AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #1 Skrevet 5. oktober 2018 Hva kan man forvente av slike? En bekymringsmelding i posten i håp om at vi skal miste barna våres nå? Bare spør altså. Disse folka tror vel at barna blir tatt uten grunn 🤷♀️ Anonymkode: c881e...604 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #2 Skrevet 5. oktober 2018 De skriver sikkert at du skjærer for tykke brødskiver. Anonymkode: 5782c...252 7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #3 Skrevet 5. oktober 2018 Haha, jaja men fra spøk til alvor. Jeg ble veldig skeptisk nå. Anonymkode: c881e...604
Frostrose Skrevet 5. oktober 2018 #4 Skrevet 5. oktober 2018 Tviler på at en barnevernsmotstander rapporterer til barnevernet. Vil heller tro at de evt. vil prøve å sverte deg på andre måter. 5
Far til 2 Skrevet 5. oktober 2018 #5 Skrevet 5. oktober 2018 Jeg er også motstander av barnevernet slik det er idag, men vi må innse at vi ikke har noe bedre foreløpig. Jeg har blitt utestengt 3 ganger for å si det jeg sier nå, men ettersom mye av det har blitt sagt i pressen også de 2-3 siste årene tar jeg sjansen en gang til. Barnevernet slik det er idag fungerer ikke etter intensjonene og har ikke gjort det de siste 30-40 ? årene. De intervenerer for sjeldent og de intervenerer for ofte. Med det mener jeg at det er vurderingen av hver enkelt sak som er feil og som senere skaper konflikter. Men ettersom de griper inn ovenfor et par tusen barn hvert år er det ikke mulig å gjøre alt feil. Derfor har vi også noen som er fornøyd. Barnevernet er en stat i staten. De kan mer eller mindre gjøre det de vil og holde kjeft om det fordi de benytter seg av taushetsretten. Så lenge de opptrer som russiske KGB/GRU behøver de ikke forsvare seg ovenfor andre enn sine kolleger som f.eks. jobber i nabokommunen og som de kanskje studerte sammen med. For det er disse personene som trekkes inn som 3.parts fagfolk som skal uttale seg om det er uenighet mhp hva som er riktig eller galt.Barnevernet har mistet tilliten i utlandet og delvis i Norge fordi de opptrer som en ekstremt lukket organisasjon. Og de barn og foreldre som føler seg overkjørt blir møtte med en holdning som vi ikke har sett hos noen andre yrkesgrupper. Det blir litt som Trump når han nekter for alt eller går til angrep på alle som ikke er enig med han. Barnevernet slik det er idag fungerer ikke og har utspilt sin rolle. Hadde de vært mer åpne og akseptert innspill fra personer som ikke er innavl av deres egen organisasjon ville det ant for lenge siden vært en fornyelse som er helt nødvendig. Men frem til politikerne tar mot til seg og tør løfte på lakenet må vi innse at vi må leve med det vi har idag. Men barnevernet lever i en beskyttet boble som er bygd opp over lang tid og de har foreløpig klart å holde politikere og andre som ønsker innsyn på en armlengdes avstand eller de har klart å fremstille sakene slik at politikerne tror på bløffen. Jeg håper derfor politikerne starter med å bygge opp et helt nytt barnevern som arbeider uten kontakt med de som idag arbeider med den gamle løsningen. 14
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #6 Skrevet 5. oktober 2018 Oi barnevernmotstandere ja Shit da er du ille ute vil jeg tro. De folka vet du aldri hva kan finne på! Men å ta kontakt med bv er vel sikkert ikke deres første prioritet, men man vet aldri. De har jo ikke så mye i toppen mange av de så kanskje det er det de gjør. Men tror nok du kan slappe helt av ift det. Anonymkode: 93bf7...b75 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #7 Skrevet 5. oktober 2018 21 minutter siden, Far til 2 skrev: Jeg er også motstander av barnevernet slik det er idag, men vi må innse at vi ikke har noe bedre foreløpig. Jeg har blitt utestengt 3 ganger for å si det jeg sier nå, men ettersom mye av det har blitt sagt i pressen også de 2-3 siste årene tar jeg sjansen en gang til. Barnevernet slik det er idag fungerer ikke etter intensjonene og har ikke gjort det de siste 30-40 ? årene. De intervenerer for sjeldent og de intervenerer for ofte. Med det mener jeg at det er vurderingen av hver enkelt sak som er feil og som senere skaper konflikter. Men ettersom de griper inn ovenfor et par tusen barn hvert år er det ikke mulig å gjøre alt feil. Derfor har vi også noen som er fornøyd. Barnevernet er en stat i staten. De kan mer eller mindre gjøre det de vil og holde kjeft om det fordi de benytter seg av taushetsretten. Så lenge de opptrer som russiske KGB/GRU behøver de ikke forsvare seg ovenfor andre enn sine kolleger som f.eks. jobber i nabokommunen og som de kanskje studerte sammen med. For det er disse personene som trekkes inn som 3.parts fagfolk som skal uttale seg om det er uenighet mhp hva som er riktig eller galt.Barnevernet har mistet tilliten i utlandet og delvis i Norge fordi de opptrer som en ekstremt lukket organisasjon. Og de barn og foreldre som føler seg overkjørt blir møtte med en holdning som vi ikke har sett hos noen andre yrkesgrupper. Det blir litt som Trump når han nekter for alt eller går til angrep på alle som ikke er enig med han. Barnevernet slik det er idag fungerer ikke og har utspilt sin rolle. Hadde de vært mer åpne og akseptert innspill fra personer som ikke er innavl av deres egen organisasjon ville det ant for lenge siden vært en fornyelse som er helt nødvendig. Men frem til politikerne tar mot til seg og tør løfte på lakenet må vi innse at vi må leve med det vi har idag. Men barnevernet lever i en beskyttet boble som er bygd opp over lang tid og de har foreløpig klart å holde politikere og andre som ønsker innsyn på en armlengdes avstand eller de har klart å fremstille sakene slik at politikerne tror på bløffen. Jeg håper derfor politikerne starter med å bygge opp et helt nytt barnevern som arbeider uten kontakt med de som idag arbeider med den gamle løsningen. Hva har egentlig dette med innlegget til TS å gjøre? Anonymkode: c5a02...bf0 34
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #8 Skrevet 5. oktober 2018 Hvorfor skal barnevernet ta barn fra foreldre som har alt på stell? Det forstod jeg ikke helt. Anonymkode: c881e...604 1
Honey Dew Skrevet 5. oktober 2018 #9 Skrevet 5. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal barnevernet ta barn fra foreldre som har alt på stell? Det forstod jeg ikke helt. Anonymkode: c881e...604 Det er nok fordi de ikke er gode omsorgspersoner. Barnevernet tar som oftest ikke barna fra foreldrene. De forsøker først å komme med tilbud om veiledning. De barna som blir tatt, er barn som opplever vold og/eller rus samt neglisjering. 8
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #10 Skrevet 5. oktober 2018 Vet om en sak nå som mest sansynlig skal for retten. Det går i at BV/komunen mest sansynlig er skyldig i uaktsomt drap. Så får vi håpe på at det blir sak og at BV ikke klarer og sjule seg bak taushetsplikten slik de pleier og gjøre. Det er ingen vits og ha taushetsplikt når barnet ikke lever lenger. Så får vi se om det blir sak, jeg håper inderlig det, slik at det blir belyst og ansvar blir satt dær det skal være. Mer arogante etat skal du lete lenge etter og feil det har de aldri gjort. Anonymkode: 2b153...bc1 4
Anglofil Skrevet 5. oktober 2018 #11 Skrevet 5. oktober 2018 Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker, samt svar til dette. Yvonne (teamleder)
Gjest BearMama Skrevet 6. oktober 2018 #12 Skrevet 6. oktober 2018 8 timer siden, Far til 2 skrev: Jeg er også motstander av barnevernet slik det er idag, men vi må innse at vi ikke har noe bedre foreløpig. Jeg har blitt utestengt 3 ganger for å si det jeg sier nå, men ettersom mye av det har blitt sagt i pressen også de 2-3 siste årene tar jeg sjansen en gang til. Barnevernet slik det er idag fungerer ikke etter intensjonene og har ikke gjort det de siste 30-40 ? årene. De intervenerer for sjeldent og de intervenerer for ofte. Med det mener jeg at det er vurderingen av hver enkelt sak som er feil og som senere skaper konflikter. Men ettersom de griper inn ovenfor et par tusen barn hvert år er det ikke mulig å gjøre alt feil. Derfor har vi også noen som er fornøyd. Barnevernet er en stat i staten. De kan mer eller mindre gjøre det de vil og holde kjeft om det fordi de benytter seg av taushetsretten. Så lenge de opptrer som russiske KGB/GRU behøver de ikke forsvare seg ovenfor andre enn sine kolleger som f.eks. jobber i nabokommunen og som de kanskje studerte sammen med. For det er disse personene som trekkes inn som 3.parts fagfolk som skal uttale seg om det er uenighet mhp hva som er riktig eller galt.Barnevernet har mistet tilliten i utlandet og delvis i Norge fordi de opptrer som en ekstremt lukket organisasjon. Og de barn og foreldre som føler seg overkjørt blir møtte med en holdning som vi ikke har sett hos noen andre yrkesgrupper. Det blir litt som Trump når han nekter for alt eller går til angrep på alle som ikke er enig med han. Barnevernet slik det er idag fungerer ikke og har utspilt sin rolle. Hadde de vært mer åpne og akseptert innspill fra personer som ikke er innavl av deres egen organisasjon ville det ant for lenge siden vært en fornyelse som er helt nødvendig. Men frem til politikerne tar mot til seg og tør løfte på lakenet må vi innse at vi må leve med det vi har idag. Men barnevernet lever i en beskyttet boble som er bygd opp over lang tid og de har foreløpig klart å holde politikere og andre som ønsker innsyn på en armlengdes avstand eller de har klart å fremstille sakene slik at politikerne tror på bløffen. Jeg håper derfor politikerne starter med å bygge opp et helt nytt barnevern som arbeider uten kontakt med de som idag arbeider med den gamle løsningen. Dette er totalt urelevant. TS beskriver at en sånn person som deg har blitt hennes uvenn. Hvorfor tror du hun vil ha mer propaganda fra deg? 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet om en sak nå som mest sansynlig skal for retten. Det går i at BV/komunen mest sansynlig er skyldig i uaktsomt drap. Så får vi håpe på at det blir sak og at BV ikke klarer og sjule seg bak taushetsplikten slik de pleier og gjøre. Det er ingen vits og ha taushetsplikt når barnet ikke lever lenger. Så får vi se om det blir sak, jeg håper inderlig det, slik at det blir belyst og ansvar blir satt dær det skal være. Mer arogante etat skal du lete lenge etter og feil det har de aldri gjort. Anonymkode: 2b153...bc1 Morsomt hvor mange privatpersoner som har innsyn i taushetsbelagte saker 🤪🙄🐒
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #13 Skrevet 6. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha, jaja men fra spøk til alvor. Jeg ble veldig skeptisk nå. Anonymkode: c881e...604 Så du er redd barnevernet vil gjøre en feil utdeling og ta barnet ditt? Ellers ser jeg ikke hva du er redd for når du er FOR-barnevernet. For da mener du jo at de skal undersøke alle saker, men at de vil konkludere med at du er en god mor og da er det ingen skade skjedd, vel? du høres jo litt ut som en barnevernsmotstander når du blir redd barnevernet. Man skal ikke måtte være redd barnevernet. Har du ingenting å skjule - har du ingen ting å skjule 😉 Anonymkode: 68b37...857 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #14 Skrevet 6. oktober 2018 Jeg er ikke redd bv. Men jeg forstår ikke hvorfor jeg stadig hører sånne ting som: «Bv forfalsker dokumenter», «skriver uærlige rapporter», «korrupt system» osv osv osv. Ikke bare her på forumet, men ellers også. Hva skjer? Anonymkode: c881e...604
hutula1 Skrevet 6. oktober 2018 #15 Skrevet 6. oktober 2018 16 timer siden, Far til 2 skrev: Jeg er også motstander av barnevernet slik det er idag, men vi må innse at vi ikke har noe bedre foreløpig. Jeg har blitt utestengt 3 ganger for å si det jeg sier nå, men ettersom mye av det har blitt sagt i pressen også de 2-3 siste årene tar jeg sjansen en gang til. Barnevernet slik det er idag fungerer ikke etter intensjonene og har ikke gjort det de siste 30-40 ? årene. De intervenerer for sjeldent og de intervenerer for ofte. Med det mener jeg at det er vurderingen av hver enkelt sak som er feil og som senere skaper konflikter. Men ettersom de griper inn ovenfor et par tusen barn hvert år er det ikke mulig å gjøre alt feil. Derfor har vi også noen som er fornøyd. Barnevernet er en stat i staten. De kan mer eller mindre gjøre det de vil og holde kjeft om det fordi de benytter seg av taushetsretten. Så lenge de opptrer som russiske KGB/GRU behøver de ikke forsvare seg ovenfor andre enn sine kolleger som f.eks. jobber i nabokommunen og som de kanskje studerte sammen med. For det er disse personene som trekkes inn som 3.parts fagfolk som skal uttale seg om det er uenighet mhp hva som er riktig eller galt.Barnevernet har mistet tilliten i utlandet og delvis i Norge fordi de opptrer som en ekstremt lukket organisasjon. Og de barn og foreldre som føler seg overkjørt blir møtte med en holdning som vi ikke har sett hos noen andre yrkesgrupper. Det blir litt som Trump når han nekter for alt eller går til angrep på alle som ikke er enig med han. Barnevernet slik det er idag fungerer ikke og har utspilt sin rolle. Hadde de vært mer åpne og akseptert innspill fra personer som ikke er innavl av deres egen organisasjon ville det ant for lenge siden vært en fornyelse som er helt nødvendig. Men frem til politikerne tar mot til seg og tør løfte på lakenet må vi innse at vi må leve med det vi har idag. Men barnevernet lever i en beskyttet boble som er bygd opp over lang tid og de har foreløpig klart å holde politikere og andre som ønsker innsyn på en armlengdes avstand eller de har klart å fremstille sakene slik at politikerne tror på bløffen. Jeg håper derfor politikerne starter med å bygge opp et helt nytt barnevern som arbeider uten kontakt med de som idag arbeider med den gamle løsningen. Du bruker feil ord der. Taushetsplikt skal det være. Bruker de uniform i barnevernet, siden du hevder de opptrer som den russiske militære etterretningen GRU? Tenk at du snakker ned en organisasjon som faktisk gjør det som er til det beste for barnet OG som faktisk ikke har lovt til å motsi deg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #16 Skrevet 6. oktober 2018 16 timer siden, Far til 2 skrev: Jeg er også motstander av barnevernet slik det er idag, men vi må innse at vi ikke har noe bedre foreløpig. Jeg har blitt utestengt 3 ganger for å si det jeg sier nå, men ettersom mye av det har blitt sagt i pressen også de 2-3 siste årene tar jeg sjansen en gang til. Barnevernet slik det er idag fungerer ikke etter intensjonene og har ikke gjort det de siste 30-40 ? årene. De intervenerer for sjeldent og de intervenerer for ofte. Med det mener jeg at det er vurderingen av hver enkelt sak som er feil og som senere skaper konflikter. Men ettersom de griper inn ovenfor et par tusen barn hvert år er det ikke mulig å gjøre alt feil. Derfor har vi også noen som er fornøyd. Barnevernet er en stat i staten. De kan mer eller mindre gjøre det de vil og holde kjeft om det fordi de benytter seg av taushetsretten. Så lenge de opptrer som russiske KGB/GRU behøver de ikke forsvare seg ovenfor andre enn sine kolleger som f.eks. jobber i nabokommunen og som de kanskje studerte sammen med. For det er disse personene som trekkes inn som 3.parts fagfolk som skal uttale seg om det er uenighet mhp hva som er riktig eller galt.Barnevernet har mistet tilliten i utlandet og delvis i Norge fordi de opptrer som en ekstremt lukket organisasjon. Og de barn og foreldre som føler seg overkjørt blir møtte med en holdning som vi ikke har sett hos noen andre yrkesgrupper. Det blir litt som Trump når han nekter for alt eller går til angrep på alle som ikke er enig med han. Barnevernet slik det er idag fungerer ikke og har utspilt sin rolle. Hadde de vært mer åpne og akseptert innspill fra personer som ikke er innavl av deres egen organisasjon ville det ant for lenge siden vært en fornyelse som er helt nødvendig. Men frem til politikerne tar mot til seg og tør løfte på lakenet må vi innse at vi må leve med det vi har idag. Men barnevernet lever i en beskyttet boble som er bygd opp over lang tid og de har foreløpig klart å holde politikere og andre som ønsker innsyn på en armlengdes avstand eller de har klart å fremstille sakene slik at politikerne tror på bløffen. Jeg håper derfor politikerne starter med å bygge opp et helt nytt barnevern som arbeider uten kontakt med de som idag arbeider med den gamle løsningen. Alt det du skriver kan være sant, jeg aner ikke, men mener du også at bv tar barn uten grunn? Det er greit nok de blander seg inn for å ofte eller for skjelden, men tar de barn fra foreldre helt uten videre? Forfalsker de dokumenter og skriver uærlige rapporter for å vinne en sak? Hva tror du? Anonymkode: c881e...604
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #17 Skrevet 6. oktober 2018 1 time siden, hutula1 skrev: Du bruker feil ord der. Taushetsplikt skal det være. Bruker de uniform i barnevernet, siden du hevder de opptrer som den russiske militære etterretningen GRU? Tenk at du snakker ned en organisasjon som faktisk gjør det som er til det beste for barnet OG som faktisk ikke har lovt til å motsi deg. Men det er det som er - og som bekymrer meg stadig mer som samfunnsdebattant, at vi vet faktisk svært lite om hvordan barnevernet egentlig jobber og går fram. Det er ingen skikkelig tilsynsordning med barnevernet, noen som følger med og sjekker hvordan ting går for seg. Noen kommer med udokumenterte påstander om hvordan barnevernet ikke alltid fungrerer bra. Tilsvaret er aldri å dokumentere at - jo, se her, de gjør sånn og sånn og sånn, helt upåklagelig. Nei, tilsvaret er alltid å gå til angrep, så tvil om motivasjoner, egenskaper som menneske og foreldre osv. DET - bekymrer meg, som samfunnsengasjert borger. Det godtar jeg ikke om noen annen samfunnsinstitusjon, at jeg bare må godta at de fungrere bra, aldri gjør noe feil og jobber på en måte som er til beste for brukerne. Hvorfor skal jeg måtte godta det om akkurat barnevernet? Og om jeg skulle finne på å stille spørsmål, da motta rett ut hets? Eller i beste fall en endeløs rekke stråmannsangrep, om at jeg tenker ikke på alle barna som har det jævlig, skal de lide hos rusmisbrukere, bli tvunget til å bo hos bestemor som neglisjerte seksuelt misbruk osv osv. Bare sånn for å ta et par eksempler av utsagn som har blitt retta mot meg. Men ingen har lagt fram noen dokumentasjon på at ting faktisk står bra nok til. Og når jeg leser, prøver å sette meg inn i dette - hva psykologer, advokater mf.l som jobber nært barnevernet selv sier de opplever og mener. Så blir jeg ærlig talt bekymra. Kombinert med hvordan enkelte barnevernstjenester har klart å snu på sine arbeidsmetoder og både fått ned antall tvangstiltak og fått flere fornøyde brukere. Så blir jeg nokså sikker på at det er ting å gå på - for å gjøre barnevernet enda bedre. Hvorvidt det forfalskes dokumentasjon og saksmapper har jeg intet grunnlag for å uttale meg om. Men det er nokså soleklart at hvordan vi organiserer kontroll med barnevernet er problematisk. Politiet har f.eks en egen tjeneste som ettergår og etterforsker politiet selv - ved mistanke om tjenestefeil. Hvorfor har vi ikke noe tilsvarende for barnevernet? Hvorfor er det ikke mulig å diskutere dette? Uten å bli anklage for at en ønsker at barn skal måtte bo og lide i narkoreir? For meg, som aldri har hatt noen som helst kontakt med barnevernet, så ses det likevel veldig tydelig, at barnevernet i stor grad har fått en rolle som ingen andrestatlige organ - spesielt ingen med tilsvarende makt, har. De operer i stor grad som en stat i staten - så sammenlikninga med DDR og GRU er ikke så søkt som du skal ha det til, bare fordi de ikke bærer uniformer. Det er liksom ikke _det_ det handler om. Anonymkode: 9b050...dac 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #18 Skrevet 6. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alt det du skriver kan være sant, jeg aner ikke, men mener du også at bv tar barn uten grunn? Det er greit nok de blander seg inn for å ofte eller for skjelden, men tar de barn fra foreldre helt uten videre? Forfalsker de dokumenter og skriver uærlige rapporter for å vinne en sak? Hva tror du? Anonymkode: c881e...604 Mitt inntrykk, er at det i en del saker enten går prestisje i saken, dessverre - og tving vridd på for å få det til å stemme med forhåndsoppfatningen til den som utreder. Eller at det oppstår konflikt mellom foreldre og den ansatte, og omsorgsovertakelsen kan handle mer om den personkjemien enn at det er reell nedsatt omsorgsevne. Sånt kan jo oppstå i mellommenneskelig dynamikk. Så i seg selv ikke noe å "ta" barnevernet på. Problemet blir, etter mitt syn - at det ikke ser ut til å være gode nok ordninger for å fange opp og få ting på rett spor igjen, når ting skjærer seg mellom den ansatte i barnevernet og foreldrene. At en ikke har rutiner som kan dekke opp at vi alle tross alt er mennesker, barnevernsansatte også. At vi som samfunn går utfra at den ansatte alltid har rett, og foreldrene alltid er fæle - det blir innmari feil. Om det reelle muligens i del saker ligger i samspillet mellom akkurat den ansatte og akkurat de foreldrene. Dessuten - alle steder jobber det også drittsekker, dårlige folk som gjør slett arbeid osv. I et så stort statlig system som barnevernet, så vil det rett ut forbløffe meg, om absolutt alle, alltid er perfekte, snille og superomtenksomme. Men den muligheten er liksom heller ikke lov å debattere. Problemet blir igjen - hva gjør du om du blir utsatt for en møkka-saksbehandler? På NAV kan du be om å bytte saksbehandler, du han tom. be om å bli overført til et annet NAV-kontor, en kan bytte fastlege, finne en fastlege utenfor kommunen. Men hva gjør du, om saksbehandleren i barnevernet er dritt.....? Er det virkelig _alltid_ foreldrene det er noe galt med....? Anonymkode: 9b050...dac 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #19 Skrevet 6. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men det er det som er - og som bekymrer meg stadig mer som samfunnsdebattant, at vi vet faktisk svært lite om hvordan barnevernet egentlig jobber og går fram. Det er ingen skikkelig tilsynsordning med barnevernet, noen som følger med og sjekker hvordan ting går for seg. Noen kommer med udokumenterte påstander om hvordan barnevernet ikke alltid fungrerer bra. Tilsvaret er aldri å dokumentere at - jo, se her, de gjør sånn og sånn og sånn, helt upåklagelig. Nei, tilsvaret er alltid å gå til angrep, så tvil om motivasjoner, egenskaper som menneske og foreldre osv. DET - bekymrer meg, som samfunnsengasjert borger. Det godtar jeg ikke om noen annen samfunnsinstitusjon, at jeg bare må godta at de fungrere bra, aldri gjør noe feil og jobber på en måte som er til beste for brukerne. Hvorfor skal jeg måtte godta det om akkurat barnevernet? Og om jeg skulle finne på å stille spørsmål, da motta rett ut hets? Eller i beste fall en endeløs rekke stråmannsangrep, om at jeg tenker ikke på alle barna som har det jævlig, skal de lide hos rusmisbrukere, bli tvunget til å bo hos bestemor som neglisjerte seksuelt misbruk osv osv. Bare sånn for å ta et par eksempler av utsagn som har blitt retta mot meg. Men ingen har lagt fram noen dokumentasjon på at ting faktisk står bra nok til. Og når jeg leser, prøver å sette meg inn i dette - hva psykologer, advokater mf.l som jobber nært barnevernet selv sier de opplever og mener. Så blir jeg ærlig talt bekymra. Kombinert med hvordan enkelte barnevernstjenester har klart å snu på sine arbeidsmetoder og både fått ned antall tvangstiltak og fått flere fornøyde brukere. Så blir jeg nokså sikker på at det er ting å gå på - for å gjøre barnevernet enda bedre. Hvorvidt det forfalskes dokumentasjon og saksmapper har jeg intet grunnlag for å uttale meg om. Men det er nokså soleklart at hvordan vi organiserer kontroll med barnevernet er problematisk. Politiet har f.eks en egen tjeneste som ettergår og etterforsker politiet selv - ved mistanke om tjenestefeil. Hvorfor har vi ikke noe tilsvarende for barnevernet? Hvorfor er det ikke mulig å diskutere dette? Uten å bli anklage for at en ønsker at barn skal måtte bo og lide i narkoreir? For meg, som aldri har hatt noen som helst kontakt med barnevernet, så ses det likevel veldig tydelig, at barnevernet i stor grad har fått en rolle som ingen andrestatlige organ - spesielt ingen med tilsvarende makt, har. De operer i stor grad som en stat i staten - så sammenlikninga med DDR og GRU er ikke så søkt som du skal ha det til, bare fordi de ikke bærer uniformer. Det er liksom ikke _det_ det handler om. Anonymkode: 9b050...dac Det finnes et organ eller hva jeg skal kalle det, som sjekker jobben til barnevernet. KIB heter den. Kvalitets arbeid i barnevernet. Anonymkode: c881e...604
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #20 Skrevet 6. oktober 2018 Ja det finnes tragiske saker der barnevernet har gjort grove feil, men har INGEN tro på at det gjelder de fleste sakene de har. Dessverre er det i overkant mange som kjemper mot bv med nebb og klær når saken er den at barna har det bedre hos andre. Mon tro om jeg vet hva jeg snakker om. 🤔 Har vært barnevernsbarn selv på både godt og vondt (mest vondt) og har i dag veldig godt samarbeid med bv for mitt barn. De hjelper og støtter og har vært ENGLER! Har barnet fulltid hos meg, men får hjelp på andre måter. Jeg har vært åpen og ærlig med de hele veien, ikke lagt skjul på en dritt, og de har hverandre vist full tillit. Jeg setter barnet mitt foran megselv og hadde det vist seg at barnet ville få det bedre hos andre, så hadde det vært fryktelig vondt for meg, men jeg har såpass selvinnsikt til å forstå om jeg kommer til kort eller ei. Bv ser meg som veldig ressurssterk på tross av at jeg har slitt og de har sett at hos oss, så er det heller andre tiltak de har kunne hjulpet med. Jeg vil barnet mitt bedre enn megselv så hvis det hadde vært aktuelt at de plasserte h*n ett sted, så hadde jeg visst at det var til det beste. Om ikke annet, inntil videre. Hvis permanent, alt for at barnet mitt skal ha det best mulig. H*n fortjener BARE det beste. Og det er det ikke alke foreldre som kan gi. Anonymkode: 93bf7...b75 Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold. Yvonne (teamleder) 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå