AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #1 Skrevet 5. oktober 2018 Forstår at man ikke skal oppbevare vogna ute. Gjelder dette garasjen også? Den vil jo da stå tørt og innelukket, men det kan bli kaldt og minusgrader. Lest at noen aldri bruker eller kjøper vogner oppbevart ute eller i bod o.l pga fare for muggdannelse som kan gi økt risiko for astma osv. Vil denne faren være lik i en garasje? Alternativet for oss er feks å oppbevare sittedelen i en kjeller vi VET er fuktig fram til den skal tas i bruk, dette er vel mye verre. Noen som har vogna si, bag og alt, stående i garasjen? Anonymkode: 00a3f...4b1
Frostrose Skrevet 5. oktober 2018 #2 Skrevet 5. oktober 2018 Det er ikke anbefalt. Garasjen er for kald og fuktig, noe som kan gi sopp grobunn. Hvor skal vognen oppbevares etter den er tatt i bruk? 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #3 Skrevet 5. oktober 2018 Rydd heller plass i en krok i stua eller noe. Tryggest å unngå hele problematikken. Du må jo uansett ha et tørt og ok sted å oppbevare vogna på når babyen kommer? Anonymkode: dc624...4b4 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #4 Skrevet 6. oktober 2018 Sett understellet i garasjen og finn en krok inne til bag/sittedel. Anonymkode: bb215...ff4 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #5 Skrevet 6. oktober 2018 Så lenge det er tørt er det vel null problem å oppbevare ting under tak? Problemet med garasjer og kjellere er vel fuktighet som kan være der I Oslo er det veldig vanlig at vognene står ute under tak Anonymkode: 24ead...b33
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #6 Skrevet 6. oktober 2018 Jeg visste ikke at vi måtte ha et annet sted å oppbevare vogna etter den er tatt i bruk - er ikke garasjen tørr og ok? Er det pga kulde i så fall, at det blir kaldt for baby å bli lagt i vogn som har stått ute? Det er isåfall veldig forståelig Men ellers er det en tørr og stor garasje, kan ikke se for meg at det er fuktproblematikk der heller, men mye mulig jeg tar feil. Takk for svar! Anonymkode: 00a3f...4b1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #7 Skrevet 6. oktober 2018 Vinnar vognen stå ute. Tørt, men ute. Anonymkode: 912ff...837
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #8 Skrevet 6. oktober 2018 Garasjen er da siste stedet jeg hadde oppbevart en vogn. Fare for kulde og fukt er da en ting, men tenk på all eksosen som kommer fra bilen! Det setter seg på/i alt! Anonymkode: f1a7c...f21 1
Duftavsommerregn Skrevet 6. oktober 2018 #9 Skrevet 6. oktober 2018 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge det er tørt er det vel null problem å oppbevare ting under tak? Problemet med garasjer og kjellere er vel fuktighet som kan være der Hør her Garasjer er ofte dårlig isolert, det vil komme til luftfuktighet utenfra og ikke minst fra den våte bilen du kjører inn der. Temperaturen er lav, og det kan slå seg når temperaturen svinger mye ute. Så nei ikke oppbevare noe du er redd for i en garasje, en ting er mugg, det kan også komme rust på tingene som er utsatt for dette, og da ser det mindre pent ut også. Som noen sier er også eksos fra bilen og annet støv som virvles opp hver gang man kjører inn ut derfra eller holder på med vedlikehold av bilen vil også legge seg på ting man oppbevarer, selv om man dekker det til. For meg er garasjen en oppbevaringsplass for bilen og noe verktøy som tåler dette, Plenklipper og slikt utstyr som er laget for å tåle litt luftfuktighet iallefall. Endret 6. oktober 2018 av Duftavsommerregn 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #10 Skrevet 6. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg visste ikke at vi måtte ha et annet sted å oppbevare vogna etter den er tatt i bruk - er ikke garasjen tørr og ok? Er det pga kulde i så fall, at det blir kaldt for baby å bli lagt i vogn som har stått ute? Det er isåfall veldig forståelig Men ellers er det en tørr og stor garasje, kan ikke se for meg at det er fuktproblematikk der heller, men mye mulig jeg tar feil. Takk for svar! Anonymkode: 00a3f...4b1 Hvorfor skulle det være noen forskjell på lagring etter at den er tatt i bruk? Det kommer jo an på hvor du bor og sånn, men selv om garasjen i seg selv er tørr - så blir gjerne luftfuktigheten i den høy i løpet av en vinter. Snø, slaps, regn? Eksos er jo heller ikke bra. Her satte vi heller vogna på trappa, som har overbygg, ved korttidslagring ute. Vi bor i tørt innenlandsklima vinterstid. I f.eks regnfulle Bergen ville jeg ikke gjort det. Men en ønsker jo ikke å legge en liten baby i ei iskald vogn - så vi tok alltid bag-delen inn. Vi rydda etterhvert plass i gangen, så hele vogna kunne trilles direkte inn, mye enklere Vår sov også best i vogna, så bag-delen ble brukt som dagseng inne. Anonymkode: dc624...4b4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #11 Skrevet 6. oktober 2018 Takk for gode svar alle sammen, skjønner det er mye jeg ikke har tenkt på 😂 Anonymkode: 00a3f...4b1
Duftavsommerregn Skrevet 6. oktober 2018 #12 Skrevet 6. oktober 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: akk for gode svar alle sammen, skjønner det er mye jeg ikke har tenkt på 😂 Når far mekker på bilen, og tar på vognen med hendene, eller ligger noe skitten verktøy på dette kommer det til å bli ufred i heimen Eller legger dekkene oppe i barnevognen
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #13 Skrevet 6. oktober 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Garasjen er da siste stedet jeg hadde oppbevart en vogn. Fare for kulde og fukt er da en ting, men tenk på all eksosen som kommer fra bilen! Det setter seg på/i alt! Anonymkode: f1a7c...f21 Det fordrer jo at du bruker garasjen til en fossilbil. Anonymkode: 912ff...837
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #14 Skrevet 6. oktober 2018 17 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Når far mekker på bilen, og tar på vognen med hendene, eller ligger noe skitten verktøy på dette kommer det til å bli ufred i heimen Eller legger dekkene oppe i barnevognen Her er det ingen bilmekking av noe slag, eller noe som helst annen mekking som foregår i garasjen. Evt. hogging av litt opptenningsved, men that’s it. Så den problemstillingen slipper vi å tenke på 😅 Men litt eksos vil det bli når vi starter og parkerer bilen (lar aldri bilen stå og gå i garasjen, da). Anonymkode: 00a3f...4b1
Duftavsommerregn Skrevet 6. oktober 2018 #15 Skrevet 6. oktober 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det fordrer jo at du bruker garasjen til en fossilbil. Ja, men etter en tur ut i gatene på høst og vinter? Man drar inn masse fukt, salt og asfaltstøv. Det gjør også el biler så det holder. Så står det der og fordamper ut i luften, selv med god ventilasjon vil dette påvirke annet som befinner seg i garasjen selvfølgelig. Asfaltstøv fra dekkene klistrer seg til alt det legges på blant annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå