Gå til innhold

Fryse klær fra bruktbutikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett et par plagg jeg likte på en bruktbutikk men er litt skeptisk pga. skadedyr (veggedyr).

Om jeg putter plagget i fryseren i 1-2 uker før jeg vasker de, vil da disse krypene dø?

Anonymkode: a3b8a...1f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett et par plagg jeg likte på en bruktbutikk men er litt skeptisk pga. skadedyr (veggedyr).

Om jeg putter plagget i fryseren i 1-2 uker før jeg vasker de, vil da disse krypene dø?

Varme tar knekken på dem. Tåler det 60 grader? 

Anonymkode: 38b4a...b6e

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Kan plaggene vaskes på 60 grader eller kokevaskes? Da er du tryggere enn ved frysing i en hjemmefryser. 

Anonymkode: eb46e...10f

Skrevet

Hvis fryseren din hjemme holder minst -18 så går det fint. Jeg lurte på det samme og kjøpte termometer for frys først, det viste at fryseren min holder -20, så da er det trygt. 

Anonymkode: d7bbd...70e

Skrevet

Anbefaler å vaske klær fra bruktbutikker med Dettol vaskemiddel, det er bakteriedrepende. :) 

Anonymkode: 0fb01...534

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Anbefaler å vaske klær fra bruktbutikker med Dettol vaskemiddel, det er bakteriedrepende. :) 

Anonymkode: 0fb01...534

Hjelper ikke mot veggdyr dessverre

Anonymkode: adfc4...ac5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...