Geddispagetti Skrevet 5. oktober 2018 #1 Skrevet 5. oktober 2018 Hei, Har et lite spørsmål. Flyttet inn hos leietaker i 2015, leiligheten var ikke vasket når jeg flyttet inn og klaget. Fikk ordnet det. Samme leietaker leide en større leilighet, så jeg og samboer flyttet inn der. Samme problem. Vi måtte vaske leiligheten, var mye søppel som ikke var fjernet og bilder på vegger. Vi klaget og fikk 500 kr tilbake. Nå har jeg og samboeren min kjøpt oss leilighet. Vi flyttet 16 November. Jeg ga beskjed til leietakeren om dette. I kontrakten så står det vi må gi beskjed 1 måned i forveien når vi skal flytte, men ikke noe at vi må gi beskjed den 1 så det blir 1 måned. 1. Nå sier han hvis han ikke finner noen som kan flytte inn den 17 må vi betale for hele måned eller til noen andre flytter inn. Er det greit? Forstår regler, men står ikke noe i kontrakten? Står bare 1 måned, og vi gir beskjed i god tid. 2. Skal vi vaske ut av leiligheten når vi har opplevd å flytte to ganger hos han og ingen av leilighetene var vasket? Er det rett at vi skal vaske? Tenker vi kan støvsuge sånn at det kan se fint ut, men å vaske skap og hyller osv. er vi ikke interessert i det. Trenger litt hjelp og mening om hva vi skal gjøre...
Anim92 Skrevet 5. oktober 2018 #2 Skrevet 5. oktober 2018 Først - dere er leietakere, han er utleier..😊 1. om det står at det er en måneds oppsigelsestid så er det dette som skal følges. Men standard er vel at man sier opp feks innen 1. I hver måned.. Altså, om du sier i fra 2. eller 20. September er det det samme, du må fortsatt betale ut oktober. Om det gav mening😅😅 2. Hvis det allerede ser ut til å bli problem med oppsigelse vet jeg ikke om jeg ville klagd for mye på vasking. Det skulle du gjort helt i starten (enten kreve ny utvask eller lavere leie første måneden som kompensasjon for at du vasker...) 1
Geddispagetti Skrevet 5. oktober 2018 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2018 utleier* ops 1. forstår vi må betale ut oktober, men vi skal bo frem til 16 november. og da tenker jeg om vi er nødt til å betale for hele november når vi gir beskjed i god tid..... 2. vi klaget når vi flyttet inn, og fikk kompensasjon 500,- . Men utleieren er grei, og føler ikke vi har problemer, men føler bare det ikke blir rettferdig? Eller er det teit å tenke sånt? Står ikke akkurat noe i kontrakten heller at vi må vaske ut når vi flytter....
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #4 Skrevet 5. oktober 2018 Dere må vaske dere ut uansett. Ellers gjør dere jo mot andre det dere selv opplevde. Og er vanlig å betale husleie fra den 1 til 30. Er det det dere gjør, så er det jo den 1 til 30 dere skal betale siste mnd. Og 14 dager et greit å ha på seg pga flytting og vasking. Anonymkode: 09106...923 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #5 Skrevet 5. oktober 2018 4 minutter siden, Geddispagetti skrev: utleier* ops 1. forstår vi må betale ut oktober, men vi skal bo frem til 16 november. og da tenker jeg om vi er nødt til å betale for hele november når vi gir beskjed i god tid..... 2. vi klaget når vi flyttet inn, og fikk kompensasjon 500,- . Men utleieren er grei, og føler ikke vi har problemer, men føler bare det ikke blir rettferdig? Eller er det teit å tenke sånt? Står ikke akkurat noe i kontrakten heller at vi må vaske ut når vi flytter.... Det er helt vanlig å betale ut den mnd du leier, så det er helt innafor av huseier å kreve betalt ut november mnd. Dette gjelder om dere flytter 3, 10 eller 16 som dere skal. Anonymkode: 2819a...026
Anim92 Skrevet 5. oktober 2018 #6 Skrevet 5. oktober 2018 1 minutt siden, Geddispagetti skrev: utleier* ops 1. forstår vi må betale ut oktober, men vi skal bo frem til 16 november. og da tenker jeg om vi er nødt til å betale for hele november når vi gir beskjed i god tid..... 2. vi klaget når vi flyttet inn, og fikk kompensasjon 500,- . Men utleieren er grei, og føler ikke vi har problemer, men føler bare det ikke blir rettferdig? Eller er det teit å tenke sånt? Står ikke akkurat noe i kontrakten heller at vi må vaske ut når vi flytter.... 1. Jeg mener det er sånn at du må betale ut november da ja, med mindre han fårnoen andre. Det er sånn med oppsigelsestider. Feks: sier du til jobben 10. okt. at du vil slutte, må du fortsatt jobbe ut november- du får ikke slutte 10. November da.. Det er sjeldent 2. Blir det ikke litt mye å be om kompensasjon, eller slippe vaske, både i start og slutt av leieforholdet? Den saken burde jo vært ute av verden når dere fikk de 500 kr:) Sjøl om jeg skjønner det er noe dritt å vaske ut😂🙈
Anim92 Skrevet 5. oktober 2018 #7 Skrevet 5. oktober 2018 Enig med det som er sagt - de dagene med overlapp er virkelig gode å ha!
Geddispagetti Skrevet 5. oktober 2018 Forfatter #8 Skrevet 5. oktober 2018 okei, tusen takk for svar alle sammen! Blei mye klarere nå. Han kommer i kveld for å ta bilder og legge ut på finn, så håper noen vil flytte inn den 17 november så vi slipper å betale for hele november. og når det kommer til vasking, så skjønner jeg veldig godt... det blir ond sirkel.. for bare vaske så håper jeg at han blir fornøyd med vaskingen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå