AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #1 Skrevet 5. oktober 2018 Det ser ut til at jeg skal flytte til England og ta med meg hunden min (i utgangspunktet en hund som kan tas med i kabinen), og når jeg googler litt ser det ut til at det er vanskeligere enn jeg hadde trodd mtp spesielle regler for fly til England, samtidig som det er litt kontrabeskjeder på de forskjellige nettsidene. Noen som har reist til England med hund i det siste og kan fortelle meg hvordan de gjorde det og hvor mye det kostet? Kun reisen, altså. Er klar over alt med vaksiner osv. Anonymkode: 9bbf2...fe1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #2 Skrevet 5. oktober 2018 Svømme! Definitivt det billigste! Anonymkode: 84e1a...ff0
Stoltskeiv Skrevet 5. oktober 2018 #3 Skrevet 5. oktober 2018 Tror det kommer veldig ann på flyselskapet du skal fly med
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #4 Skrevet 6. oktober 2018 Hunden må over som "cargo", strenge regler inn til England, så den må i lasterommet, reiser du fra Oslo, så er det : https://www.trustforwarding.com/ som tar seg av det. Jeg har en liten hund på 2kg, som normalt går i kabinen, som cargo ble det å koste ca 8000 kr. Det tidligste de tar reservasjon er 30 dager i forveien, som kan være litt nervevrakende om man har alt det andre planlagt i god tid. Vet om flere som har reist med hunden til Frankrike også tatt seg en leiebil fra Frankrike og kjørt gjennom tunnelen, men det var ikke ett alternativ for meg siden jeg ikke hadde førerkort 😛 Men det er billigere om du har mulighet til det. Anonymkode: 22941...196
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #5 Skrevet 6. oktober 2018 Sjekk litt på ulike hundeforum. Vanlig spørsmål i forbindelse med Crufts hvert år. Men hvis en flyr fra Norge er det cargo som gjelder. Det kan være at det funker å fly til Amsterdam, komme seg til Hook van Holland og så ta ferje til Harwich Anonymkode: 3cb1a...91b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå