Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver du gaveliste til jul og levere de ut? Eller syns du det er frekt.

Har ei svigerinne som gjør dette, men problemet er at hun kun skriver en ting på den, hvorfor ikke ha litt å velge mellom, må jo være kjedelig å vite hva man får..

Hva tenker dere ?

Anonymkode: 5c3e9...001

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt gaveliste siden jeg var barn.

Aldri forstått dette med at man sender rundt ønskelister i storfamilien, men men.

Anonymkode: 2d452...4e2

• Liker 1
Gjest padawan
Skrevet

Jeg pleie rå skrive opp ting jeg ønsker meg og sende ut gaveliste. Gjør det litt enklere for de jeg får gave fra.

Skrevet

I min familie er det helt vanlig at de nærmeste skriver ønskelister til hverandre, det er jo ikke dermed sagt at man vet hva - eller om - man får det som står på ønskelista :) Personlig synes jeg slike ønskelister er praktiske, for om jeg velger noe fra ønskelista vet jeg jo at mottaker får noe som ikke bare blir liggende og støve ned i et skap, men at de får noe de faktisk ønsker seg og kommer til å bruke ;) Ønskelistene kan også fungere som inspirasjon - kanskje jeg får en idè til en skikkelig bra gave ut fra de andre tingene folk har ønsket seg.

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, Roci skrev:

I min familie er det helt vanlig at de nærmeste skriver ønskelister til hverandre, det er jo ikke dermed sagt at man vet hva - eller om - man får det som står på ønskelista :) Personlig synes jeg slike ønskelister er praktiske, for om jeg velger noe fra ønskelista vet jeg jo at mottaker får noe som ikke bare blir liggende og støve ned i et skap, men at de får noe de faktisk ønsker seg og kommer til å bruke ;) Ønskelistene kan også fungere som inspirasjon - kanskje jeg får en idè til en skikkelig bra gave ut fra de andre tingene folk har ønsket seg.

Jo, men min svigerinne skriver bare en ting, da vet hun jo hva hun får

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man må jo ikke kjøpe det som står på lista da. Det er jo lov å bruke fantasien litt også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg oppfordrer folk til å skrive ønskeliste:) De fleste av oss har nok av ting og tang, og det blir så mye kjøp og kast. Jeg får litt spader av slik overforbruk. Mye blir jo ikke en gang brukt i det hele tatt. Da vil jeg heller gi noe jeg vet personen ønsker seg, men det er jo også en fordel om det er mer enn en ting på lista:P Samtidig klarer jeg selvsagt å finne på noe selv også, selv om noen er enklere å finne gaver til enn andre. Jeg skriver også ønskeliste selv, og som folk får om de vil ha den, og jeg forsøker å ha ønsker i ulike prisklasser.

Anonymkode: f006f...c82

Skrevet
24 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Man må jo ikke kjøpe det som står på lista da. Det er jo lov å bruke fantasien litt også.

Da blir hun sur.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir hun sur.

Men det har hun kanskje litt godt av å kjenne på om krava er såpass😂

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da synes hun vel at det er greit, da :) Folk er jo forskjellige.

Skrevet

Synes det er helt innafor å skrive ønskeliste (merk at jeg bruker ordet ønskeliste og ikke «gavebestillingssjema»).

I min familie er det oppfordret til det - rett og slett for å hjelpe hverandre litt på vet. Mye bedre enn å gi noe som vedkommende ikke trenger eller ønsker seg. Som en over her nevnte, overforbruk og «bruk og kast»-kulturen må vi motarbeide. 

For oss er en ønskeliste nettopp det. En liste over ønsker. En person som skriver EN ting på lista si og blir sur hvis han eller hun ikke får akkurat det er rett og slett ufin og utakknemlig. Noen mennesker er jo det, men det har lite med ønskelister å gjøre.

Anonymkode: 79561...4bd

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke råd til å gi det folk ønsker seg. Kjøper heller bra ting når det måtte være på tilbud og gir det bort til jul.

Anonymkode: eb2fd...4b5

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke råd til å gi det folk ønsker seg. Kjøper heller bra ting når det måtte være på tilbud og gir det bort til jul.

Så lenge det faktisk er bra ting (dette er jo så individuelt), og ikke håndduker, enslige kopper slik at man har hundre ulike, og sett med bodylotion og såpe fra apoteket 😂

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I vår familie er det "tradisjon" å skrive på minst to gaver under 50kr på listen. Å bare ønske seg dyre ting blir litt feil. 

Anonymkode: f435b...9b3

Skrevet

Barna skriver ønskelister, jeg pleier å ønske meg det samme hvert år: ullundertøy og hjemmelaga ting. Har bursdag rett før jul, så da kan jeg heller ønske meg andre ting jeg trenger. Synes de hjemmelaga tingene er gull, i fjor fikk jeg fra venninna mi et koselig innrammet bilde fra vi var 13 år med nisselue på! 😄 Jeg holdt på å begynne å gråte, ble så rørt! Mamma og søstrene mine strikker ting :)

Anonymkode: b2d31...388

Skrevet
54 minutter siden, Cocosa skrev:

Så lenge det faktisk er bra ting (dette er jo så individuelt), og ikke håndduker, enslige kopper slik at man har hundre ulike, og sett med bodylotion og såpe fra apoteket 😂

Bruker ikke å kjøpe akkurat slike ting, men når du nevner det: hva er galt med et slikt sett fra apoteket?

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, Cocosa skrev:

Og hva er det du synes er bra ting?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er det du synes er bra ting?

Det er derfor jeg skriver det er individuelt. Jeg har ikke fasiten, og mener derfor ønskeliste er en fin ting ;)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruker ikke å kjøpe akkurat slike ting, men når du nevner det: hva er galt med et slikt sett fra apoteket?

Parfymer og kremer er det ikke vits å kjøpe til meg om jeg ikke bruker akkurat den typen fra før, da jeg reagerer på nesten alt. Trenger ikke nødvendigvis være fra apoteket. Det samme gjelder Cubus, Lindex osv 🙃

Skrevet

Nei ønskelister er tull

Anonymkode: c6ed0...d3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...