LadyGrey Skrevet 5. oktober 2018 #1 Skrevet 5. oktober 2018 Noen som vet om det finnes en forening, facebookgruppe og lignende for de som er frivillig barnløs? Har googlet en hel del, men finner ikke noe 😊 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #2 Skrevet 5. oktober 2018 Hvorfor i all verden skulle det være en egen forening for disse? Grunnen til at du ikke har funnet en er nok at de færreste frivillige barnløse føler de trenger det, altså. Anonymkode: 12c37...82d 8
Jr.Garcon Skrevet 5. oktober 2018 #3 Skrevet 5. oktober 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden skulle det være en egen forening for disse? Grunnen til at du ikke har funnet en er nok at de færreste frivillige barnløse føler de trenger det, altså. Anonymkode: 12c37...82d Hvorfor skulle det ikke være det?? Det hadde vel vært en normal forening - som ekstremt mange andre - hvor folk med felles livsvalg kan dele erfaringer/bli kjent/ jobbe politisk osv. 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #4 Skrevet 5. oktober 2018 Altså, seriøst? Det er jo helt normalt. Som en forening for de med ti tær og to føtter. Anonymkode: a103e...eb4 6
LadyGrey Skrevet 5. oktober 2018 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2018 Ønsker egentlig bare å komme i kontakt med andre som har valgt et liv uten barn. Har nylig avsluttet et 6 år langt forhold fordi han ønsker barn og det gjør ikke jeg. Forening var kanskje å ta litt i, men vil gjerne vite om det finnes facebook-grupper og lignende. 😊
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #6 Skrevet 5. oktober 2018 3 timer siden, Jr.Garcon skrev: Hvorfor skulle det ikke være det?? Det hadde vel vært en normal forening - som ekstremt mange andre - hvor folk med felles livsvalg kan dele erfaringer/bli kjent/ jobbe politisk osv. Du får starte en og se hvor mange medlemmer du får 😛 Altså helt seriøst, både det å få barn og det å ikke ønske barn er begge livsvalg som er helt vanlige. Hilsen styremedlem i Landsforeningen Oss med 2 barn Anonymkode: 12c37...82d 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #7 Skrevet 5. oktober 2018 1 time siden, Snorkfrøken skrev: Ønsker egentlig bare å komme i kontakt med andre som har valgt et liv uten barn. Har nylig avsluttet et 6 år langt forhold fordi han ønsker barn og det gjør ikke jeg. Forening var kanskje å ta litt i, men vil gjerne vite om det finnes facebook-grupper og lignende. 😊 Jeg er medlem i en facebook-gruppe for frivillig barnløse: Childfree heter den. Er noen som er seriøse og poster seriøse spørsmål/tanker, men også noen useriøse med litt mer «barnslige» meninger om hvorfor man ikke ønsker barn. Jeg er ikke aktiv, men er godt å lese om andre som tenker likt som en selv 😊 Er i samme situasjon som deg, bortsett fra at vi var sammen i «bare» 4 år. Han trodde at jeg kom til å forandre mening etterhvert 😅 Anonymkode: 42ae1...4b4
LadyGrey Skrevet 5. oktober 2018 Forfatter #8 Skrevet 5. oktober 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er medlem i en facebook-gruppe for frivillig barnløse: Childfree heter den. Er noen som er seriøse og poster seriøse spørsmål/tanker, men også noen useriøse med litt mer «barnslige» meninger om hvorfor man ikke ønsker barn. Jeg er ikke aktiv, men er godt å lese om andre som tenker likt som en selv 😊 Er i samme situasjon som deg, bortsett fra at vi var sammen i «bare» 4 år. Han trodde at jeg kom til å forandre mening etterhvert 😅 Anonymkode: 42ae1...4b4 Takk, skal sjekke ut! Ja ikke sant, jeg var sikker på at lysten skulle komme når rette mannen dukka opp.. Det skjedde altså ikke, selvom alt lå til rette. Kjenner meg så mye lettere nå, blir godt å flytte for seg selv 😊
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #9 Skrevet 6. oktober 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får starte en og se hvor mange medlemmer du får 😛 Altså helt seriøst, både det å få barn og det å ikke ønske barn er begge livsvalg som er helt vanlige. Hilsen styremedlem i Landsforeningen Oss med 2 barn Anonymkode: 12c37...82d Poenget er vel delvis at når man er barnløs og alle rundt deg får barn og ikke har tid lenger kan det bli litt ensomt. Da er det hyggelig å bli kjent med andre barnløse. Ser ikke hvorfor dere må le ut ts. Anonymkode: 271bc...44f 5
Tvist Skrevet 6. oktober 2018 #10 Skrevet 6. oktober 2018 På facebook BUB, husker ikke hva den står for, men er for barnefrie.
Nina B Skrevet 26. april 2021 #11 Skrevet 26. april 2021 Til LadyGrey; fint å se at andre etterlyser det jeg også ser etter. Ikke store miljøet i Norge for voksne som har tatt dette valget :). Har googlet litt og søkt på Facebook, og funnet noen utenlandske grupper. Men jeg (og sikkert som deg) synes det hadde vært fint å funnet et norsk miljø. Og til AnonymBruker som hevder at det er 'normalt' og 'helt vanlig' å være frivillig barnløs; du tar helt feil. 13% kvinner og 25% menn over 45 år er barnløse i Norge, men av disse er det kun 10% som er frivillig barnløse.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #12 Skrevet 26. april 2021 På Facebook: BUB - best uten barn 😊 Anonymkode: 93d44...42e
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #13 Skrevet 26. april 2021 Jr.Garcon skrev (På 5.10.2018 den 20.14): Hvorfor skulle det ikke være det?? Det hadde vel vært en normal forening - som ekstremt mange andre - hvor folk med felles livsvalg kan dele erfaringer/bli kjent/ jobbe politisk osv. Jobbe politisk for hva? Å nekte andre å få barn? Anonymkode: b09e1...8e0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå