Gå til innhold

Stemor og svigerdatter/svigersønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har merket meg en ting i vennegjengen min. Noen av dem har nylig giftet seg eller fått samboere eller kjærester. I de familiene hvor den ene kommer i fra skilte foreldre. hvor det altså er en stemor eller stefar med i bildet, så har den nye partneren en tendens til å kommer godt overens med stemor eller stefar til mannen/samboeren sin.

Dette er forhold som mellom stemor og barna har vært litt anstrengt, men når det kommer et nytt medlem inn i familien så virker det nesten som om stemor/far og den nye finner hverandre lettere enn med de andre familiemedlemmene.

Har noen andre erfart det også? Selv har ikke stemor/stefar, men har sett det nå flere ganger. Venninnen min vokste opp med far og stemor, og mor. Det var alltid litt anstrengt mellom henne og stemor, men mannen hennes har bedre forhold til hennes stemor enn til de andre. Og som sagt hos flere i denne gjengen har det også blitt slik.  Det er litt fascinerende egentlig. Kan det være fordi de begge på en måte er litt på utsiden av konfliktene/ kjernen i familien?

Noen andre med samme erfaring?

Anonymkode: fea80...2a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...