AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #1 Skrevet 5. oktober 2018 En kan ikke være positiv på fb. En kan ikke være negativ heller, for då syns folk en må slutte å klage. Selv om du altså heller ikke skal ha noen grunn til å være positiv! En må ikke gjøre ting som andre; som å ha en fin dag i parken med venninner, gå på café, eller gud forby: på byen. Glem ferier. Glem å nevne at du har kjøpt deg et plagg. Og enda mye verre; ikke kjøp deg et kjæledyr! Det har du nemlig ikke råd til, og skulle et uhell være ute, så må du ikke finne på å be om hjelp til dyrlege. Det er ikke forbudt, og det er folk som vil hjelpe. Kanskje fordi de selv har dyr, og skjønner både gleden og nytten ved å ha ett? De andre kan fordømme. Dette handler om deg som har dårlig råd pga at du ( selvfølgelig helt uten grunn) ble ufør. Det er så mange som ikke unner deg et liv. Du må gjerne puste og fungere, men du skal være i samme dårlige form hele tiden. Ikke drive med aktiviteter eller ha gode dager og perioder. Du skal være resignert rett og slett. Det er inntrykket en veldig ofte får her inne. Dere som mener dette, hvor gamle er dere og har dere utdannele? Mener ikke å si at de uten er korttenkte, men utdannede mennesker har som regel formet en sunn forstand. Jeg lurer på hvem dere er de som mener at dere uføre skal leve så triste liv? Anonymkode: 3330c...292
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #2 Skrevet 5. oktober 2018 Jeg unner alle et godt liv, inkludert uføre selvsagt. Jeg har bachelorgrad og jobber fullt - elsker ikke akkurat jobben, men er takknemlig for å ikke være syk. Heier på alle uføre som klarer å skape seg et godt liv på tross av utfordringene! Stå på! Irriterer meg ikke over noe av det du nevner, med unntak av det med dyr. Det har ingenting med uførhet å gjøre, men min generelle mening er at hvis man skal ha ansvar for dyr må man også ha råd til det. Har selv latt være å skaffe meg dyr i en periode der økonomien var trang - av hensyn til dyret. Man kan ikke satse på at folk fra Facebook skal ta avsvar når dyret blir sykt. Man kan rett og slett ikke skaffe seg dyr hvis man ikke er i stand til å opparbeide seg en buffer til å nødvendige utgifter. Dyr er dyrt! Men det gjelder uansett om man er ufør eller ikke - det er jo mange som har mindre å rutte med enn uføre, det kommer jo helt an på. Anonymkode: 0a524...3f4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #3 Skrevet 5. oktober 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg unner alle et godt liv, inkludert uføre selvsagt. Jeg har bachelorgrad og jobber fullt - elsker ikke akkurat jobben, men er takknemlig for å ikke være syk. Heier på alle uføre som klarer å skape seg et godt liv på tross av utfordringene! Stå på! Irriterer meg ikke over noe av det du nevner, med unntak av det med dyr. Det har ingenting med uførhet å gjøre, men min generelle mening er at hvis man skal ha ansvar for dyr må man også ha råd til det. Har selv latt være å skaffe meg dyr i en periode der økonomien var trang - av hensyn til dyret. Man kan ikke satse på at folk fra Facebook skal ta avsvar når dyret blir sykt. Man kan rett og slett ikke skaffe seg dyr hvis man ikke er i stand til å opparbeide seg en buffer til å nødvendige utgifter. Dyr er dyrt! Men det gjelder uansett om man er ufør eller ikke - det er jo mange som har mindre å rutte med enn uføre, det kommer jo helt an på. Anonymkode: 0a524...3f4 Jeg kan se det med dyr, og jeg mener jo selvfølgelig at de må ha penger til det viktigste. Det er jo forsikringer, men også store egenandeler. Men så har jeg sett flere utrolig gode dyre-eiere som virkelig tar seg av dem, og så glade friske dyr. Det er godt å se, og samtidig høre av noen at dyret er det viktigste de har. I Oslo drar dyrleger rundt og hjelper dyre-ere og sjekker dyrene deres en gang i året. Sånn skulle det vært flere steder, men det er jo de akutte tilfellene som kan koste dyrt. Jeg unner virkelig gode dyre-eiere dyr, også de med dårlig råd. Det er jo til dyrenes beste at de får gode eiere. Skulle ønske det var en ordning som fks mindre egenandel for de med minst økonomi. Anonymkode: 3330c...292
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå