AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #1 Skrevet 5. oktober 2018 Kan noen her hjelpe meg med å se rundt søknaden om den ser bra ut! Evt hjelpe meg med å å finne en passende avslutning til den? Hei. Bedriften jeg jobber for søker en operasjons-vakt med følgende: Arbeidsoppgaver : 1.Planlegge og justere påfølgende skift 2. Sørge for flyt i den daglige operasjonen gjennom å styre tilgjengelige ressurser 3.Overvåke, reagere på, korrigere og rapportere avvik fra planlagt produksjon 4.Videreføre relevant informasjon til neste skift 5..Sammen med skiftlederne er du ansvarlig for at ordrene forlater lageret i tide, slik at kundene våre får varer til rett tid Kvalifikasjoner: 1.Du har minimum bachelorgrad/går innen logistikk eller andre relevante fag. Relevant erfaring kan veie opp for manglende utdanning 2.Du har god operasjonell prosessforståelse og evner å se hvordan avvik kan påvirke en hel verdikjede 3.Det er ønskelig at du har erfaring som leder, men dette er ikke et krav 4.Du må kunne kommunisere godt både muntlig og skriftlig på et skandinavisk språk, samt på engelsk 5.Du har en analytisk tilnærming til problemer og god tallforståelse 6.Du er komfortabel med Excel/Google-sheets som et av dine arbeidsverktøy Egenskaper: 1. Er strukturert, har et overordnet blikk og god gjennomføringsevne 2.Tar selvstendige valg og løser problemer på eget initiativ 3.Har en relasjonsbyggende tilnærming til andre mennesker 4.Er tålmodig og beholder roen i en hektisk hverdag 5.Er fleksibel i henhold til arbeidstid 6.Trives i en dynamisk hverdag hvor prioriteter og behov kan endre seg Søknaden min: Vær obs på at den mangler avslutnings-delen= Navn adresse Oslo E-post: Mobil: Bergen 05.10.2018 bedrifts navn og adresse Bergen Søknad på ledig stilling som OPS-leder Med dette henviser jeg til søknad angående ledige stilling som OPS-leder på lagret. Jeg fant stillingen ved internutlysning på XXX 05.10.18. Jeg er en man på 23 år, jeg gikk på Etterstad Vg1 XX, Vg2 XX og Vg3 påbygg til generell studiekompetanse. Jeg har også vært elektriker lærling. Per dags dato studerer jeg logistikk ved høyskolen XXX og tar ett emne i psykologi ved XXX. Jeg er en nysgjerrig person som alltid har lyst til å lære mer. Jeg har et godt humør, er strukturert, løsnings og resultats orientert, en tålmodig person, en god lagspiller, glad i å ta ansvar, dyktig og systematisk. Jeg har jobbet som elektrikerlærling for XX AS. I tillegg så har jeg en del arbeidserfaring med avis, salg og jordbruk. Jeg har også vært som elevrådstyre medlem på XXX Vgs. Per dags dato jobber jeg på XX avdeling og som XX(2 stillinger) på lagret. Jeg har jobbet for Bedriften i 3 år nå. Jeg har jobbet i alle avdelingene på lagret/operasjonen. Jeg har også jobbet utenfor operasjonen sammen med XX teamet/prosjekt. En av grunnene som gjør at jeg søker denne stillingen er lysten på å ta mer ansvar og få mer oppgaver. Jeg studerer logistikk og mye av de arbeidsoppgavene som er nevnt i stillingsannonsen er jeg godt kjent med. Jeg har også jobbet med lignende arbeidsoppgaver. Dermed ønsker jeg å kombinere studie mitt med jobben og øke kompetansen min. I tillegg så har jeg jobbet mye på lagret i alle avdelingene og har et godt kjennskap til hvordan operasjons prosessen fungerer. Jeg synes at Bedrriften AS er en interessant bedrift som driver innenfor en interessant bransje og tilbyr gode arbeidsforhold. Mvh Anonymkode: 04255...2c8
ajarRun Skrevet 5. oktober 2018 #2 Skrevet 5. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan noen her hjelpe meg med å se rundt søknaden om den ser bra ut! Evt hjelpe meg med å å finne en passende avslutning til den? Hei. Bedriften jeg jobber for søker en operasjons-vakt med følgende: Arbeidsoppgaver : 1.Planlegge og justere påfølgende skift 2. Sørge for flyt i den daglige operasjonen gjennom å styre tilgjengelige ressurser 3.Overvåke, reagere på, korrigere og rapportere avvik fra planlagt produksjon 4.Videreføre relevant informasjon til neste skift 5..Sammen med skiftlederne er du ansvarlig for at ordrene forlater lageret i tide, slik at kundene våre får varer til rett tid Kvalifikasjoner: 1.Du har minimum bachelorgrad/går innen logistikk eller andre relevante fag. Relevant erfaring kan veie opp for manglende utdanning 2.Du har god operasjonell prosessforståelse og evner å se hvordan avvik kan påvirke en hel verdikjede 3.Det er ønskelig at du har erfaring som leder, men dette er ikke et krav 4.Du må kunne kommunisere godt både muntlig og skriftlig på et skandinavisk språk, samt på engelsk 5.Du har en analytisk tilnærming til problemer og god tallforståelse 6.Du er komfortabel med Excel/Google-sheets som et av dine arbeidsverktøy Egenskaper: 1. Er strukturert, har et overordnet blikk og god gjennomføringsevne 2.Tar selvstendige valg og løser problemer på eget initiativ 3.Har en relasjonsbyggende tilnærming til andre mennesker 4.Er tålmodig og beholder roen i en hektisk hverdag 5.Er fleksibel i henhold til arbeidstid 6.Trives i en dynamisk hverdag hvor prioriteter og behov kan endre seg Søknaden min: Vær obs på at den mangler avslutnings-delen= Navn adresse Oslo E-post: Mobil: Bergen 05.10.2018 bedrifts navn og adresse Bergen Søknad på ledig stilling som OPS-leder Med dette henviser jeg til søknad angående ledige stilling som OPS-leder på lagret. Jeg fant stillingen ved internutlysning på XXX 05.10.18. Jeg er en man på 23 år, jeg gikk på Etterstad Vg1 XX, Vg2 XX og Vg3 påbygg til generell studiekompetanse. Jeg har også vært elektriker lærling. Per dags dato studerer jeg logistikk ved høyskolen XXX og tar ett emne i psykologi ved XXX. Jeg er en nysgjerrig person som alltid har lyst til å lære mer. Jeg har et godt humør, er strukturert, løsnings og resultats orientert, en tålmodig person, en god lagspiller, glad i å ta ansvar, dyktig og systematisk. Jeg har jobbet som elektrikerlærling for XX AS. I tillegg så har jeg en del arbeidserfaring med avis, salg og jordbruk. Jeg har også vært som elevrådstyre medlem på XXX Vgs. Per dags dato jobber jeg på XX avdeling og som XX(2 stillinger) på lagret. Jeg har jobbet for Bedriften i 3 år nå. Jeg har jobbet i alle avdelingene på lagret/operasjonen. Jeg har også jobbet utenfor operasjonen sammen med XX teamet/prosjekt. En av grunnene som gjør at jeg søker denne stillingen er lysten på å ta mer ansvar og få mer oppgaver. Jeg studerer logistikk og mye av de arbeidsoppgavene som er nevnt i stillingsannonsen er jeg godt kjent med. Jeg har også jobbet med lignende arbeidsoppgaver. Dermed ønsker jeg å kombinere studie mitt med jobben og øke kompetansen min. I tillegg så har jeg jobbet mye på lagret i alle avdelingene og har et godt kjennskap til hvordan operasjons prosessen fungerer. Jeg synes at Bedrriften AS er en interessant bedrift som driver innenfor en interessant bransje og tilbyr gode arbeidsforhold. Mvh Anonymkode: 04255...2c8 Første setningen er idiotisk. En man? Du klarer jo å stave det riktig i første avsnitt. Og hvem faen skriver sånn? Elektrikerlærling er også stavet feil i første avsnitt. Du skriver litt som en femåring som er 75% distrahert med Pingu (den pingvindrittsekken på barnetv). 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #3 Skrevet 5. oktober 2018 1 time siden, abrasiveRefraction skrev: Første setningen er idiotisk. En man? Du klarer jo å stave det riktig i første avsnitt. Og hvem faen skriver sånn? Elektrikerlærling er også stavet feil i første avsnitt. Du skriver litt som en femåring som er 75% distrahert med Pingu (den pingvindrittsekken på barnetv). Hei og takk for .... Du svarer dessverre ikke på det jeg spør om. Vennligst vær litt mer spesifikk på ting du mener jeg burde forandre. ☺ Anonymkode: 04255...2c8 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #4 Skrevet 5. oktober 2018 Fin kladd men mye unødvendig, elevrådstyre etc kan du nevne under annet punktet på cv'en ikke i søknaden. Mange skrivefeil. Ikke begynn hver setning med "jeg", generelt for mye "jeg" i teksten. Forkort og gjør den enklere å lese, mye dårlig språk. Les den høyt selv og vær kritisk, få bekjente til å lese den. Anonymkode: 37221...fc2 7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #5 Skrevet 5. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fin kladd men mye unødvendig, elevrådstyre etc kan du nevne under annet punktet på cv'en ikke i søknaden. Mange skrivefeil. Ikke begynn hver setning med "jeg", generelt for mye "jeg" i teksten. Forkort og gjør den enklere å lese, mye dårlig språk. Les den høyt selv og vær kritisk, få bekjente til å lese den. Anonymkode: 37221...fc2 Takk for svar. ☺👍👍 Anonymkode: 04255...2c8
Drakan Skrevet 5. oktober 2018 #6 Skrevet 5. oktober 2018 Du burde ikke ta opp jobb som ikke er relevant for yrket. Er det at du har vært avisbud f.eks relevant for jobben du blir å gjøre? Når jeg skriver søknad tar jeg kun opp de egenskapene i jobben som er relevant for stillingen jeg søker. F.eks om jeg skal jobbe i butikk så kan jeg ta opp hva jeg lærte i en jobb hvor noen lignende arbeidsoppgaver ble tatt opp. Eller i et yrke irrelevant for salg, men hvor man møte kunder daglig, så ville jeg tatt opp hvordan det var å jobbe med kunder Tenk over hva du vil få frem, søknaden skal vise hvordan du presenterer deg selv og dine kvaliteter. Det er første steget, så det er veldig viktig å få fokuset på ting relevant for stillingen. Jobb litt mer med søknaden og prøv å få inn litt av personligheten i den. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #7 Skrevet 5. oktober 2018 Søknad på ledig stilling som OPS-leder Med dette henviser jeg til søknad angående ledig stilling som OPS-leder på lageret. Jeg fant stillingen ved internutlysning på XXX 05.10.18. Jeg er en mann på 23 år, gikk på Etterstad Vg1 XX, Vg2 XX og Vg3 påbygg, noe som resulterte i generell studiekompetanse. Jeg har i tillegg gått i lære som elektriker. Per dags dato studerer jeg logistikk ved høyskolen XXX og tar ett emne i psykologi ved XXX. Jeg er en oppegående og blid person som liker å lære nye ting, og som tar utfordringer med godt humør. Jeg vil beskrive meg selv som strukturert, løsnings- og resultatsorientert og tålmodig. Mine kollegaer beskriver meg som en god lagspiller som tar ansvar, er dyktig i det jeg driver med og at jeg er systematisk. Jeg har jobbet som elektrikerlærling for XX AS. I tillegg så har jeg en del arbeidserfaring fra *avisen*, *salg* og jordbruk. I tillegg har jeg også vært sittet i elevrådstyre på XXX VGS. Per dags dato jobber jeg på XX avdeling og som XX(2 stillinger) på lagret. Jeg har vært ansatt i bedriften i 3 år nå, og i løpet av denne tiden har jeg jobbet i alle avdelingene på lagret/operasjonen. En periode jobbet jeg også utenfor operasjonen sammen med XX teamet/prosjekt. En av grunnene til at jeg søker denne stillingen er at jeg er på søken etter nye utfordringer og mener at jeg er klar for mer ansvar. Mvh Anonymkode: fbfe2...369
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #8 Skrevet 5. oktober 2018 "... gikk på Etterstad Vg1 XX, Vg2 XX og Vg3 påbygg, noe som resulterte i generell studiekompetanse.". Tror den setningen er ganske irrelevant i søknadsteksten, ettersom det vil stå i CVen. Anonymkode: d2f97...ba2 6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #9 Skrevet 5. oktober 2018 Sånn avsluttet jeg min siste søknad ‘Dersom det skulle være noe som er uklart eller noe dere lurer på er jeg alltid tilgjengelig både på e-post eller telefon. Jeg håper det er meg dere søker og venter spent på svaret.’ Anonymkode: 8dd04...171 1
Dolly-Duck Skrevet 5. oktober 2018 #10 Skrevet 5. oktober 2018 Jeg ville også tatt bort dette med vgs, avisbud osv. Du kan og bør informere om tidligere jobberfaring, men vis da relevanse. oppramsing av arbeid og utdanning gjør du i CV. Les godt gjennom teksten og få noen andre til å gjøre det samme. Du har ganske mange skrivefeil, og en del dårlige setningsoppbygninger. 2
Controlleren Skrevet 5. oktober 2018 #11 Skrevet 5. oktober 2018 Gir et forsøk på å redigere litt på teksten. Søknad på ledig stilling som OPS-leder Med dette henviser jeg til søknad angående ledige stilling som OPS-leder på lagret. Jeg fant stillingen ved internutlysning på XXX 05.10.18. Henviser til utlysning av stillingen som OPS-leder på lageret, som jeg ble oppmerksom via internutlysningen på XXX 05.10.18. Jeg er en man på 23 år, jeg gikk på Etterstad Vg1 XX, Vg2 XX og Vg3 påbygg til generell studiekompetanse. Jeg har også vært elektriker lærling. Per dags dato studerer jeg logistikk ved høyskolen XXX og tar ett emne i psykologi ved XXX. Jeg er 23 år, og har tidligere arbeidet som elektrikerlærling. Men studerer i dag logistik ved XXX (og så noe om hvorfor du valgte denne studie retningen og ikke fortsette som elektriker). Jeg er en nysgjerrig person som alltid har lyst til å lære mer. Jeg har et godt humør, er strukturert, løsnings og resultats orientert, en tålmodig person, en god lagspiller, glad i å ta ansvar, dyktig og systematisk. Denne ville jeg beholdt, med noen små redigeringer på setningsoppbygging. .Husk punktum og ikke bare ramse opp masse positive ord. Se til at du har med noen av ordene de selv bruker i utlysningen, men ikke alle. Gjerne lurt å ha noen synonymer, slik at det ikke ser ut som klipp og lim. Feks. Som person er jeg nysgjerrig, med et behov for å utvikle mine kunnskaper og ferdigheter. Jeg har et godt humør, .... osv. På denne måten får du bort en setning som starter med "jeg". Jeg har jobbet som elektrikerlærling for XX AS. I tillegg så har jeg en del arbeidserfaring med avis, salg og jordbruk. Jeg har også vært som elevrådstyre medlem på XXX Vgs. Per dags dato jobber jeg på XX avdeling og som XX(2 stillinger) på lagret. Jeg har jobbet for Bedriften i 3 år nå. Jeg har jobbet i alle avdelingene på lagret/operasjonen. Jeg har også jobbet utenfor operasjonen sammen med XX teamet/prosjekt. Ville ha strøket alt om tidligere jobber, og heller fortalt direkte om hvor du jobber nå da det er noe du vil ønske å fremheve. Igjen, forsøk å formuler setningene slik at ikke alle starter med "jeg". Kan gjerne legge med en setning her om din erfaring med å jobbe der eller hvorfor du liker den jobben. En av grunnene som gjør at jeg søker denne stillingen er lysten på å ta mer ansvar og få mer oppgaver. Jeg studerer logistikk og mye av de arbeidsoppgavene som er nevnt i stillingsannonsen er jeg godt kjent med. Jeg har også jobbet med lignende arbeidsoppgaver. Dermed ønsker jeg å kombinere studie mitt med jobben og øke kompetansen min. I tillegg så har jeg jobbet mye på lagret i alle avdelingene og har et godt kjennskap til hvordan operasjons prosessen fungerer. Her blir du ganske generell og diffus. Forklar heller hvilke arbeidsoppgaver i utlysningen du har erfaring med og hva du vil jobbe med om du skulle valgt noen få fokusområder. Gjerne også hvordan du kan bruke utdannelsen opp mot jobben. Jeg synes at Bedrriften AS er en interessant bedrift som driver innenfor en interessant bransje og tilbyr gode arbeidsforhold. Mvh Dette var min redigering av søknaden. Husk å holde søknaden kort og relevant opp mot jobben, men også gi et personlig preg. Håper dette var både forståelig og til hjelp. Lykke til med jobbsøkingen.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #12 Skrevet 5. oktober 2018 TS Wow. Mye bra hjelp her. Mye å lære. 😂 😂 Tusen takk for all hjelpen. Anonymkode: 04255...2c8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #13 Skrevet 6. oktober 2018 Fokuser mindre på "Jeg ønsker/er interessert i/har erfaring med/er sånn" og mer på hva du kan bidra med hvis de ansetter deg. Anonymkode: 69233...7a5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #14 Skrevet 6. oktober 2018 Jeg forsto ikke helt hva dine tidligere ansvars- og arbeidsområder har vært, det blir litt vagt for meg. Når jeg har søkt jobb har jeg prøvd å fremheve kvaliteter ved meg selv som går direkte på punktene de har nevnt i søknaden. Et eksempel er "du må kommunisere godt på engelsk". Da kan jeg nevnte at jeg tok to semester i England hvor alt foregikk på engelsk. Det er ikke alltid man klarer å få plass til alle punktene i en søknad, så fokuser på de viktigste. Har man forstått jobben så forstår man også hvilke punkter som er viktigst 😊 Anonymkode: 2b247...3db
LadyGrey Skrevet 6. oktober 2018 #15 Skrevet 6. oktober 2018 Søknaden bør ikke være en oppsummering av CV'n. Kort ned på søknadsteksten, ta kun med den arbeidserfaringen som er relevant for jobben du søker og personlige egenskaper som kan komme til nytte. Man bør prøve å selge seg selv litt i en søknad.
Mystic woman Skrevet 6. oktober 2018 #16 Skrevet 6. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn avsluttet jeg min siste søknad ‘Dersom det skulle være noe som er uklart eller noe dere lurer på, er jeg alltid tilgjengelig både på e-post eller og telefon. Jeg håper det er meg dere søker og venter spent på svaret.’ Anonymkode: 8dd04...171 Foretatt rettelser.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #17 Skrevet 6. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: "... gikk på Etterstad Vg1 XX, Vg2 XX og Vg3 påbygg, noe som resulterte i generell studiekompetanse.". Tror den setningen er ganske irrelevant i søknadsteksten, ettersom det vil stå i CVen. Anonymkode: d2f97...ba2 Enig, det er ingen grunn til å ramse opp CVen sin! Her var det veldig mye unødvendig informasjon. Anonymkode: de341...dfb
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #18 Skrevet 10. oktober 2018 TS her : Hva synes dere? Prøvde å holde den så kort som det er mulig. Søknad på ledig stilling som Operasjonsleder Med dette henviser jeg til søknad angående ledig stilling som OPS-leder på lageret. Jeg fant stillingen ved internutlysning på XXX.no den 10.10.18. Jeg er 23 år, og har tidligere arbeidet som elektrikerlærling. Men studerer i dag logistikk ved XXXX skole. Som person er jeg nysgjerrig, med et behov for å utvikle mine kunnskaper og ferdigheter. Jeg tar utfordringer med et godt humør. Jeg vil beskrive meg selv strukturert, tålmodig, løsnings- og resultatorientert. Mine kollegaer beskriver meg som en god lagspiller, tar ansvar, er dyktig i det jeg driver med og at jeg er systematisk. Per dags dato jobber jeg som operatør på XXX Avdeling og xx på X avdeling . Jeg har jobbet for bedriften X i to år nå. Tidligere har jeg arbeidet i alle avdelingene på lagret/operasjonen. Jeg har også jobbet utenfor operasjonen sammen med prosjekt teamet. En av grunnene til at jeg søker denne stillingen er at jeg er på søken etter nye utfordringer og mener at jeg er klar for mer ansvar. Jeg synes at XXX bedrift er en interessant bedrift som driver innenfor en interessant bransje og tilbyr gode arbeidsforhold. Mvh Anonymkode: 04255...2c8
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #19 Skrevet 10. oktober 2018 Beklager å måtte si det; en så dårlig søknad eliminerer deg fra å i det hele tatt bli vurdert til denne jobben. Om du ikke klarer å skrive en ok søknad selv, har du ikke det som skal til for å ha en ledende stilling hvor du skal fungere selvstendig og ha driftsansvar. Hilsen rekrutterer Anonymkode: d9acc...f1d 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #20 Skrevet 10. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Beklager å måtte si det; en så dårlig søknad eliminerer deg fra å i det hele tatt bli vurdert til denne jobben. Om du ikke klarer å skrive en ok søknad selv, har du ikke det som skal til for å ha en ledende stilling hvor du skal fungere selvstendig og ha driftsansvar. Hilsen rekrutterer Anonymkode: d9acc...f1d Ja vel. Jeg ønsker heller ikke den stillingen så mye da.Så gadd ikke sette opp så mye tid til det. Men det er mer vakt en leder da. Du har jo nok rett der. Ledelse er bare ikke noe for meg. Jeg liker heller ikke ålede folk. Anonymkode: 04255...2c8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå