AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #1 Skrevet 5. oktober 2018 Har en barndomsvenninne som jeg ikke har hatt kontakt med på en stund. Ville ta opp kontakten da vi har vært veldig gode venner, og hun henger med en del felles venner av oss. Vi møttes tilfeldigvis på byen for et par måneder siden og ved to anledninger har jeg spurt om vi skal møtes og dra på middag etc og hun har vært veldig positiv. Når jeg tar initiativ til å finne dag har hun kommet med helt sinnsyke og meget spesielle unnskyldninger for å ikke møte meg som jeg nå med 100% sikkerhet vet bare er tull. Jeg skjønner jo nå at hun ikke ønsker å være venn med meg, men jeg tar ting veldig personlig og merker at det går veldig innpå meg og at jeg synes det er veldig sårende. Vet at hun kommer til å nekte om jeg tar det opp, og tror uansett ikke jeg gidder å mase om det når det er klart hun ikke vil treffe meg. Spørsmålet er vel bare om noen har opplevd lignende og hvordan dere forholdt dere til det? Hun inviterer flere av mine venninner i sosiale sammenhenger, men bare ikke meg. Jeg vet det heller ikke er noe jeg har gjort mot henne tidligere som gjør at hun er sur på meg nå. Det er alltid veldig hyggelig å treffe henne de gangene jeg gjør det i sosiale sammenkomster, og hun virker ikke noe sur på meg eller lignende. Føler bare dette er en liten knekk i selvtilliten, er del andre ting som igså har skjedd utenom dette så det er kanskje derfor det føles ekstra sårt og som om jeg ikke er bra nok å være venn med Litt lang utblåsning! Anonymkode: 92a11...7d6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #2 Skrevet 5. oktober 2018 Glem henne.Du kan finne nye og mer interessert venner Anonymkode: 8bcb3...7d6 5
Gjest O.G. Skrevet 5. oktober 2018 #3 Skrevet 5. oktober 2018 Du er ditchet som venninne. Ta et hint.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #4 Skrevet 5. oktober 2018 Jeg finner meg ikke i sånne ting. Jeg konfronterer bare, siden jeg ikke ser hva jeg har å tape på det når jeg alt er ditcha som venn. Føles bedre for stoltheten enn å bli bitchet med. Anonymkode: 33aaa...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2018 #5 Skrevet 5. oktober 2018 Kutt henne ut! Noen folk er bare ikke noe å spare på. Kan også være hun er sjalu eller misunnelig på deg for ett eller annet og deefor ikke vil være venn lenger? Men fjern henne som venn på alle sosiale medier og se om det komner noen respons? Anonymkode: 08bbe...e01 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2018 #6 Skrevet 6. oktober 2018 Det er vel en grunn til at dere mistet kontakten i utgangspunktet? En av mine beste ungdomsvenninner og jeg mistet litt kontakten i noen år etter videregående, og så ringte hun og ville at vi skulle ta opp igjen kontakten. Jeg var på middag hos henne, vi gikk tur, drakk øl ute o.l. Men faktum var at mens hun var akkurat den samme som på vgs, omgikk de samme menneskene og gjorde de samme tingene, så hadde jeg endret meg ganske mye. Fått nyte interesser, flere venner, og utvidet horisonten på andre vis, så vi var ikke like like og hadde det samme grunnlaget for vennskap som tidligere. Hos oss døde nok vennskapet ut igjen fordi jeg ikke stilte nok opp, men jeg har heller aldi savnet det. Vi har en del felles venner, utveksler av og til fraser på SoMe og snakkes om vi møter på hverandre. Men det er nå 18 år siden vgs og jeg savner i grunnen ikke å ha henne i hverdagslivet. Kanskje det er det samme med venninnen din? Altså at hun har endret seg og ikke har samme grunnlag for vennskap mer? Anonymkode: b19bc...58a 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #7 Skrevet 7. oktober 2018 Jeg tror du bare skal ta hintet. Hun ønsker ikke å ha deg som nær venninne, men syns det er ok å omgås deg sosialt når hun "må". Dvs sammen med felles venner. Uansett har du tatt initiativet to ganger, og om hun ønsker å følge det opp er det jo opp til henne å ta initiativ neste gang. Jeg hadde forholdt meg avventende, men uten særlig forhåpninger. Anonymkode: 2099a...403
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå