Gå til innhold

Hvor mye betaler dere i bilforsikring?

Gjest Madeline

Anbefalte innlegg

Gjest Madeline

Har lurt litt på dette. Når vi forteller hva vi betaler i forsikring på våre to biler ( 5000,- i året tilsammen for 2 biler, en med full kasko og en med delkasko) får vi høre at det er veldig billig. Jeg vet vi har en gunstig avtale, men det hadde vært kjekt å høre hva andre må betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Etter å ha tatt et ringerunde til alle forsikringsselskaper som finnes i Norge havnet jeg på billigste hos Gjensidige forsikring, delkasko/kun ansvarsforsikring. Denne forsikringen er alle bileiere pliktig til å ha.

Her er prisen for 1 bil for ett år ca. kr. 5000,-

Din pris er kanskje fordi du har familie med fordeler i bransjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Hva slags biler har dere da, og hvor gamle? Skal nemlig kjøpe meg bil etter hvert, og synes spørsmålet er veldig interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Din pris er kanskje fordi du har familie med fordeler i bransjen?

Ikke innen bransjen men gjennom jobben til et familiemedlem. Har skjønt at det er en veldig bra avtale. Hadde ikke hatt råd til 2 biler hvis vi måtte ha forsikring i "vanlig" forsikringsselskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
Hva slags biler har dere da' date=' og hvor gamle? Skal nemlig kjøpe meg bil etter hvert, og synes spørsmålet er veldig interessant.[/quote']

Har en `96 modell Toyota Carina E 1,6 ultra og en Toyota Corolla 1,6 XLI `91 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi betaler 4000 i året for en 11 år gammel bil. Du har veldig billig forsikring. Utrolig at det går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betaler 6000 kr for en 98modell, VW.Har da 50% bonus. En nokså dyr affære å ha bil i det hele store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 2200 i året delkasko på bilen min.

Det hjepler jo at hanen i tilegg har toyota. Sånne som har litt spreke passater eller en stor audi som jeg har får lide bl.a pga tyngde på bil og motorstørrelse.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
jeg har 2200 i året delkasko på bilen min

Er det 2200 kun for delkaskoen eller for hele forsikringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 2200 kun for delkaskoen eller for hele forsikringen?

Delkasko og ansvar.....ingen har fullkasko på så gammal bil som jeg har vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll
Har lurt litt på dette. Når vi forteller hva vi betaler i forsikring på våre to biler ( 5000' date='- i året tilsammen for 2 biler, en med full kasko og en med delkasko) får vi høre at det er veldig billig. Jeg vet vi har en gunstig avtale, men det hadde vært kjekt å høre hva andre må betale.[/quote']

Vi har to biler; en 2002 modell og en 2004 modell. Vi har full kasko på begge to, og betaler hm...nå ble jeg veldig usikker....10-11 000 kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

For vår 20 år gamle bil (verdi kr 6 500,-) betaler vi ca 6 000,- i året. Kun ansvar, 12 000 km. Ingen bonus siden gubben har kræsja både min og sin egen bil... Og dermed sørga for at han har null bonus og jeg har -10%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg har en Opel, 92-modell, og betaler 2200 kr i forsikring pr år. (Ansvar/delkasko) Syns det er veldig billig!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler ca 5800 for en 97-mod VW polo, 12000 i km.

Vi ringte og sjekket en del først da vi kjøpte bilen ifjor, og endte opp hos Gjensidige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg slår vel alle rekorder med 10.000,-/år for min 15 år gamle Mercedes 300 CE.

Og det var den aller billigste forsikringen jeg kunne få. Ringte til ALLE selskapene, og Tennant vant. Vesta var dyrest, og skulle ha 22.500,-/år for å forsikre bilen! :o Himmel og hav at det går an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vår 20 år gamle bil (verdi kr 6 500,-) betaler vi ca 6 000,- i året. Kun ansvar, 12 000 km. Ingen bonus siden gubben har kræsja både min og sin egen bil... Og dermed sørga for at han har null bonus og jeg har -10%.

hufle synes synd på dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Tja, jeg slår vel alle rekorder med 10.000,-/år for min 15 år gamle Mercedes 300 CE.

Og det var den aller billigste forsikringen jeg kunne få. Ringte til ALLE selskapene, og Tennant vant. Vesta var dyrest, og skulle ha 22.500,-/år for å forsikre bilen! :o Himmel og hav at det går an!

Vår Audi A4 1,8 turbo koster 9000 i året - og det er med 70% bonus... Full kasko. Da ringte vi også rundt til alle. Egenandel på 6000.

Sprøtt at min bil skal være så dyr i forhold til din (ville trodd din skulle være mye dyrere). Kanskje fordi vi bor på sentrum øst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår Audi A4 1,8 turbo koster 9000 i året - og det er med 70% bonus... Full kasko. Da ringte vi også rundt til alle. Egenandel på 6000.

Sprøtt at min bil skal være så dyr i forhold til din (ville trodd din skulle være mye dyrere). Kanskje fordi vi bor på sentrum øst?

Glemte å si at jeg har egenandel på 7.000,- og 12.000 km/år, og bonusen er 70% på tredje året. Bor i Asker. Ellers er jo bilen en 3-liter, og det gjør det av en eller annen grunn ufattelig mye dyrere.

Men er så veldig glad i bilen min, så det får bare være sånn! Fiiine bilen! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...