cc70f...48f Mange er desperate og betaler depositum på forhånd. 4-5 depositum på 30 000 hver er vel verdt 499 i annonsepenger. Anonymkode: 993c8...880 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå