Gå til innhold

Katt som spruter vann overalt.. er så irriterende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en maine coon-jente som er helt obsessed med vann. Hun bruker drikkeskålen som badebasseng! Tar sats og hopper uti. Jeg må skrubbe kjøkkenet hver eneste dag og er så dritlei. Ligger en grøt av kattemat og vann hver dag som jeg må rydde opp i. Problemet er jo da at når jeg kommer hjem fra jobb etc så er drikkeskålen tom og hu er tørst. Hun velter også alt av vannglass og vil helst bli med meg inn i dusjen.. 

Hva gjør man med sånne katter?

Har sett på sånne elektriske vannskåler med stråle, men det er dyrt og jeg har ikke penger nå. Går det an å venne de av med denne badinga? 

Anonymkode: 78fd9...aa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også Maine coon, de er veldig glad i å leke med vann. Han ene elsker å dusje. Her måtte jeg sette vannskålen inn på badet. Er ikke så farlig om det blir vannsøl her. (må også passe på å ha dolokket nede, eller så er det full handtering nedi doskåla) 

Anonymkode: 82406...b98

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også Maine coon, de er veldig glad i å leke med vann. Han ene elsker å dusje. Her måtte jeg sette vannskålen inn på badet. Er ikke så farlig om det blir vannsøl her. (må også passe på å ha dolokket nede, eller så er det full handtering nedi doskåla) 

Anonymkode: 82406...b98

Det var lurt! Problemet er at jeg kan ikke ha døra til badet åpent når jeg er ute etc. For da ødelegger hun masse ting der inne. 

Har aldri hatt en katt som er så glad i vann, det beste hun vet er om jeg tapper vann i vasken så kan hun ligge der i evigheter. 

Anonymkode: 78fd9...aa3

Skrevet

Hva med å ha vannet i oppvaskkummen? 

Anonymkode: 63d12...81c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med å ha vannet i oppvaskkummen? 

Med propp i vel og merke slik at vannet hun søler ut ikke blir borte 😛 

Skrevet

Det er jo en del av rasestandarden da... 
Men ja, vannfontene er nok en av de enkleste måtene å forhindre søl. 
Har en huskatt som elsker vann, og med vannfontene så ble det betraktelig mye mindre vann over alt. 
Ellers kan man jo også flytte mat og vann lengre fra hverandre, rydde bort vannglass, og stenge døra til badet når man skal dusje. 

Skrevet

Min forrige katt gjorde også det. Jeg forsøkte å sette skåla oppi en større skål som skulle være tung og sklisikker, men hun klarte å dra den bortover likevel. Så da kapitulerte jeg bare og satte vannskålen i dusjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...