Gå til innhold

Er livet ditt bedre med hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På hvilken måte? :)

Anonymkode: cf3e6...d4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!!! Alltid hatt hund.godt p gi de omsorg og kjærlighet og godt å få tilbake. Dessuten sunt for barna å vokse opp med dyr.

Anonymkode: 08f06...2bf

• Liker 1
Skrevet

Det er på noen måter bedre, og andre verre. Alt i alt går jeg i pluss :) 

Det er fryktelig slitsomt fordi jeg er alene med hunden og hun bjeffer når jeg ikke er hjemme, så jeg blir ganske låst og må planlegge mye. Må også alltid passe på å ikke la henne være alene for lenge om gangen, noe som ofte går utover sosiallivet mitt. Veterinærregninger osv er også et herk.

Men jeg har det mye bedre psykisk nå som jeg har hund, hun gir meg rutiner, holder meg med selskap, «tvinger» meg opp og ut og er så god å ha i senga om nettene. Det er også godt å kjenne at noen trenger meg. Og jeg trenger henne ❤️

I dag var jeg i en hundepark sammen med masse hundeeiere og 5-10 andre hunder. Da kjente jeg spesielt på hvor herlig det var med hund, å dele en hobby med andre og å bruke tid og energi på så gode små vesener. 

• Liker 4
Skrevet

Nå er det 😄 De to første årene var et helvete hvor han stakk av og tygget i stykker ALT jeg eide.

I dag er han rolig og lydig og herlig.

Men man må like å gå tur. Hver jævla dag, 3 ganger om dagen, i 10 år uten mulighet for å skippe pga trøtt, vondt i hodet, deppa, syk osv. Hunden skal ha sitt uansett. Heldigvis elsker jeg å gå tur og unner gullet mitt alt her i verden.

Men har sett altfor mange vanskjøtte hundene sine. De står ute i hundegården dag ut og dag inn, og det skjærer i hjertet. Hvorfor har man hund da?

• Liker 3
Skrevet

De er alltid like glad for å se deg igjen! 

Selv hadde jeg en dårlig periode i livet når jeg fikk hunden min. Og jeg føler virkelig at hunden min hjalp meg gjennom den tiden😅 man kommer seg mer ut og snakker med folk man aldri hadde snakket med ellers. 

Synes hunden er verdt hver eneste «ofring»!!!

Anonymkode: 793fe...7df

• Liker 1
Skrevet

Definitivt ja. Ekstrem positiv virkning på både den psykiske og fysiske helsa. Kunne ikke vært foruten, og har derfor valgt hund fremfor barn.

Anonymkode: 107b7...724

• Liker 2
Skrevet

Mitt ble verre. Er psykisk syk og hadde konstant dårlig samvittighet. Hatet å gå tur da man alltid traff på andre man måtte prate med. Nå har jeg katt som jeg trives godt med. :)

Anonymkode: ab1c0...f55

Skrevet

Veldig mye bedre!

Vi har fått fine rutiner, det er mange som samles rundt ham, vi ler mye av og med ham, vi er mer ute i friskluft, økonomien har blitt mer stabil fordi vi legger opp ekstra buffer over ham, vi har fått nye bekjentskaper og interesser, vi snakker mer sammen som par og løser flere floker som par(Hvem gjør hva og når) osv. Dessuten ser jeg at min mann, som tidligere har vært tidvis langt nede har et jevnere humør og mer overskudd nå. han har nok lettere for å finne ekstra krefter og positive tak for andre enn seg selv, og en hund drar ut det på en veldig ufarlig måte. Han viser mye kjærlighet, mestringsfølelse og har fått bedre selvfølelse og selvtillit!

Anonymkode: 82fe7...2d8

• Liker 1
Skrevet

Absolutt! Jeg hadde ikke vært her i dag om det ikke hadde vært for han. 

Anonymkode: 986ef...356

• Liker 1
Skrevet

Ja, veldig deprimerende å leie, og ikke ha lov til å ha dyr. 

Anonymkode: bd279...cb0

Skrevet

Ja ❤️ samboer har en jobb hvor han til tider kan være mye borte. Jeg kan være litt husredd av og til, og da er det godt å ha en liten venn i hus. Merkelig hvor mye trygghet det er i en hund :)

Anonymkode: e177e...aca

Skrevet

Ja det hjelper mye på det psykiske det å ha en hund. En venn som alltid er der og som gir trygghet til at jeg tør å bo alene. 👀

Skrevet

Vi skaffet oss hund for at jeg er hjemme pga. sykdom, merket at jeg ble mindre og mindre aktiv og dagene begynte å bli meningsløse. Med hund kommer jeg meg ut flere ganger om dagen og har alltid noe å ta meg til på dagtid. Det er veldig koselig med hund♥️

Anonymkode: ad0c1...b3a

Skrevet

Har en labrador på 11 mnd. Først nå jeg klarer å ordentlig glede meg over han egentlig. Jeg har bekymret meg mye, om han fikk for mye/for lite tur, for mye/for lite å spise, for mye/for lite lek og oppmerksomhet,valpebiting som aldri så ut til å ta slutt osv,osv Hadde nok ikke sett for meg at det var SÅ mye arbeid, selv om jeg visste at det å ha hund,krever en del. Men han er snill som dagen er lang, god, stødig og elsker alt og alle. Kan ikke se for meg livet uten mammadalten min💕 

Anonymkode: 5b9d8...4b4

Skrevet

I aller høyeste grad.

Jeg ønsker ikke  egne barn men vil alltid ha hunder! 

Anonymkode: f4165...3b7

• Liker 1
Skrevet

Ja! Min og hele familiens bestevenn, han er alltid der og tar i mot meg og jeg bli glad bare av å se på han. Man kommer seg ut også, noe som jo er positivt. Ser ingenting negativt med å ha hund, spesielt etter han ble voksen. 

Skrevet

Ikke for meg, de er for masete og oversosiale.

Anonymkode: 29778...f10

Skrevet

Livet er definitivt bedre med hund. Det er mitt lille fristed å trene hund, gå spor, gå turer. Selv om det krever en del av meg så gir det mye positiv energi tilbake. I tillegg synes jeg barna mine har godt av å vokse opp med dyr. 

Anonymkode: 39454...b69

Skrevet

Jeg trodde jeg elsket hunder... Har vokst opp med det, fra så og si alle kanter av familien. Fikk meg et realitetssjokk da jeg passet foreldrene mine sin i sommer, nesten tre uker. Jeg holdt nesten på å bli gal - og dette er en veldig lydig og snill hund! Ansvaret ble rett og slett overveldende. Og dette kommer fra en mamma. Men kan være det er grunnen til at det ble for mye også for så vidt, og det var jo midt i ferien.

Det var dessverre en fryd å levere han tilbake. Kan ikke helt sette ordet på det, men jeg synes det ble vanskelig å vite om jeg prioriterte nok tid til hunden. Fikk foreksempel dårlig samvittighet når jeg satt å så på tv etter at barnet hadde lagt seg. For da lå hunden der å så på meg, og jeg fikk vel det mammainstinktet om at «nå kan jeg ikke sitte her, nå må jeg leke med deg.» Men igjen, nå kan det jo godt være dette hadde stilt seg annerledes over tid, med egen hund, og innøvde rutiner.

Men jeg håper at alle som skal skaffe seg hund, prøver det ut først. 

Anonymkode: 72a39...688

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...