AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #1 Skrevet 5. oktober 2018 Hvor gammel må man være før man spiser smarties? Jeg ga det til min datter som snart er 2 år, og da fikk jeg kjeft fra mannen som mente at hun kunne sette det i halsen.... 😬 Anonymkode: 9aebb...e8b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #2 Skrevet 5. oktober 2018 Hadde kjeftet jeg og Vent til etter 3 år. Anonymkode: a923f...717
Tibbie Skrevet 5. oktober 2018 #3 Skrevet 5. oktober 2018 Smarties, er det de som er på størrelse med p-piller? Jeg ville i hvert fall holdt Non Stop unna. Men jeg tenker better safe than sorry. Det er nok mye annet godt du kan gi jenta di, som ikke har kvelningsfare. Vanlig sjokolade, for eksempel
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #4 Skrevet 5. oktober 2018 Hvorfor skal en 2 åring fores med godteri? Anonymkode: a799b...747 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #5 Skrevet 5. oktober 2018 Hvorfor skal hun ikke få smake? Jeg ga henne 3 små. Det ga henne det ikke som et måltid! Jeg ønsket bare å gi henne en liten fredagskos siden jeg har vært syk i en uke, og det var lenge siden jeg hadde møtt henne. Smartisen er litt mindre enn nonstop. Litt mindre - kanskje 0,5 cm. Da venter jeg med å gi henne mer til hun blir eldre. Takk for svar Anonymkode: 9aebb...e8b 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #6 Skrevet 5. oktober 2018 En snart 2-åring trenger ikke sukker og søtsaker for å kose seg. Anonymkode: 88e44...d82 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #7 Skrevet 5. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En snart 2-åring trenger ikke sukker og søtsaker for å kose seg. Anonymkode: 88e44...d82 Slapp nå av.. Anonymkode: 7392d...db1 9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #8 Skrevet 6. oktober 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Slapp nå av.. Anonymkode: 7392d...db1 Jeg er ikke den du svarer, men jeg forstår heller ikke hvorfor man skal gi sukker til unger lenge før de begynner å ønske det selv etter å se venner spise slikt osv. Unger er kos i frukt og andre langt sunnere ting, så hvorfor projektere våre vaner over på dem tidligere enn nødvendig? Anonymkode: 1462b...64e 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #9 Skrevet 6. oktober 2018 Det er null stress å gi en toåring et par-tre smarties eller nonstop så lenge man viser dem at de skal tygges og holder dem under oppsyn når de spiser dem. Det er akkurat like sannsynlig at de kveles av å tygge nonstop som brød, gulrot eller rosiner. Greit nok at man ikke trenger å venne ungene til å spise søtt i tide og utide, men et par-tre smarties er ikke verre enn et par-tre rosiner. Anonymkode: e1fe1...e0e 6
hjärterdam Skrevet 6. oktober 2018 #10 Skrevet 6. oktober 2018 Mi har fått noen smarties nå og da sien hun var rundt to, diskusjon om sukker kan dere ta et annet sted, jeg tror ikke at 5 smarties på en lørdag er det som gjør ungen overvektig. 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #11 Skrevet 6. oktober 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke den du svarer, men jeg forstår heller ikke hvorfor man skal gi sukker til unger lenge før de begynner å ønske det selv etter å se venner spise slikt osv. Unger er kos i frukt og andre langt sunnere ting, så hvorfor projektere våre vaner over på dem tidligere enn nødvendig? Anonymkode: 1462b...64e Det var snakk om 3 smarties. 3 bittesmå sjokoladebiter. Fruktsukker er forøvrig ikke noe bedre, om det er selve sukkeret man er bekymret for. Jeg har på ingen måte foret min med godterier fra den alderen, men om han fikk smake såpass liten mengde hadde ikke gjort noe. Anonymkode: 7392d...db1 3
minister-mio Skrevet 6. oktober 2018 #12 Skrevet 6. oktober 2018 så lenge du sitter med henne når hun tygger syntes jeg det ikke er så problematisk. 1
Gjest BearMama Skrevet 6. oktober 2018 #13 Skrevet 6. oktober 2018 Hysteri much? Folk er mer bekymret over sukkerinnholdet enn kvelingsfare? 🤪 Tror barnet overlever de små smaksprøvene uten at det vil kreve sjokolade til frokost, middag og kvelds....
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #14 Skrevet 6. oktober 2018 Jeg hadde ventet. Men det er ditt og deres valg som foreldre og jeg kan ikke dømme dere for dette. Synes ikke barn trenger å spise godteri, og som noen som er litt avhengig av sukker selv, så får ikke våre barn det til vanlig. Unntaket er til bursdager og jul. Et barn vil overleve å få litt kos innimellom derimot, og ville ikke bekymret meg for det. Når det gjelder om ungen kommer til å sette de i halsen eller ikke, må du bedømme selv. Avhenger av ungen. Hvis ungen din er en slik som sluker i seg maten eller en som tar seg tid til å faktisk tygge. Du er ungens mor, og vet hva som er best for din egen unge. Anonymkode: 17287...61d
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. oktober 2018 #15 Skrevet 6. oktober 2018 Viste ikke at det var aldergrense på de. greit nok at små babyer ikke skal ha de, men en to åring, hallo, mannen din er litt vel hysterisk.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #16 Skrevet 6. oktober 2018 18 hours ago, Tibbie said: Smarties, er det de som er på størrelse med p-piller? Jeg ville i hvert fall holdt Non Stop unna. Men jeg tenker better safe than sorry. Det er nok mye annet godt du kan gi jenta di, som ikke har kvelningsfare. Vanlig sjokolade, for eksempel De er større enn det. For øvrig var barnet mitt 6 år kanskje da det var hakket før h*n satte en vanlig drops fast i halsen. Var rett før jeg ringte ambulanse, men vi klarte heldigvis å ordne det. Men det satte en støkk i oss begge. Greit at en vanlig drops er større en smarties, men smartis bør du vente med til barnet er tre år minst, og vanlige drops så lenge som mulig. Minst til det har begynt på skolen, og med klar beskjed at det må suges på en del før det kan svelges. Anonymkode: 7f6e8...cc2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #17 Skrevet 6. oktober 2018 Nå blir jeg sikkert halshugget her, men mitt barn har spist smarties og nonstopp fra barnet var rundt 14-15 mnd. Går helt fint, aldri vert i nærheten av å sette de i halsen, spiser epler og annen frukt uten problem også spiser veldig lite godteri altså, men noen ganger får barnet om resten av familien også spiser. Hysteri er nok minst like skadelig som noen biter smarties. Anonymkode: ef83d...86c 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #18 Skrevet 6. oktober 2018 Bla bla bla.... Dette var et spørsmål om kvelningsfare, ikke om sukker. Min på halvannet har fått non-stop fra ettårsdagen. Gått helt fint, men følger alltid med. Jeg ventet lenger med vår eldste, men det var kun fordi hun ikke visste hva godteri var og derfor ikke trengte det. Han på halvannet vil naturligvis ha lørdagsgodt han også. Anonymkode: 1dd8e...81c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå